اپل با خرید استودیوی سازنده Sneaky Sasquatch، اولین گام جدی خود را در تملک استودیوهای بازیسازی برداشت. این اقدام چه معنایی برای آینده اپل آرکید دارد؟
اپل، غول فناوری آمریکایی در اقدامی بیسابقه و برای اولین بار در تاریخ خود، یک استودیوی بازیسازی مستقل را خریداری کرد و استودیوی کانادایی RAC7، خالق بازی محبوب Sneaky Sasquatch، اکنون بهعنوان یک استودیوی داخلی به اپل پیوسته است. این بازی که در سال ۲۰۱۹ برای سرویس اپل آرکید منتشر شد، بهسرعت به یکی از عناوین پرطرفدار و موفق این پلتفرم تبدیل گشت.
پیامدهای خرید استودیوی سازنده Sneaky Sasquatch برای اپل آرکید
تیم کوچک اما خلاق RAC7 که تنها از دو نفر تشکیل شده، توانسته با ایدههای نوآورانه و طراحی جذاب بازی Sneaky Sasquatch، نظر مثبت کاربران و منتقدان را به خود جلب کند. اپل در بیانیهای رسمی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق، اعلام کرد: «ما بازی Sneaky Sasquatch را دوست داریم و از اینکه تیم RAC7 به ما پیوسته تا به کار بر روی این بازی ادامه دهد، بسیار هیجانزده هستیم.»
پس از اعلام این خبر، گمانهزنیهای بسیاری در مورد تغییر رویکرد اپل در صنعت بازیهای ویدیویی مطرح شد. با این حال، این شرکت تاکید کرده است که این خرید بهمعنای تغییر استراتژی کلی آنها در حوزه بازی نیست و اپل همچنان به همکاری با استودیوهای مستقل و شخص ثالث برای عرضه محتوای متنوع در سرویس آرکید ادامه خواهد داد.
به گفته منابع آگاه، تصمیم برای خرید استودیوی سازنده Sneaky Sasquatch، یعنی RAC7، بیشتر به دلیل شرایط خاص و موفقیت چشمگیر و روزافزون بازی Sneaky Sasquatch اتخاذ شده است. الکس رافمن، مدیر ارشد اپل آرکید، در این باره گفت: «بازی Sneaky Sasquatch یکی از دلایل اصلی موفقیت سرویس ماست. ما مرتباً از والدین میشنویم که فرزندانشان جشن تولد با تم این بازی را میخواهند.»
این اقدام اپل میتواند نشانهای از تمایل این شرکت برای حضور جدیتر و سرمایهگذاری بیشتر در بازار بازیهای ویدیویی باشد. باید منتظر ماند و دید که اپل با این خرید استودیوی سازنده Sneaky Sasquatch چه برنامههایی برای آینده در سر دارد و آیا این تنها آغاز راهی جدید برای کوپرتینوییها در دنیای گیم خواهد بود یا خیر.