انیمه شات ما حالا دیگر به سن قانونی رسیده و به قول معروف برای خودش مردی شده است و امیدواریم که از خواندن بخشهای مختلف آن لذت ببرید.
اخبار — (اشان دولتی)
اولین خبر انیمه شات شماره بیست و یکم مربوط به ساخت انیمهای از روی ناولی به نام The Master of Ragnarok & Blesser of Einherjar است. این ناول توسط «سیچی تاکایاما» (Seiichi Takayama) نوشته شده و طراحی ان را «یوکیسان» (Yukisan) برعهده دارد. «کوسوکه کویاباشی» (Kōsuke Kobayashi) که سابقه کار بر روی آثاری مثل Idol Time PriPara و Alice or Alice را دارد، این انیمه را کارگردانی خواهد کرد. خلاصه داستان این انیمه را میتوانید در زیر بخوانید:
بعضی از افسانههای محلی بهتر است که فراموش شوند ولی یوتو سوه به کمک دوست دوران بچگیش در پی این است که از صحت یک افسانه اطمینان یابد. او به شکل عجیبی وارد دنیای جدید میشود که بر پایه افسانههای شمال شکل گرفته است. او با کمک دانشش از مدرسه و گوشی همراه خود به دنبال پیدا کردن قبیله گرگ است.
خبری عالی برای طرفداران انیمه Psycho-Pass داریم و یک سهگانه سینمایی از آن تایید شده است. نام این سهگانه Psycho-Pass SS یا Psycho-Pass Sinners of the System است و اولین قسمت از آن در ژانویه سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. هرکدام از این سه قسمت بر روی شخصیتهای مختلفی تمرکز خواهد داشت. اولین فیلم که Case.1 Tsumi to Bachi یا «جرم و مجازات» (Crime and Punishment) نام دارد و بر روی شخصیتهای «تومومی ماساوکا» (Nobuchika Ginoza) و «میکا شیموتسوکی» ( Mika Shimotsuki) تمرکز خواهد داشت. فیلم دوم «پرونده شماره ۲: اولین نگهبان» (Case.2 First Guardian) نام دارد که بر روی شخصیتهای «تومومی ماساوکا» (Tomomi Masaoka) و سوگو تمرکز خواهد داشت. آخرین انیمه سینمایی اما Case.3 Onshuu no Kanata ni یا «سمت دیگر عشق و نفرت» (On the Other Side of Love and Hate) نام دارد که داستان شخصیت بسیار محبوب کوگامی را روایت میکند.
یک انیمه دیگر از روی ناول اقتباس خواهد شد که Tensei shitara Slime Datta Ken نام دارد. این ناول توسط Fuse نوشته شده است و طراحی آن بر عهده Mitz Vah بوده و در سال ۲۰۱۵ یک مانگا نیز بر اساس آن منشتر شد. این انیمه قرار است در فصل پاییز ۲۰۱۸ پخش شود و خلاصه داتسان آن را میتوانید در زیر بخوانید:
Rimuru Tempest نام جهانی فانتزی است که وقتی در سن ۳۷ سالگی جان خود را از دست میدهد به آنجا فرستاده میشود. او که از زندگی خسته کننده خود راهیی یافته است، با تواناییهای جدید خود، ماجراجویی بسیار هیجان انگیز را در این دنیای فانتزی آغاز میکند.
یک انیمه سینمایی برای انیمه Kabaneri of the Iron Fortress تایید شده است که Kōtetsujō no Kabaneri: Unato Kessen یا همان Kabaneri of the Iron Fortress: Unato Decisive Battle نام دارد و دنباله داستان انیمه خواهد بود و در سال ۲۰۱۸ اکران میشود. این انیمه سینمایی شش ماه پس از اتفاقات انیمه اصلی جریان دارد و کارگردان آن، «تتسورو آراکی» (Tetsuro Araki)، بر این موضوع تاکید کرده که با یک دنباله طرف هستیم نه یک اسپین آف. همچنین استودیو DMM Games در حال توسعه یک بازی به نام Kōtetsujō no Kabaneri -Ran- Hajimaru Michiato است که در تابستان سال آینده برای پیسی و گوشیهای هوشمند عرضه خواهد شد.
همانطور که در هفتههای پیش گفتهایم فصل سوم انیمه My Hero Academia در بهار پخش خواهد شد و ادامه داستان قهرمانان جوان ما را دنبال خواهد کرد. خبر خوبی برای طرفداران این انیمه داریم و فصل سوم My Hero Academia قرار است ۲۵ قسمت باشد. این موضوع به این معنی است که تا پایان فصل تابستان شاهد پخش این انیمه زیبا خواهیم بود و میتوان امید داشت که این انیمه در طی دو فصل بتواند انیمه دوستان را راضی نگه دارد.
ساخت آثار لایو اکشن از روی مانگا، انیمه و ناولهای در چند سال اخیر بسیار رواج یافته است و در انیمه شاتهایی که تاکنون منتشر شدهاند بارها به ساخت این اثار اشاره کردهایم. اکنون بازهم خبر ساخت فیلم لایو اکشن برای شما داریم ولی به جای یک اقتباس با سه اقتباس طرف هستیم. اولین اثر Waiting for Spring نام دارد که اجازه ساخت یک فیلم لایو اکشن از روی این مانگا داده شده است. این مانگا داستان دختری جوان را روایت میکند که به دنبال دوستان جدید است و دست سرنوشت بازیکنان یک تیم بسکتبال را روبه رو او قرار میدهد.
دومین فیلم لایو اکشن You’re All Such a Bother نام دارد که از روی یک مانگای کمدی، عاشقانه و مدرسهای ساخته میشود و داستان یک معلم زبان در دبیرستان را روایت میکند که به دانش آموزی که قصد دارد با او دوست شود سرکوفت میزند. این دانش آموز همیشه به دفتر او میرود و از او میخواهد که با او ویدئو گیم بازی کند. سومین اقتباس لایو اکشن هفته اما کمی متفاوتتر است چون از یک بازی ویدئویی و یا در واقع یک رمان مصور اقتباس میشود. این رمان Touken Ranbu دارد که توسط استودیو DMM Games توسعه یافته است. این فیلم لایو اکشن نخستین قسمت از یک مجموعه خواهد بود که در آینده اکران خواهند شد.
معرفی انیمه — (اشکان دولتی)
برای انیمه شات این هفته بازهم به سراغ یک انیمه سینمایی میروم و این بار قصد دارد دارم کار یکی از بهترین کارگردانان تاریخ انیمه سازی، «هایائو میازاکی» (Hayao Miyazaki)، را به شما دوستان عزیزی معرفی کنم. انیمه «قصر متحرک هاول» (Howl’s Moving Castle) در سال ۲۰۰۴ با اقتباس از رمانی به همین نام که به وسیله نویسندهای بریتانایی، «دیانا وین جونز» (Diana Wynne Jones)، نوشته شده، ساخته شده و توانست در سطح جهان بیش از ۲۳۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. داستان انیمه Howl’s Moving Castle در جهانی خیالی جریان دارد که در آن جادو و تکنولوژی تقریبا پیشرفته در گوشه گوشه آن قابل مشاهده است. این انیمه داستان دختر جوانی به نام سوفی را روایت میکند که با یک جادوگر به نام هاول آشنا میشود. اما ساحرهای پلید از رابطه این دو خوشش نمیآید و با نفرین کردن سوفی، او را پیز میکند. هاول میتواند به سوفی کمک کند ولی جنگی در این جهان بین دو پادشاهی جریان دارد که هاول قصد متوقف کردن آن را دارد و در این راه سوفی و هاول به یک دیگر کمک خواهند کرد.
انیمه قصر متحرک هاول اثری بسیار زیبا است که پیامهای زیادی در دل خود جا داده است و قصد دارد با تمام قدرت خود با جنگ ملتها در جهان مقالبه کند و به جرات یکی از بهترین اثار ضد جنگ محسوب میشود. هایائو میازاکی پس از اینکه برای انیمه جایزه اسکار دریافت کرد، گفت که با سیاستهای آمریکا به شدت مخالف است و به نشانه اعتراض به جنگ عراق قصد داشت تا در مراسم شرکت نکند. میازاکی برای اینکه بتواند حرف خود را واضحتر بزند، اثری بسیار زیبا به نام Howl’s Moving Castle ساخت که تمامی سکانسهایش پیام بد بودن جنگ را به مخاطب میدهد. در این انیمه ما شاهد قهرمان و ضدقهرمانهای مشخصی نیستیم و کاراکترها دارای شخصیتهای چندلایه و پیچیده هستند. با دبنال کردن کارهای میازاکی پی خواهید برد که او به پرواز کردن علاقه زیادی دارد و این موضوع در انیمه The Wind Rises به سادگی قابل مشاهده است. او در مصاحبهای گفته بود که در کودکی به هواپیماهای جنگی علاقه زیادی داشت ولی به علت اینکه هدف این هواپیماها ایجاد خرابی بود از آنها بیزار شد. به همین خاطر در قصر متحرک هاول شاهد نشان دادن پرواز به عنوان امری تحسینبرانگیز ولی ترسناک هستیم. یکی دیگر از جنبههای مهم انیمه Howl’s Moving Castle پیر شدن است و وقتی که سوفی با نفرین ساحره پیر میشود، بهتر میتواند صحبت کند و ایدههای خودش را به زبان آورد. سوفی در انیمه همانند مادربزرگها مهربان است ولی تصمیمات او همگی قهرمانانه هستند و سعی میکند زندگی خودش را پس گیرد تا بتواند از تمامی لحظات لذت ببرد. میازاکی در خیلی از آثار خود سعی داشته است که به مخاطب بگوید زندگی ارزش تجربه کردن را دارد.
بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)
بیوگرافی نائوکی اوراساوا
نائوکی اوراساوا متولد ۲ ژانویه ۱۹۶۰، طراح مانگا و موزیسین ژاپنی است. او به عنوان یکی از طراحان مانگا که تاریخ مانگا را عوض کردهاند شناخته میشوند و قابل ذکر است که وی سه بار موفق به دریافت سه بار جایزه Shogakukan Manga، دو بار جایزه Tezuka Osamu Cultural Prize و یک بار جایزه Kodansha Manga شده است. آقای Junot Díaz برنده جایزه Pulitzer Prize شاهکار Monster را ستوده و عنوان کرده است «اوراساوا گنجی ملی در ژاپن است».
در کودکی، اسامو تزوکا برای اوراساوا نقش قهرمان داشت و وی به شدت به مانگای Phoenix علاقهمند بود. اولین تجربه مطالعه مانگا وی دو آرک The Greatest Robot on Earth و The Artificial Sun از مانگای Astro Boy هستند و این دو را وی در سن ۴ یا ۵ سالگی خوانده است. قابل ذکر است که اوراساوا در رشته اقتصاد از دانشگاه Meisei فارغ التحصیل شده است.
اوراساوا ورود حرفهای خود به دنیای طراحی مانگا را با Return در سال ۱۹۸۱ انجام داد و در همان سال این مانگا جایزه New Manga Artist را برایش به ارمغان آورد. او اولین مانگای سریالیاش را در سال ۱۹۸۵ و در نشریه Big Comic Original منتشر کرد که Pineapple Army نام داشت. کار طراحی این مانگا بر عهده او بود و نوشتنش را کازویا کودو (Kazuya Kudo) بر عهده داشت. این کار در سال ۱۹۸۸ پایان یافت و در هشت جلد به طور کامل جمع آوری گشت. در هنگام کار بر روی Pineapple Army اوراساوا بر روی مانگای دیگری به نام Yawara! برای مجله هفتگی Big Comic Spirits کار میکرد که کار نوشتن و طراحی را خود برعهده داشت. این اثر جایزه Shogakukan Manga را برایش به همراه داشت. در همان سال از Yawara! یک لایو اکشن و انیمه تلویزیونی ساخته شد. این مانگا در سال ۱۹۹۳ پایان یافت و در ۲۹ جلد جمع آوری شد.
با تمام شدن کار مانگای Pineapple Army، اوراساوا کار بر روی مانگای Master Keaton را شروع کرد که در نوامبر ۱۹۸۸ در مجله Big Comic Original منتشر شد. اوراساوا کار طراحی را بر عهده داشته و هوکوسی کاتسوشیکا (Hokusei Katsushika) آن را نوشت. این اثر در آگوست ۱۹۹۴ پایان یافت و در ۱۸ جلد جمع آوری شد. اقتباس انیمهای آن نیز در ۱۹۹۸ شروع شد ولی در نهایت در سال ۲۰۰۰ به OVA تبدیل گشت. بعد از پایان Yawara!، اوراساوا کار دیگری را برای مجله Big Comic Spirits که هم کار طراحی و هم کار نوشتن بر عهده خودش بود. این اثر Happy! نام گرفت و از ۱۹۹۳ شروع شده و در ۱۹۹۹ پایان یافت و در ۲۳ جلد جمع آوری گشت. در سال ۲۰۰۶، دو لایو اکشن تلویزیونی نیز از این انیمه ساخته شد.
بعد از پایان مانگای Master Keaton، اوراساوا در دسامبر ۱۹۹۴ در همان مجله همیشگی، این دفعه Monster را شروع کرد. وی موفق شد با این اثر جایزه Tezuka Osamu Cultural Prize در سال ۱۹۹۹ و دومین جایزه Shogakukan Manga در سال ۲۰۰۱ را کسب کند. این در دسامبر ۲۰۰۱ پایان یافت و در ۱۸ جلد جمع آوری شد و مانند دیگر آثارش، در سال ۲۰۰۴ اقتباسی انیمهای نیز دریافت کرد. با پایان کار مانگای Happy! اوراساوا کار بر روی ۲۰th Century Boys را در سال ۱۹۹۹ شروع کرد. این اثر نیز جایزه Kodansha Manga را در سال ۲۰۰۱ و سومین جایزه Shogakukan Manga در ۲۰۰۲ را برایش به همراه آورد. مانگای ۲۰th Century Boys در سال ۲۰۰۶ پایان یافت و در ۲۲ جلد جمع آوری شد. داستان این مانگا با ۲۱th Century Boys ادامه یافت که آن نیز در ۲ جلد منتشر گشت. از ۲۰th Century Boys سه فیلم لایو اکشن ساخته شد که در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ پخش شدند.
زمانی که بر روی ۲۰th Century Boys کار میکرد، شروع به ساخت اقتباسی از آرک داستانی The Greatest Robot on Earth از مانگای Astro Boy کرد که آن نیز نوشته اوسامو تزوکا است. اوراساوا این اقتباس را Pluto نامگذاری کرد و این مانگا از ۹ سپتامبر ۲۰۰۳ تا ۱۵ آپریل ۲۰۰۹ در مجله Big Comic Original منتشر شد و در نهایت به ۸ جلد کامل تبدیل گشت. با این اثر وی برای دومین بار برنده جایزه Tezuka Osamu Cultural Prize شد. در سال ۲۰۰۸ اوراساوا شروع به کار برای کمپانی Kodansha کرد و مانگای Billy Bat را در مجله Weekly Morning منتشر کرد. این اثر از ۱۶ اکتبر ۲۰۰۸ تا ۱۸ آگوست ۲۰۱۶ در این مجله انتشار یافت و سرانجام در ۲۰ جلد جمع آوری شد. در همان حوالی سال ۲۰۰۸، اوراساوا به عنوان دبیر مهمان در دانشگاه Nagoya Zokei حضور یافت و کلاسهای آموزش مانگا را دو یا سه بار در سال برگذار میکرد. در ابتدا قرار بود تنها برای ۵ دانشجو کلاس تشکیل دهد ولی به دلیل این که میخواست هنرمندانی واقعی را تربیت کرده و آموزش دهد، کلاس خود را به ۱۵ دانشجو ارتقاء داد.
در نظر سنجی سازمان Oricon در سال ۲۰۱۰ که موضوع آن طراحان مانگایی که تاریخ مانگا را عوض کردند بود، اوراساوا رتبه دهم را به دست آورد.
در سال ۲۰۱۲، اوراساوا شروع به نوشتن دنبالهای برای مانگای Master Keaton کرد که Master Keaton Remaster نام گرفت. وقتی از او پرسیدند که چرا سراغ دنبالهای از یک اثر قدیمی رفته است، وی پاسخ داد که به دلیل مشکلات و تعهدات قراردادی کار، نتوانسته آن چیزی که باید را طراحی کند و همچنین دلیل دومش این بود که افرادی که تحت تاثیر زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ در توهوکو بودند، به مانگای اولیه علاقه داشتند و اوراساوا خواسته است با طراحی این مانگا، کاری برای این افراد انجام دهد. این اثر در مارچ ۲۰۱۲ شروع شد و سال ۲۰۱۴ پایان یافت و سرانجام در یک جلد جمع آوری گشت. همچنین او به عنوان مهمان در مراسم Japan Expo در فرانسه حضور داشت و در مورد چگونگی وارد شدنش به صنعت مانگا صبحتهایی ارائه داد، نمایشی از انجام یک طراحی به صورت زنده اجرا کرد، به عنوان موزیسین دو قطعه موسیقی اجرا کرده و در همان روز در صحنه به گروه راک Hemenway پیوست.
در آگوست ۲۰۱۳ اوراساوا اولین مانگایش را که پس زمینهای هیولایی داشت با نام Monster Kingdom منتشر کرد، البته این اثر در اصل یک وان-شات ۴۱ صفحهای بود و در مجله Big Comic انتشار یافت. وی همچنین میزبان مستند Urasawa Naoki no Manben است که در هر قسمتش به بررسی زندگی یک طراح مانگا و استایل و شیوه کار وی پرداخته میشود. این مستند در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک اسپیشال شروع شد که بعد در سپتامبر ۲۰۱۵ اولین فصل آن، در مارچ ۲۰۱۶ دومین فصل، در سپتامبر ۲۰۱۶ سومین فصل و در مارچ ۲۰۱۷ نیز چهارمین فصل از آن پخش شد.
اوراساوا مانگای کوتاهی نیز دارد که موضوع بسیار جالبی در آن بررسی شده است، این مانگا حول و حوش گروه راک معروف the Beatles میچرخد که در زمان سفر کرده و به سال ۲۰۱۶ آمدهاند! این مانگا در ژوئن ۲۰۱۶ وبسایت شبکه رادیویی توکیو منتشر شد که همراه آن برنامه تلویزیونی KKBOX Here comes The Beatles نیز پخش شد که به مناسبت سالگرد ۵۰ سالگی سفر گروه The Beatles به ژاپن بود. در سال ۲۰۱۷، اوراساوا مانگای محدود Mujirushi: Le Signe des Rêves را با همکاری موزه Louvre فرانسه نوشت که در اکتبر ۲۰۱۷ شروع شده و ۲۰ فوریه ۲۰۱۸ پایان یافت.
5 دیدگاه
farhad001
بخش معرفی انیمه رو خیلی دوس دارم ولی این بار انیمه ای معرفی کردید که دیده بودمش
به هر حال خسته نباشید خیلی عالیه
Dreams
انیمه شات عالیه
یکم بیشتر مطلب در مورد انیمه برید
golden
دیشب منتظرش بودم! سپاس
امیدوارم مثل همیشه عالی باشه! لااقل ما انیمه بین ها یه سایت خوب و نویسنده های خوب داریم برامون مطلب بنویسن، توی ایران خیلی به انیمه کم لطفی شده، انصافا دنیای بکر و عمیقی دارن
DarkDevill
یکم اگر میتونین کوتاه ترش کنین واقعا وقت نمیشه همش رو خوند بخش معرفیو خوندم خوب بود خسته نباشید
رویا
قلعه هاول و دیدم آخرش خیلی مسخره بود