به زودی شاهد عرضه بازی Darksiders 3 خواهیم بود و در این پیشنمایش به نکاتی که قبل از خرید این بازی باید مورد توجه قرار گیرند، خواهیم پرداخت.
از عرضه نسخه دوم این سری چند سالی گذشته است و عرضه این بازی با ورشکستگی THQ فاصله زمانی کمی وجود داشت. در واقع در آن دوره THQ امید داشت تا بازی Darksiders 2 بتواند به فرار این شرکت از این موضوع کمک کند. با این وجود حقوق این عنوان به THQ Nordic فروخته شد تا بار دیگر شانس تجربه یکی دیگر از این عناوین این مجموعه را داشته باشیم. مشخص است که این عنوان موردانتظارترین بازی سال یا بزرگترین بازی سال نیست ولی طرفداران این مجموعه، میتوانند به دلایل خوبی، چشم انتظار فرا رسیدن روز عرضه آن باشند. ما در این مقاله به نکاتی اشاره میکنیم که قبل از خید بازی باید آنها را بدانید.
پیشزمینه داستانی بازی Darksiders 3
همانند دو عنوان قبلی، بازی Darksiders 3 در کره زمین نابود شده جریان دارد که در آن همچنان یک جنگ جهانی و بزرگ ادامه دارد. داستانی بازی در موازات با نسخه دوم جریان دارد. شخصیت اصلی بازی، فیوری و یا همان خشم دستور دارد تا هفت گناه کبیره را پیدا کرده و آنها را نابود سازد. یک سری از شخصیتهای قدیمی مثل Uthane نیز در این نسخه حضور خواهند داشت.
شخصیت اصلی بازی Darksiders 3
Darksiders 3 به این سنت ادامه میدهد که هر نسخه یک شخصیت جدا داشته باشد. در نسخه اول با شخصیت جنگ و در نسخه دوم با شخصیت مرگ همراه بودیم. در این نسخه اما کنترل شخصیت خشم را برعهده داریم، یکی از آخرین اعضای نفیلیم و یکی از چهار سوار اخرالزمان. اما خشم چگونه شخصیتی دارد؟ بنابر صحبتهای توسعه دهنده بازی، استودیو Gunfire Games، خشم یک شخصیت مرموز و غیرقابل پیشبینی دارد و جالب است که از او به عنوان قویترین عضو چهار سوار اخرالزمان یاد شده است.
بازی Darksiders 3 کمتر بر روی داستان تمرکز دارد
داستان در کنار گیمپلی مهمترین بخشهای یک بازی را تشکیل میدهد و با محبوبیت عناوین چندنفره، در چند سال گذشته بازیهای داستان محور اهمیت بسیاری پیدا کردهاند. در این بین عناوین بسیار خوبی نیز وجود دارد که با تمرکز کمتر بر روی داستان، توانستهاند در زمینه گیمپلی پیشرفت زیادی داشته باشند و در نهایت موفق شوند. Darksiders 3 نیز چنین عنوانی خواهد بود. یکی از موسسان استودیو Gunfire Games در مصاحبهای گفته بود که بازی همچنان کاتسینهای بسیار هیجانانگیز و نقاط داستانی خوبی دارد، ولی تمرکز اصلی بر روی داستان نیست. شما مدام در حال مبارزه کردن و حل معماهای مختلف هستید و این یک تصمیم هدفمند از سوی استودیو بوده است.
پشتیبانی از زبان فارسی
شاید باور این موضوع کار آسانی نباشد، اما این عنوان از زبان فارسی به صورت کامل پشتیبانی میکند. با تغییر زبان بازی به فارسی، نه تنها منو اصلی بازی، بلکه زیرنویس بازی نیز فارسی میشود. شاید با توجه به شرایط حاکم، برایتان سوال پیش آید که چرا سازندگان دست به همچین کاری زدند. همانطوری که میدانید این عنوان توسط THQ Nordic منتشر میشود که در دوره سال قبل جشنواره بازیهای ویدئویی تهران حضور داشت. پشتیبانی از زبان فارسی بازی Darksiders 3 به همین موضوع مربوط است.
تغییر سیستم مبارزات بازی Darksiders 3
مبارزات در Darksiders 3 قرار است از لحاظ استایل و سرعت با دو نسخه قبلی فرق داشته باشد. در نسخههای قبلی دو شخصیت جنگ و مرگ سلاحهای دوتایی داشتند که با دو دست حمله میکردند. در این نسخه اما خشم یک شلاق آتشین دارد. در مبارزات اما علاوهبر شلاق او از شمشیر، خنجر و تواناییهای خاص خود نیز استفاده میکند. این موضوع باعث شده است که سیستم مبارزات بازی نسبت به نسخههای قبلی به طور کلی تغییر کرده باشد.
شکلهای مختلف جادویی
علاوهبر قدرتهایی که در بالا به آنها اشاره کوچکی داشتیم، خشم یکسری قابلیت خاص و ویژه دیگر نیز دارد. او میتواند شکلهای جادویی از عناصر مختلف را به خود بگیرد. این عناصر قدرت حملات او را افزایش میدهند و یک سری حرکات جدید برای او باز میکنند. تاکنون در تریلر تنها از عنصر آتشین او رونمایی شده است که به قدرت بسیار زیادی میدهد. باید منتظر عرضه بازی بمانیم تا ببینم دیگر قدرتهای خشم چیست و چه قدرتها و حرکاتی را برایش باز میکنند.
دشمنان
دشمنان بازی قرار است ترکیبی از دمشنان جدید و قدیمی باشند. بیشتر دشمنان بازی از ابتدا طراحی شدهاند و جدید هستند، اما یک سری از دشمنان قدیمی نیز در بازی حضور پیدا میکنند. نکته جالب در این مورد این است که استودیو سازنده قصد دارد بازی را سختتر کند. البته آنها قصد ندارند این کار را با زیاد کردن دشمنان کنند، بلکه هدف آنها کم کردن دشمنانی است که در یک سناریو مجبور به مبارزه با آنها هستید. این کار برای آن صورت گرفته است تا مبارزات بازی شخصیتر شوند.
حل معماها و جابجایی در بازی Darksiders 3
شلاق خشم تنها برای مبارزه کردن طراحی نشده است، از این وسیله برای جابجا شدن در جهان بازی (برای پرش از روی یک پرتگاه) و حل معماهای مختلف نیز میتوان کمک گرفت. همچنین شکلهای مختلف جادویی خشم نیز همچین کاربردی دارند و به عنوان مثل میتوان از شکل آتشین خشم، بری نابود کردن موانع بر سر راه خود استفاده کنید. همچنین پیش از این تیم توسعه دهنده تایید کرده بود که پازلهای محیطی در این نسخه نیز حضور دارند و برای حل کردن آنها از مکانیزمهای قدیم و جدیدی باید استفاده کنید.
ارتقا سطح قدرتهای خشم
همانند دو سخه قبلی، بازی Darksiders 3 نیز دارای سیستم لول آپ و ارتقا سطح است. نکته جالب اما این است که استودیو تصمیم گرفته است تا دسترسی به هیچ بخشی را محدود نکند. به همین خاطر پس از شکست دادن هر کدام از هفت گناه کبیره، تمامی دشمنان درون بازی قویتر میشوند تا به سطح قدرتهای او برسند. از لحاظ تئوری این موضوع باعث میشود که در بازی هیچ دشمن بسیار ضعیفتر یا بسیار قویتری وجود نداشته باشد. برای تایید این موضوع باید منتظر عرضه این بازی بمانیم.
جمعآوری روح
یک مکانیزم دیگر نیز به بازی بازگردانده شده است که مطمئنا برای طرفداران آشنا خواهد بود. خشم میتواند روح دشمنان و اشیا درون محیط را جمعآوری کند، و از آنها به عنوان واحد پول درون بازی استفاده کند. این مکانیزم در نسخه دوم وجود نداشت و به همین خاطر است که استودیو پیش از این گفته بود که بازی Darksiders 3 شباهت زیادی به نسخه اول سری خواهد داشت.
طرحی محیط بازی Darksiders 3
همانند خیلی دیگر از بازیهای امروزی، بازی Darksiders 3 نیز قرار است در یک جهان باز جریان داشته باشد. اما قرار است ساختار این جهان بازی با دیگر عناوین موجود در بازار فرق داشته باشد. بنابر صحبتهای استودیو سازنده، هدف نهایی این است که یک جهان منسجم و مرتبط خلق کنند. جهانی که محیطهای مختلف به هم پیوسته و سازگار با یکدیگر باشند. این کار با این هدف انجام شده است تا یک حس یک بازی ویدئویی از آن گرفته شود. خود سازندگان جهان بازی را سیاهچال ادامه دار توصیف میکنند که بین مناطق مختلف، مرز باریکی وجود دارد و همه آنها به هم مرتبط هستند.
تاثیر داستان بر روی دیگر بخشها
توسعه دهندگان اعلام کردهاند که جهان و مکانیزمهای بازی در ارتباط نزدیک با داستان هستند. از تاین رو، تاثیر داستان بر روی دیگر بخشها در طول ساخت بازی، برای آنها اهمیت بسیاری داشته است. استودیو Gunfire Games تلاش کرده تا تمامی عناصر بازی با داستان هماهنگ باشد تا در تدارم بازی خللی ایجاد نشود.
خبری از مینی مپ در بازی نیست
طراحی و استایل بازی به گونهای است کاملا مشخص است که در بازی بر روی جست و جو و گشت و گذار تمرکز زیادی است. در واقع هدف Gunfire Games نیز همین موضوع است. انها برای مهمتر جلوه دادن این موضوع حتی مینی مپ را نیز از HUD بازی حذف کردهاند. استودیو قصد دارد یک تجربه طبیعی را برای ایجاد کنند در آن بازیکنان بدون اینکه هدایت شوند، مناطق جدید را پیدا کنند. اینگونه این حس در بازیکن القا نمیود که تنها باید از یک نقطه، به نقطه دیگری سفر کند.
مدت زمان گیمپلی بازی Darksiders ۳
استودیو تایید کرده است که به طور میانگین برای به اتمام رساندن Darksiders ۳ به ۱۵ ساعت زمان نیاز دارید. این یکی دیگر از شباهتهای این عنوان با نسخه اول سری محسوب میشود. در نسلی که عناوین داستان محور بالای ۵۰ ساعت گیمپلی دارند، کمتر عنوانی انتخاب میکند که مختصر و کوتاه باشد. این که یک بازی محتوای قابل بازی زیادی داشته باشد بسیار خوب است ولی باید به هر دو نیمه لیون نگاه کرد. محتوای زیاد اگر بعد از مدتی تکراری شوند به تجربه نهایی بازیکن لطمه وارد میکنند. به همین خاطر یک بازی که به صورت عمدی کوتاه باشد، به این معنی است که محتوای تکراری و فیلرهای آن کمتر خواهد بود.
بستههای الحاقی بازی Darksiders ۳
همچنین دو بسته الحاقی برای این عنوان معرفی شدهاند. اولین بسته الحاقی The Crucible نام دارد که یک نوعی حالت Horde را به بازی اضافه میکنند. در این حالت بازیکنان باید با موجهای مختلف از دشمنان مقابله کند. بسته الحاقی دوم Keepers of the Void نام دارد که بخش داستانی را ادامه میدهد . این بسته الحاقی داستان جدید خواهد داشت و در آن خشم باید با تهدیدی جدید مقابله کند.
6 دیدگاه
bahram
خیلی خوبه زبان فارسی داره برای اولین بار همه چیز بازی رو میفهمیم
kratos
امیدوارم مثل قسمت قبل افتضاح نباشه از نظر من،قسمت اول هم داستان عالی و هم از نظر مبارزه عالی تر بود،خلاصه امیدوارم ابجی فیوری بتونه دل مارو بدست بیاره…
و اما بهترین بخشش، زبان فارسی هست، به نظرم چون ادم میفهمه باید چیکار کنه یا چی میگن
و از گیم شات متشکریم برای این مقاله?
ASz
بی صبرانه منتظریم
فربد
ممنون از مقالتون ولی هر جایی دیگه دیدم اسمی از fury به عنوان قویترین سوار ندیدم میشه بگید کجا نوشته ممنون میشم چون خودم خیلی دنبال این موضوع بودم که کدومشون قویترینن
اشکان دولتی
سلام
این موضوع تو سایت منبع که لینکش اخر مقاله قرار داده گفته شده و مثل اینکه خود سازندهها این موضوع رو تو مصاحبه هایی که داشتن بهش اشاره کردن
فربد
ممنونم