راک استار میگوید که آغاز فناوریهای بازی Red Dead Redemption 2 برای اولین بار در بازی GTA 5 دیده شدند اما نسبت به آن عنوان، به طرز فوقالعاده ای تکامل یافته اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
بازیهای شرکت راک استار، در هر سال و نسلی که عرضه شوند، همیشه از نظر فنی و بصری، به شدت تاثیر گذار هستند و محصولاتی به حساب میآیند که همیشه استانداردها را در هر زمینه بالا تر بردهاند. حال، جدیدترین ساخته این شرکت، یعنی بازی Red Dead Redemption 2 در آستانه انتشار قرار دارد و طبق آن چه که از نمایشهای بازی مشاهده کردیم، میتوان گفت که هر ثانیه از بازی Red Dead Redemption 2، به معنی واقعی کلمه خیره کننده است.
با این که سطح گرافیکی و بصری و همچنین سطح جزئیات دنیای بازی Red Dead Redemption 2 بسیار تاثیر گذار و فوقالعاده است، اما شاید بزرگترین ویژگی فنی این عنوان، NPCهای داینامیک و کاملا هوشمند بازی به حساب بیاید. NPCهای بازی Red Dead Redemption 2 رفتاری به شدت واقعی از خود نشان میدهند و تعامل با آنها، پتانسیل بسیار بالایی دارند که در برخی از نمایشهای بازی، به این موارد اشارههایی شد.
طبق گفتههای شرکت راک استار، آغاز و شروع فناوریهایی که امروزه در بازی Red Dead Redemption 2 مشاهده میکنیم، در ابتدا در بازی قبلی راک استار، یعنی Grand Theft Auto 5 استفاده شده بود و جرقه این فناوریها و عملیات، از همان نقطه زده شده بود. یک حقیقت دیگر نیز در این جا آشکار شده و آن این است که پورت کردن بازی GTA 5 (که در ابتدا برای کنسولهای ایکسباکس ۳۶۰ و پلیاستیشن ۳ منتشر شده بود) برای کنسولهای نسل هشتمی، به تیم سازنده کمک بسیاری کرده تا با سخت افزار کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان آشنا شده و بتوانند کار ساخت و بهینه سازی بازی Red Dead Redemption 2 برروی این دو کنسول را بهتر و راحتر تر و با آشنایی بیشتری انجا دهند.
کارگردان گرافیکی فنی شرکت راک استار، یعنی آقای Alex Hadjadj در مصاحبهای جدید در این خصوص توضیح میدهد:
با آغاز طراحی یک بازی برای کنسولهای نسل قبل و به جلو بردن آن تا جایی که امکان داشت، ما ایده بهتری نسبت به این که چه چیزهایی برروی این نسل از کنسول (سخت افزار) قابل دست یابی است، به دست آوردیم. در ابتدا رزولوشن صفحه، سپس اندازه بافتها و دورنما ها (Draw Distance) به یک مسیر ثابت رسیدند و مناطقی که ما برای قدم بزرگ بعدی خود لازم داشتیم را پررنگ تر کردند؛ چیزهایی مانند راه حل نورپردازی سراسری (global lighting)، افکتهای اتمسفریک یا افکتهای پسا پردازش (post processing) و ارایه.
در ادامه، کارگردان مهندسی بازی، آقای Klaas Schilstra اضافه کرد:
Red Dead Redemption 2 روند توسعه کند تری نسبت به GTA دارد اما به صورت عمیق بافت بندی دارد و به شدت پرجزئیات است که همان طور که الکس اشاره کرد، به طور کلی در مبحث گرافیکی قرار میگیرد اما همچنین اینها جزئیاتی هستند که در یک صحنه دیده میشوند. برای GTA، ما یک جمعیتی را نیاز داشتیم تا در خیابانها قدم بزنند. برای Red Dead Redemption، ما یک شهر پر جمعیت داریم که هر شخص قابل شناسایی است و هر شخصیت در آن شهر باید قابل باور باشد و این طور به نظر برسد که در حال انجام کاری با معنی و مفهوم است. ممکن است این طور برداشت شود که آغاز گر همه این [فناوری] ها از GTA 5 باشد اما در عین حال، هر کدام از سیستمهای ما تا حد غیر قابل شناختی تکامل پیدا کردند تا Red Dead Redemption ممکن شود.
آقای Phill Hooker، کارگردان فناوری بازی Red Dead Redemption 2 نیز این گونه صحبت میکند:
این یک ترکیب پیچیده از انیمیشن، هوش مصنوعی و دیالوگ است که ما نمیتوانستیم بدون ترس از نابود کردن چنین عنوان پیچیدهای، آن را گره گشایی کنیم. واقعیت این است که همه بخشهای تیم که کار ساخت نسخه نسل بعدی GTA 5 را پشت سر گذاشته بودند، یک فهم واقعی از سخت افزار این کنسول ها داشتند و شور و شوق شگفت انگیز و انگیزهای که تقریبا هر زمینه، تحولهای فنی پر شماری را به وجود آوردند. چرا که شما میتوانید همه این کارها را با افراد درون دنیا انجام دهید و انتظار دارید که یک تعامل همیشگی با قانون برقرار شود. چون میتوانید این کار را انجام دهید، انتظار دارید که همان تعاملات به یک شکل با حیوانات نیز انجام شود بنابراین صدا کردن حیوانات یا پت کردن یک سگ با عقل جور در میآید.
ما میخواستیم تا این حس تعامل و ثبات برروی همه چیز در بازی لحاظ شود. به محض این که در زمینههای مختلف در بازی به سطح مشخصی رسیدیم، به این درک رسیدیم که باید در بسیاری از زمینهها، پا را فراتر بگذاریم تا این حس را به وجود آوریم که شما درون آن دنیا قرار داشتید و آن حس بسیار برای شما قابل باور باشد. به دست آوردن این سطح از ثبات در سراسر بازی، از مراحل گرفته تا کمپ و مردمی که در کمپ هستند و همه چیزی که در دنیای پهناور وجود دارد، من فکر میکنیم به این معنی است که شما باور میکنید که این دنیا واقعا آن جا است.
بازی Red Dead Redemption 2 سرانجام فردا عرضه میشود و میتوانیم این عنوان عظیم و فوقالعاده مورد انتظار را تجربه نماییم. با توجه به صحبتهای سازندگان بازی و همچنین نمایشها و اطلاعاتی که از بازی دیده و شنیدهایم، به نظر میرسد با عنوانی جلوتر از زمان خود طرف باشیم و راک استار باز هم با عنوانی دیگر، استانداردهای سبک ماجرایی و به طور کلی، ویدیو گیم را بالا خواهد برد. بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۲۶ ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ (فردا) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد. حتما منتظر مقالههای جذاب گیمشات از مسائل فنی و بصری بازی Red Dead Redemption 2 باشید.
2 دیدگاه
mahdi malihi
سلام و وقت بخیر. این بازی نسخته pc نداره؟
اشکان دولتی
نه هنور نیومده ولی احتمال خیلی کم شاید تو اینده انتشارش تایید بشه