سیستم محبوب و تحسینشدهی Nemesis در عناوین Shadow of Mordor و Shadow of War در بازی بعدی استودیوی مونولیث پروداکشنز نیز موجود خواهد بود.
Shadow of Mordor و Shadow of War قطعاً جزء بهترین عناوین جدید نسل جاری و همچنین بهترین عناوین براساس دنیای ارباب حلقهها هستند و یکی از نقات قوط و مورد توجه آنها، سیستم Nemesis است؛ مکانیک منحصر به فرد و تازهای که کل بازی را در برمیگیرد و به بازیکنان اجازه میدهد که تجربهی متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشند. حتی میتوان گفت که Nemesis یکی از بهترین مکانیکهای جدید طی چند سال اخیر به حساب میآید و همچنین کمی تعجبآور است که بازیهای دیگر از این طراحی استودیوی مونولیث تقلید نکردهاند.
طبق آگهی استخدام جدیدی از استودیوی مونولیث، به نظر میرسد که آنها همچنان قصد دارند که از این نقطهی قوت بهره ببرند و در عنوان بعدی خود نیز از آن استفاده کنند. این استودیو به دنبال مدیری فنی است تا «شخصیتهای انسانی قابل باور خلق کند که با بازیکن در بازی بعدی ما که براساس سیستم Nemesis است، تعامل داشته باشد».
اگرچه همین جمله جای هیچ شکی را برای وجود سیستم Nemesis در بازی بعدی استودیوی مونولیث باقی نمیگذارد، آگهی استخدام دیگری هم به دنبال نویسندهی ارشدی است که یکی از وظایف آن، پیدا کردن مشکلات موجود در یک سیستم رواییِ رویهای خواهد بود که احتمال دارد منظور آن سیستم Nemesis باشد.
با توجه به این اطلاعات، به نظر میرسد که استودیوی مونولیث در حال کار بر روی دنبالهی Shadow of War است زیرا بعید به نظر میرسد که سیستم Nemesis در کار باشد و ربطی به عناوین Middle-Earth نداشته باشد. به هر حال، باید منتظر ماند و دید که در نهایت تجربهی درگیرکننده و سرگرمکنندهی بعدی این استودیو برای بازیکنان چه خواهد بود.