استودیوی «کوالیشن» (The Coalition) با ساخت بازی Gears 5 قصد دارد تا ثابت کند که توانایی های بالایی برای ادامه دادن این سری محبوب و مشهور داشته و پاسخ تمام منتقدان را بدهد اما واقعا این کار را به چه روشی انجام میدهند؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
هیچ کس نمیتواند این موضوع را انگار کند که اوج موفقیت و محبوبیت سری Gears of War، در نسل گذشته و با سه گانه مشهور این سری بود. در نسل اخیر کنسولها، این سری همچنان ادامه دارد اما تیم سازنده به طور کلی تغییر کرده و شاید آن جایگاه گذشته، دیگر برای این سری در نظر گرفته نشده است. با تمام این حرفها، بازی Gears 4 یا Gears of War 4، در ابتدای نسل هشتم کنسولها، یک بازی فوقالعاده بود و یک عنوان انحصاری خوب به حساب میآمد اما شاید بیشترین انتقاد بازیبازان و طرفداران به Gears 4، این بود خیلی شبیه به نسخههای قدیمی استودیوی Epic Games است و استودیوی The Coalition، عنصر و ویژگی جدیدی را به نسخه این نسل سری وارد نکرده است.
حال، با بازی Gears 5، استودیوی کوالیشن میتواند خیلی بیشتر تواناییهای خود را نشان دهد و فرصت خوبی نصیب آنها شده است. به تازگی رئیس استودیوی کوالشن، آقای «راد فرگوسن» (Rod Ferguson)، در مصاحبه جدیدی با یکی از چنلهای یوتیوب با نام Nerdbunker، توضیح داده که تیم سازنده بازی و استودیو، قصد داشت تا با بازی Gears of War 4، خود را ثابت کند و حالا که توانسته این کار را به خوبی انجام دهد و به همگان نشان دهد که توانایی خلق یک تجربه عالی Gears of War را دارد، با بازی Gears 5 آنها قرار است خیلی بهتر و جاه طلبتر عمل کنند و در زمینه روایت داستان و مکانیکهای گیمپلی، به همین صورت پیش بروند. راد فرگوسن این گونه توضیح میدهد:
اساسا، این یک واکنش نسبت به کاری که ما میخواهیم با فرانچایز انجام دهیم بود. ما یک تیم جدید بودیم، یک استودیوی جدید، Gears پس از این که مدتی در قفسه فروشگاهها نبود، در حال بازگشت بود و ما نمیخواستیم که در این شرایط، فرمول را خراب کنیم. ما نمیخواستیم که آن را خیلی تغییر دهیم چرا که قصد داشتیم ثابت کنیم که میتوانیم یک تجربه قابل اعتماد و صحیح از Gears of War خلق کنیم. حالا که ما این کار را انجام دادیم و مردم Gears 4 را قبول کردند، حالا این فرصت پیش میآید تا با Gears 5، چیزهای جدید را وارد کنیم. ما واقعا میخواهیم نشان دهیم که میخواهیم با این فرانچایز چه کاری انجام دهیم و میخواهیم آن را به کجا ببریم. حتی اگر مکانیکهای اصلی تغییر کنند، روایت داستان تغییر کند یا موارد مختلفی در زمینه کنترل ها و گیمپلی دستخوش تغییر شوند، هر کاری را انجام میدهیم تا به تجربه گیمپلی جدیدی دست پیدا کنیم.
صحبتهای آقای راد فرگوسن و تیم ایشان در استودیوی کوالیشن، قطعا بازیبازان و طرفداران را هیجان زده میکند. بازی Gears 5 پتانسیلهای فراوانی دارد و امیدوار هستیم که سازندگان بتوانند از تمام آن استفاده نمایند. بازی Gears 5 قرار است در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای ایکسباکس وان و رایانههای شخصی (ویندوز ۱۰) منتشر شود.