آهنگساز بازی Cyberpunk 2077 اخیراً توضیحاتی را راجع به موسیقی متن آن ارائه داده و از نحوهی ارائه و ارتباط آن با دنیای بازی گفته است.
تاکنون اطلاعات مختلفی از بازی Cyberpunk 2077 منتشر شده است اما جزئیات کمی را از موسیقی آن شنیده بودیم که حال سازندهی موسیقی متن این عنوان یعنی Marcin Przybyłowicz توضیحاتی را دربارهی آن ارائه داده و گفته است که چگونه با با دنیای بازی در ارتباط خواهد بود.
وی بهتازگی در گفتوگو با سایت Gamer Professionals اظهار داشته که بازی Cyberpunk 2077 نسبت به The Witcher 3 آزادتر هست از آنجا که در زمانی واقع شده است که تکنولوژی نقش برجستهای دارد و همین موضوع باعث میشود که در جاهای بیشتری شنوای موسیقی باشیم.
همانطور که گفتم رویکردمان کاملاً متفاوت است زیرا دنیای کاملاً متفاوتی داریم. البته اهدافی هم که موسیقی باید به آن برسد آنچنان متفاوت با The Witcher نیستند چون همچنان همان خاصیت را دارند ولی میتوانم بگویم که دنیای Cyberpunk آزادتر است. این عنوان در سال ۲۰۷۷ جریان دارد و این یعنی ما الکتریسیته و تکنولوژی بیشتری داریم که این هم بدین معنی است که دستگاههای مختلفی برای اجرای موسیقی خواهیم داشت؛ بهعنوان مثال، پخشکنندههای شخصی، سیستمهای صوتی عمومی در کلابها، بومباکسها و حالا هر چیز دیگری که مشخصاً در The Witcher موجود نیست. بنابراین، ما قرار است که منابع موسیقی خیلی خیلی بیشتری در Cyberpunk 2077 داشته باشیم که بیشتر از The Witcher با دنیا و داستان بازی ارتباط دارند.
وی همچنین به این موضوع اشاره داشته است که به همین علت، بازی Cyberpunk 2077 به کار و تلاش بیشتری نسبت به The Witcher 3 در این زمینه نیاز دارد:
مثلاً بهعنوان منبع موسیقی، میتوانستید یک گروه از آوازخوانها را در Novigrad (منطقهای در The Witcher) داشته باشید که آهنگهای جذابی را اجرا میکردند، اما این اساساً همین بود. لازم نبود که فراتر بروید زیرا در آن صورت با دنیای بازی تناسب نداشت. قابل باور نبود و مردم آن را بهعنوان پسزمینهی داستان گرالت نمیپذیرفتند. در Cyberpunk اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا خود دنیای آن به ما اجازه میدهد که دستگاههای موسیقی مشخصی را قرار بدهیم و آنها را بخشی از لایهی صدایی دنیای بازی بدانیم. این تغییر بزرگی برای ماست و همچنین، به طرز قابل توجهی هم میزان کاری را که باید انجام دهیم افزایش میدهد زیرا این یعنی اینکه باید موسیقی خیلی خیلی بیشتری از The Witcher آماده کنیم.
البته یکی از نکات مشابه موسیقی بازی Cyberpunk 2077 با The Witcher، منطبق بودن آن با وقایع است:
این سیستم بهطوری ساخته شده است که گزینههای متعددی برای هر زمانی مهیا هستند؛ مثلاً اگر بازیکنی بخواهد ناگهان دست به کارهای دیوانهوار بزند، موسیقی هم منطبق خواهد بود و انرژی فضا را تا حدی که نیاز است، افزایش خواهد داد.
علاوه بر اینها، از Przybyłowicz پرسیده شده است که آیا مانند GTA در این عنوان هم شاهد موسیقی لایسنسشده خواهیم بود یا خیر که وی در جواب گفته که مطمئن نیست.
بازی Cyberpunk 2077 که معرفیاش به سال ۲۰۱۲ برمیگردد، قرار است برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شود و در حال حاضر تاریخ عرضهی مشخصی ندارد.