وقتی در مصاحبهای Glixel کارگردان بازی آقای مک والتر و مدیر کلی آرین فلین را تحتفشار قرارداد، آنها جزئیات بیشتری در مورد بازی و شخصیت آن و بهطورکلی مفهوم و موضوعی که قصد دارند به آن بپردازند توضیح میدهند. اگر به یاد داشته باشید، تریلر E3 بازی در کنفرانس الکترونیک آرتز رایدر، شخصیت اصلی بازی، را نشان داد که بهعنوان نماینده انسانها به کهکشان اندرومدا رسیده است. اما سؤالی که برای مخاطب به وجود میآید این است که چرا رایدر تنهاست؟ این دو شخص اعلام کردند که آن صحنه بخصوص در مورد موضوعاتی که در این بازی به آن پرداختهاند مهم است. فلین گفت:
«یکقدم کوتاه برای انسان و یک جهش بزرگ برای انسانیت» (جملهای که نیل آرمسترانگ در هنگام خروج از سفینه آپولو ۱۱ بهعنوان اولین مردی که بر روی ماه قدم میگذارد گفت) و جملاتی مثل «ما موفق شدیم!» یک موضوعی را به ما میرساند. بله، یک انسان به اندرومدا میرسد اما وقتی او در آن مکان بیدار میشود، این دستاورد انسانهاست. گویی ما همه در آنجا و در کنار او هستیم اما درعینحال بسیار تنهاست. چیزی که این قضیه به ما در مورد انسانیت میرساند موضوعی خارقالعاده برای ماست؛ بخصوص در سرگرمیهای تعاملی.
پس اندرومدا میتواند به موضوعاتی بپردازد که تاکنون در دنیای بازیهای ویدئویی ندیدهایم و حتی شاید آنها را بهندرت در تمامی آثار علمی-تخیلی مشاهده کرده باشیم. تریلر پشت صحنه و برخی شات های درون انجین در کنفرانس EA به نمایش گذاشته شدند و با توجه به گزارشات دیگر می دانیم بازی در مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.