تنها چند ساعت تا عرضه رسمی بازی Spider-Man زمان باقی مانده، اما نسخههای بسیاری زودتر از عرضه در بازار غیر رسمی در حال فروش و مبادله است. Spider-Man قطعا یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری است و نمیتوان برای تجربه این عنوان صبر کرد. اما به فاصله بسیار کمی که تا انتشار بازی باقی مانده، شاید بد نباشد کمی در مورد رزولوشن اجرایی بازی برروی کنسول میان نسلی سونی، یعنی پلیاستیشن ۴ پرو اطلاعات کسب کنیم و همچنین از جزئیات فنی این عنوان با خبر شویم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
یکی از حاشیههای آزار دهندهای که پیش از عرضه بازی Spider-Man به وجود آمد و خیلی هم دست به دست شد و بر سر زبانها افتاد، بحث افت گرافیکی این عنوان بود. بسیاری از بازیبازان، به مقایسه نمایش جدید و E3 2017 بازی پرداختند و تفاوتهایی را از این دو نمایش بیرون کشیدند. با این حال، اگر به حرف عامیانه افراد توجه نکنید و به صورت تحلیلی، فنی و دقیق به بررسی گرافیکی و فنی بازی بپردازید، متوجه میشوید که بازی جدید استودیوی اینسومنیاک گیمز، یک اثر تماشایی و خیره کننده است.
در بررسیهای فنی بازی Spider-Man، یک موضوع مهم دریافت شده که شباهت بسیاری با بازی دیگر استودیوی اینسومنیاک گیمز، یعنی Ratchet and Clank دارد. سازندگان برای این که کیفیت اجرایی نسخه پلیاستیشن ۴ پرو بازی را بالا ببرند، از نکنیک temporal injection استفاده کردهاند و به یک رزولوشن ۴K داینامیک یا پویا رسیدهاند. این موضوع با استناد به گفتههای آقای Mike Fitzgerald، کارگردان اصلی بازی، کاملا درست اعلام شده است. ایشان در مصاحبه جدید خود با بلاگ رسمی پلیاستیشن، مقداری در مورد خروجی رزولوشن بازی Spider-Man برروی کنسول میان نسلی پلیاستیشن ۴ پرو توضیح دادند که به نظر عالی و تاثیر گذار است. شمارش پیکسلهای بازی Spider-Man برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو، بین ۲۸۱۶×۱۵۸۴ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ متغیر است و در واقع این دو، مقدار حداکثری و حداقلی رزولوشن بازی هستند. حال، در این میان، تکنیک Temporal injecting استفاده شده تا تصویر را برای نمایشگرهای ۴K، آنتی الایز (anti-alias) کند. کارگردان بازی در ادامه این گونه توضیح می دهد:
برروی یک پلیاستیشن ۴ پرو، بازی برای تلویزیونها خروجی تصویر ۴K دارد. به شکل داخلی، بیشتر فریم تصویر با رزولوشن ۲۸۱۶×۱۵۸۴ یا ۲۵۶۰×۱۴۴۰ رندر میشود سپس طی مدتی با استفاده از تکنیک temporal injection که پیش از این به آن اشاره شد، تصویر به دقت anti-alias میشود و به خروجی ۴K میرسد. اگر شما یک پلیاستیشن ۴ پرو متصل شده به یک تلویزیون ۴K دارید، این یک راه زیبا برای نمایش دادن بازی است.
در مورد نسخه معمولی و استاندارد بازی برروی یک پلیاستیشن ۴ معمولی نیز میتوان گفت که با همان رزولوشن نام آشنا و قدیمی ۱۰۸۰p طرف هستیم (البته اگر کنسول به یک نمایشگر ۱۰۸۰p متصل باشد). ادامه صحبتهای آقای Fitzegerald در مورد مدل چهرههای واقع گرایانه و موشن کپچر دقیق چهرههای درون بازی بسیار جلب توجه میکند. جالب ترین بخش صحبتهای ایشان زمانی است که در مورد آخرین باس بازی که با آن رو به رو خواهید شد، صحبت میکند که البته هیچ اسمی از آن برده نمیشود. طبق گفتههای آقای کارگردان، این باس، یک میلیون پالیگان (چند ضلعی)، فقط برروی صورت خود دارد!
سیستم انیمیشن چهره ما، هماکنون میتواند به دقت، رفتار پوست شخصیتها را زمانی که آنها صحبت میکنند یا احساسی را نشان میدهند، مدل کند و میتواند تقریبا ۶۰,۰۰۰ حالت مختلف را درون چهره رقم بزند. هر شخصیت، یک مدل با کیفیت بسیار بالا دارد که از آنها برای نماهای نزدیک، میان پردهها و سکانسهای اکشن اسکریپت شده استفاده میشود و ما پروسه موشن و فیس کپچر را برای این موقعیتها استفاده کردیم تا جزئیات را به عملکرد بازیگران خود بیاوریم. آخرین دشمنی که در بازی با آن رو به رو میشوید، با استفاده از یک میلیون پالیگان رندر شده است؛ بیشترین جزئیاتی که ما تا به حال برای یک شخصیت در یک بازی داشتیم.
در آخر میتوان صحبتهای سازندگان در مورد عدم افت گرفیکی بازی Spider-Man را صحیح دانست و از آن دفاع کرد. سازندگان قطعا تغییراتی را در رنگ پردازی و موارد جزئی به وجود آوردهاند اما سطح گرافیکی بازی هنوز مانند نمایشهای بازی عالی و خیره کننده است. خبردار شدن از رزولوشن اجرایی نسخه پلیاستیشن ۴ پرو بازی نیز نکته مهمی بود که خیال کاربران این کنسول را آسوده کرد. بازی Spider-Man یکی از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلیاستیشن ۴ است و قطعا بازیبازان بسیاری در روزها و هفتههای آینده به تجربه این عنوان مشغول خواهند بود.
1 دیدگاه
Nilooooooo
باشه قبول حالا یه جوری تونستین 4کی ش کنید ولی چند فریم رو نگفتین اگه 30 تا باشه نمی ارزه با توجه به سبک بازی فقط 60 تا خوبه