استودیوی «اینسومنیاک گیمز» (Insomniac Games) راجع به انتقادات از افت گرافیک یا اصطلاحاً دانگرید (Downgrade) گرافیک بازی Spider-Man توضیحاتی را ارائه داده است.
بهتازگی بحث افت گرافیک بازی Spider-Man از فروم رددیت بین بازیکنان آغاز شده است. تصویری دست به دست میشود که نورپردازی و حجم آب روی کف ساختمان در یکی از صحنههای این عنوان بین تریلر E3 و خود بازی اصلی را مقایسه میکند. بسیاری بنابر این تصویر به افت گرافیکی باور دارند و میگویند که اینسومنیاک گیمز برای رسیدن به عملکرد اجرایی مناسب، مجبور به این کار شده است.
با این وجود حساب رسمی توئیتر این استودیو اخیراً در جواب به کاربری که تصویر مذکور را توئیت کرده، چنین گفته است:
تنها حجم آب روی کف ساختمان تغییر کرده و در کل هیچ افت گرافیکی رخ نداده است.
همچنین مدیر جوامع آنلاین اینسومنیاک یعنی «جیمز استیونسون» (James Stevenson) با حساب توئیتر شخصی خود به این موضوع پرداخته و چنین توضیح داده است:
تغییر حجم آب تاثیری بر روی عملکرد بازی ندارد و مطمئناً مربوط به بخش طراحی، هنری یا کاربردی آن میشود. قطعاً به عملکرد مرتبط نیست چون ما در مناطق مختلفی گودال آب داریم که هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نمیکنند.
البته بعضی از طرفداران هم به لباس پیتر پارکر در تریلرهای جدید بازی Spider-Man انتقاد کردهاند. استیونسون نیز تغییر لباس را تایید کرده اما اظهار داشته که دلیل آن، بهکارگیری تکنولوژی بهتری نسبت به تکنولوژی اوایل روند توسعه بوده است.
نور آفتاب باعث میشود که بِتُن روشن به نظر برسد. همچنین پسافکتهای ما (به خصوص عمق میدان و تاری حرکتی) در ۲۰۱۸ بهتر هستند که باعث شده اشیاء تارتر باشد، ولی علت این است که بازی باید هنگام حرکت خوب به نظر برسد.
بازی Spider-Man که محدودیت انتشار نقدهای آن فردا به اتمام میرسد، در ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
4 دیدگاه
Mohamad77g77
اینم که شد مثل واچ داگز1 خوب اگه پلی4 معمولی نمیتونه بیاره روی پرو کیفیتش رو عوض نکنید فرق عکساش آسمون و زمینه??
Nilooooooo
فک نکنم این جوریام باشه ولی نورپردازی فوق العاده ای داره اگه hdr بازی کنی قشنگ چشم های ادمو نوازش میکنه
Negar noori
گزافیکش خیلی تغییر کرده سازنده هاش دارن دروغ میگن
ولی یکم گیم پلیش خوب نیست ادم فک میکنه از رو سری بتمن گرفتن و حس خوبی به ادم نمیده
Nilooooooo
از نحوه پروازاش توی شهر و بالا رفتن از روی ساختماناش معلومه که شهرش خیلی بزرگه و میشه باس فایت های خیلی خوبی طراحی کرد براش سری های قبلی اسپایدر من که یه باس فایت درست حسابی نداشت