سازندگان میگویند که بازی Darksiders 3 بیشتر از داستان بر روی گیمپلی و مبارزات هیجانانگیز تمرکز دارد و گیمپلی عنصری است که بیش از همه شما را جذب خود میکند.
«دیوید آدامز» (David Adams) که سابقاً این سری را با استودیوی «ویجیل گیمز» (Vigil Games) خلق کرده بود و اکنون موسس استودیوی سازندهی بازی Darksiders 3 یعنی «گانفایر گیمز» (Gunfire Games) به حساب میآید، در گفت و گو با مجلهی رسمی پلیاستیشن اظهار داشته است که این عنوان با وجود «لحظات کلیدی و جالب داستانی»، در وهلهی اول بر روی گیمپلی متمرکز خواهد بود:
Darksiders یک بازی ویدئویی بوده و هست. همچنان میانپردههای جالب، صحنههایی حول محور Sins و لحظات کلیدی و جالب داستانی وجود دارد اما شما با داستان محاصره نخواهید شد و درگیر مبارزات و حل معماها خواهید بود. این تصمیمی عمدی و باهدف است.
وی همچنین گفته است که بازی Darksider 3 مشکلات نسخهی قبلی و المانهای نقشآفرینی اضافی آن را رفع کرده و بهبود میبخشد:
وقتی Darksiders 2 عرضه شد مردم میگفتند «این همه المان اضافی نقشآفرینی در بازی من چه میکند؟». باید کمی ریسک کرد یا بازی خستهکننده بشود. اما [با این عنوان] باید بین مرز ریسک و عدم خیانت کامل به چیزی که فرانچایز را به اینجا رسانده است، حرکت کرد.
آدامز علاوه بر اینها راجع به تعیین سطح دشواری در این عنوان توضیح داده است:
هربار که یک Sin را میکشید، دنیای بازی افزایش سطح پیدا میکند. قدرت شما از دنیای بازی فاصله میگیرد و سپس از دوباره یک Sin را به قتل میرسانید و این سطح از دوباره متعادل و هماهنگ با شما میشود.
بازی Darksiders 3 در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۶ آذر ۱۳۹۷ برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.