بهتازگی یکی از مسئولان شرکت Deep Silver که وظیفه انتشار بازی Metro: Exodus را برعهده دارد، به صحبت درباره موارد مختلفی از جمله گیمپلی و داستان این بازی مورد انتظار پرداخته است. در ادامه با ما همراه باشید.
بعد از معرفی بازی Metro: Exodus و انتشار چند تریلر از این بازی، همه طرفداران متوجه یک تغییر بزرگ در این بازی شدند. به نظر میرسد که محیط بازی Metro: Exodus نسبت به عناوین پیشین این مجموعه، بزرگتر و گستردهتر است. با این حال این موضوع باعث نگرانی عدهای از طرفداران بازی شده است؛ چراکه احتمال میرود با تمرکز بیش از حد سازندگان برروی محیط، به داستان و روایت بازی Metro: Exodus که همیشه نقطه قوت این فرانچایز بوده است، ضربه وارد شود، اما هو بینون (Huw Beynon) مدیر بخش برندینگ جهانی Deep Silver در مصاحبهای خیال طرفداران را از این بابت راحت کرده است.
بینون عنوان کرده است که اگرچه اعضای سازنده در استودیوی ۴A Games در تلاش هستند تا تعادل مناسبی برای آزادی در گشتوگذار برقرار کنند، با این حال به طور کامل از توقعات طرفداران از داستان و روایت مجموعه Metro باخبر هستند و در تلاش برای حفظ این ویژگیها در Exodus هستند.
من فکر میکنم، نکته مهمی که باید درنظر داشته باشیم، این است که ما در حال ساخت یک بازی از مجموعه Metro هستیم و به همین دلیل، وقت زیادی را صرف پیادهسازی درست فرمول این مجموعه در Exodus کردهایم. این بازی مانند یک اثر از سری Metro احساس میشود. طرفداران این مجموعه، انتظار یک داستان بسیار قوی را دارند و من فکر میکنم که گاهی اوقات بازیهای جهان باز ممکن است با ماموریتهای فرعی پرتعداد به روایت داستان ضربه بزنند. به همین دلیل ما سعی داریم تا ترکیبی متعادل پیدا کنیم که با مجموعه Metro متناسب باشد و بتواند به نیازهای آن پاسخگو باشد. [با این که Exodus یک بازی جهان باز نیست، اما] هنوز هم تهدیدهای جدی، مسیرهای ثانویه و تهدیدات داستانی در آن وجود دارند که شما را مجاب به پیشروی در بازی میکنند.
تمام مواردی که طرفداران درباره یک بازی جهان باز دوست دارند، در این بازی وجود دارد. آزادی برای اکتشاف محیط و خارج شدن از مسیر پیشفرضی که ما در محیط قرار دادهایم از جمله این موارد هستند. شما در این بازی شاهد ماموریتهای فرعی و Fetch Quest (مراحلی که بازیکن نقش پستچی را دارد و باید محمولهای را از نقطه الف به نقطه ب ببرد) و از این دست ماموریتهای وقتگیر نخواهید بود. تمرکز بازی، بیشتر برروی کاوش در محیط است. به خود بازیکن بستگی دارد که هنگام حرکت به سمت هدف، به اکتشاف در محیط بپردازد یا خیر. با اکتشاف در محیط ممکن است داستانهای جدیدی را کشف کنید یا ابزار جدیدی را بدست بیاورید. پس همانطور که میبینید، موضوع درباره ایجاد تعادل بین بزرگ بودن و طبیعی بودن یک بازی است. ما فکر میکنیم که توانستهایم یک حس دوگانگی خاص را در این بازی ایجاد کنیم.
با این توضیحات مشخص است که با جاهطلبترین و بزرگترین بازی مجموعه Metro روبه رو هستیم که استانداردهای این مجموعه را ارتقا خواهد داد.
بازی Metro: Exodus در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ مصادف با ۳ اسفند ۱۳۹۷ برروی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلیاستیشن ۴ و پیسی منتشر خواهد شد.
نظر شما چیست؟ آیا با خطی ماندن روند این بازی موافق هستید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.