بازی Fallout 76 نسبت به نسخههای قبلی سری تمرکز بیشتری را روی تجربهی آنلاین گذاشته و به عنوانی آنلاینمحور تبدیل شده است اما به گفتهی بتسدا، این نباید باعث بشود که فکر کنیم عناوین آینده این شرکت هم به کل چنین رویکردی خواهند داشت.
با این حال که بازی Fallout 76 مسیر عناوین سرویس مانند را دنبال میکند که به کمک پرداختهای درون برنامهای، محتویات دانلودی رایگان و بهروزرسانیهای مختلفی را برای بازیبازان فراهم میکنند، کارگردان آن یعنی «تاد هاوارد» (Todd Howard) میگوید که این ارتباطی با آیندهی بتسدا ندارد. وی در گفت و گو با سایت Game Industry چنین بیان داشته است:
این نشان دهندهی آینده نیست. بهطور کلی ما یک ترکیبی را انجام دادهایم. مردم گاهی اوقات فراموش میکنند. Elder Scrolls Online یکی از بزرگترین بازیهای آنلاین دنیاست و ما Elder Scrolls: Legends و Fallout Shelter را داریم که همچنان به بهروزرسانی آن ادامه میدهیم.
هرکس که میگوید این آیندهی صنعت بازیهایی ویدئویی است و این بخش از بازیها مُرده است، بسیار اشتباه میکند. ما میخواهیم که همه چیز را امتحان کنیم و مدت زیادی بود که ایدهی ساخت یک بازی چندنفره را در ذهن داشتیم. نباید از این موضوع بترسیم و باید آن را تجربه و امتحان کنیم.
تعهد بتسدا به عناوین داستانی و چندنفره بسیار واضح بوده و عناوین RAGE 2 و Wolfenstein: Youngblood که در سال ۲۰۱۹ عرضه میشود و همچنین DOOM: Eternal که هماکنون در دست توسعه قرار دارد، مهر تاییدی بر این قضیه هستند. بتسدا در سالهای آتی تمرکز بسیاری را برروی Fallout 76 به خاطر سرویس محور و آنلاین محور بودنش خواهد گذاشت ولی نباید فراموش کرد که بازیهای جهان آزاد همیشگی این شرکت هم در راه هستند. گذشته از تمام اینها، باید ذکر کرد که بازی Fallout 76 شامل سرورهای تکنفره نیز خواهد شد.
بازی Fallout 76 در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۲۳ آبان ۱۳۹۷ برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر میگردد.