به تازگی سرپرست استودیوی Treyarch صحبتهای جالبی دربارهی سرعت بازی Call of Duty: Black Ops 4 انجام داده است که نشان از تغییرات مهمی در این فرانچایز دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
سری بازیهای Call of Duty همواره به سبب گیمپلی سریع و برقآسایشان شناخته میشوند که این مورد به اصطلاح «Run And Gun» نامیده میشود. نسخههای Modern Warfare و Black Ops به مدد همین سرعت بالا به موفقیتهای فراوانی رسیدند، اما با انتشار آخرین نسخه از این فرانچایز با نام World At War II، شاهد تغییرات گستردهای بودیم که شاخصترین آن، کاهش سرعت بازی بود که ناخودآگاه، بازیکن را به یاد گیمپلی سری Battlefied میانداخت. به نظر میرسد اعضای سازنده بازی Call of Duty: Black Ops 4 قصد دارند این روند را ادامه دهند و گیمپلی این بازی را تا حد زیادی، تاکتیکی کنند.
در مصاحبهای که اخیرا آقای دن بونتینگ (Dan Bunting) سرپرست استودیوی Treyarch داشته است، سوالی درباره هدف اصلی سازندگان در بازی Call of Duty: Black Ops 4 مطرح شد که وی توضیحات جالبی ارائه داد. دن بوتینگ علاوهبر صحبت دربارهی تغییراتی که در این نسخه وجود خواهد داشت، چشمانداز آنها نسبت به آینده سری و مواردی که باعث پیشرفت این فرانچایز میشوند، توضیحات مفصلی درباره سرعت این بازی ارائه داد.
ما قصد داریم تا سرعت بازی را تا حدی کاهش دهیم تا بازیکنان با گیمپلی تاکتیکیتری مواجه شوند. در گذشته مشاهده کردیم که سرعت این مجموعه، نسخه به نسخه افزایش مییابد، به طوری که از Black Ops 3 به عنوان سریعترین بازی در این مجموعه یاد میشود. بعد از مدتی به این فکر افتادیم که با این روند در نهایت به کجا خواهیم رسید؟ پس تصمیم گرفتیم تا سرعت بازی را کمی کاهش دهیم؛ بدون اینکه سرعت بازیکنان را کاهش دهیم. ما میخواهیم بازیکنان در زمان مبارزات، فرصت بیشتری برای فکر کردن داشته باشند و با وجود سرعت پایینتر بازی، بتوانند تصمیمات تاکتیکیتری اتخاذ کنند و به فکر کارهای تیمی بیشتر و گستردهتری باشند.
اگرچه ممکن است در طول تجربه چندنفره این بازی، کلمه «کار تیمی» را زیاد بشنوید و احساس کنید که بازی در حال مجبور کردن شما به کار تیمی است، اما حقیفت کمی متفاوت است. شما میتوانید در حال بازی انفرادی و به صورت غیرمستقیم هم برای تیم خود مفید و تاثیرگذار باشید. این موارد از جمله اهداف ما در بازی Call of Duty: Black Ops 4 هستند. به همین دلیل است که شاهد تغییرات مهمی در این بازی هستیم.
باید منتظر ماند و دید که آیا سازندگان میتوانند این بازی را با وجود تغییر سرعت، همچنان متعادل نگه دارند یا خیر. با توجه به ویدئوهای منتشرشده از گیمپلی این بازی، مشخص است که بازی Call of Duty: Black Ops 4 سرعت بیشتری نسبت به World At War II خواهد داشت، اما نسبت به سایر عناوین این مجموعه، سرعت پایینتری خواهد داشت. نکته جالب دیگر درباره این بازی، اضافه شدن المانهای مختلف برای تاکتیکی کردن مبارزات است که باعث شباهت و رقابت شدیدتر آن با رقیب دیرینهاش، یعنی سری Battlefield میشود. سوال مهم دیگر، این است که با وجود این تغییرات، بخش بتل رویال Black Ops 4 چه حال و هوایی خواهد داشت و آیا این المانها به خوبی در این بخش پیاده خواهند شد یا خیر؟!
بازی Call of Duty: Black Ops 4 در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۲۲ مهر ۱۳۹۷ برروی سه پلتفرم پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظر شما چیست؟ آیا با کاهش سرعت این بازی موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.