با اینکه بازی NBA 2K18 در سراسر جهان میلیونها نسخه فروش داشته است و یکی از بهترین بازیهای ورزشی سال قبل بود ولی حایشههای مربوط به پرداخت درون برنامهای بازی مشکلاتی را برای ۲K Sports ایجاد کرد.
در سال گذشته که بازی NBA 2K18 وارد بازار شد، خیلیها باور داشتند که سیستم پرداخت درون برنامهای بازی در حال خارج شدن از کنترل است و این مجموعه در حال نزدیک شدن به یک عنوان pay-to-win است که پرداخت درون برنامهای به طور مستقیم بر روی پیمپلی تاثیر میگذراد. به نظر میرسد که این توسعه دهنده از اشتباهات خود درس گرفته باشد، همانطور که EA از اشتباهات مربوط به اوت باکسها در بازی Star Wars: Battlefront II درس گرفت.
سایت گیماینفورمر با مدیر عامل شرکت تیک-تو، «استروس زلنیک» (Strauss Zelnick)، مصاحبهای داشت و در این مورد با او صحبت کرد. او در این باره گفت:
بیشک ما به بازخورد بازیکنان توجه میکنیم، چون تمام تمرکز ما معطوف این است که بازیکنان را سرگرم کنیم. هرگاه که ما بازخوردی بگیریم که کمتر از ۱۰۰۰ درصد مثبت باشد، با خود میگویم که چه کاری را باید متفاوت انجام دهیم. من فکر میکنم که تعداد کمی از بازیکنان وجود دارند که همه چیز را رایگان میخواهند و ما نمیتوانیم به آنها کمک کنیم. بیشتر بازیکنان به دنبال یک معامله عادلانه هستند و برای ما وقتی یک معامله عادلانه است پس از صرف غذا، نه تنها باید غذا خوشمزه باشد بلکه باید صورت حساب شما منصفانه باشد. ما به دنبال این هستیم تا معاملهای بیشتر از منصفانه داشته باشیم و به مشتری خود بیشتر از آنچه پول میپردازد، خدمات ارائه دهیم.
ما همیشه در حال یادگیری هستیم و با یک با تجربه کسب شده کسب درآمد را تعادل ببخشیم. در این مورد ما به خودمان گفتیم که باید به یاد داشته باشیم که ما در تجارت ساخت بهترینِ بهترین سرگرمیها در جهان هستیم. ما بر روی این تمرکز داریم که مشتریها را سرگرم و درگیر کنیم. اگر ما این کار را درست انجام دهیم و این تنها هدفمان باشد، کسب درآمد به خودی خود صورت میگیرد پس بیاید بر روی این موضوع بیش از حد تاکید نکنیم. ما یک شرکت سرگرم کننده هستیم و وقتی کار خود را به درستی انجام دهیم، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.
ما در تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) که بازی NBA 2K19 برای پیسی، ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و نینتندو سوئیچ عرضه میشود، پی خواهیم برد که آیا تیک-تو از اشتباهات خود درس گرفته است یا نه؟