در چند سال گذشته شاهد این بویدم که استودیوهای فرست پارتی سونی عناوین انحصاری بسیار خوبی را روانه بازار کردهاند که مرزهای گرافیکی این نسل را تعیین میکنند و حالا ما با مقایسه گرافیکی Detroit: Become Human به شما نشان میدهیم که استودیو کوانتیک دریم نیز همین کار را انجام داده است.
شما میتوانید مقایسه گرافیکی Detroit: Become Human را در زیر مشاهده کنید:
دیترویت از لحاظ هنری بازی یک نوآر هیجانی است که در آینده نزدیک جریان دارد ولی فضای آن همانند فیلم Blade Runner بسیار پیشرفته و تخیلی نیست و از لحاظ بصری بسیار زیبا است. فضای شهر دیتروید در آینده نزدیک کاملا قابل قبول است و بازیکن در پذیرفتن آن مشکلی نخواهد داشت اما این عنوان از لحاظ فنی نیز صحبتهای زیادی دارد.
بازی Detroit: Become Human بر روی پلیاستیشن ۴ پرو از نهایت قدرت کنسول استفاده میکند و با اینکه اعداد و ارقام بر روی کاغذ نشان از تفاوت زیادی بین دو نسخه پلیاستیشن ۴ پرو و پلیاستیشن ۴ استاندارد میدهد ولی با چشم و در واقعیت این چنین نیست (برای درک بیشتر بهتر از ویدئو مقایسه گرافیکی Detroit: Become Human را در بالا تماشا کنید). بازی بر روی پلیاستیشن ۴ استاندارد با وضوح تصویر ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم ولی بر روی پلیاستیشن ۴ پرو با وضوح تصویر ۲۱۶۰p و بازهم ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. البته قابل ذکر است که در هر دو نسخه شاهد افت فریم در بعضی از مواقع خواهید بود.
با اینکه نسخه پرو بازی وضوح تصویر بیشتری دارد ولی جز این تفاوت چندان بین دو نسخه از آن وجود ندارد و انتخاب هر دو میتواند درست باشد. در مورد گرافیک خود بازی باید بگوییم که یکی از بهترین نقاط بازی گرافیک صورت و انیمیشنهای آن است. خلق صورت واقعگرایانه یکی از نقاط قوت استودیو کوانتیک دریم بوده است ولی این بار آنها واقعا بهترین عملکرد ممکن را از به جا گذاشتهاند. نورپردازی Detroit: Become Human بیار کمنقص است. از سیستم روشنایی پویا استفاده شده که باعث شده نورپردازی بسیار واقعی به نظر آید. همچنین به لطف رندرهای فیزیکی بازتاب نور نیست نیز طبیعی به نظر میآید.