سازنده بازی PUBG در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که از ساخت بازی بعدی خود میترسد چراکه مطمئن است رسانهها آن را زیر ذرهبین قرار داده و همه آن بازی را با PUBG و موفقیتهای زیادش، مقایسه میکنند.
شاید اکنون بازی Fortnite استودیوی «اپیک گیمز» (Epic Games) باشد که جایگاه بازی PUBG را در بخش بتل رویال اشغال کرده و رکوردهای آن را شکسته است، اما هیچ کس نمیتواند انکار کند که این PlayerUnknown’s Battlegrounds بود که برای اولین بار حالت بتل رویال را به این شکل معرفی کرد و باعث محبوبیت این سبک شد. در واقع محبوبیت بازی PUBG به قدری شدید بود که نه تنها اپیک، بلکه ابر شرکتهای بزرگی از قبیل اکتیویژن، تیک-تو و… نیز به این سبک روی آورده و یا حداقل آن را در دستور کاری خود قرار دادهاند.
حال مسئله این است که این محبوبیت و موفقیت زیاد بازی PUBG چه تاثیری بر روی سازنده و خالق آن دارد؟ طبق گفتههای «برندن گرین» (Brendan Greene)، سازننده PUBG، او استرس فراوانی در رابطه با پروژه بعدی خود دارد، چرا که همه فعالان این صنعت از موفقیت PUBG آگاه بوده و اکنون که این عنوان به یک پدیده تبدیل شده، انتظارات از سازنده آن و به خصوص پروژه بعدیاش، بسیار بالا رفته است. گرین در مصاحبه خود گفت:
بله. من از ساخت بازی جدیدم میترسم. چرا که همه آن را بازی بعدی سازنده PUBG صدا میزنند و آن را زیر ذرهبین قرار میدهند. فرقی ندارد که چقدر تلاش کنم و چه کاری انجام دهم، در نهایت مطمئنم که پروژه آینده من با نقدهای زیادی منتشر خواهد شد. چیزی که باید مشخص شود این است که پروژه بعدی من به یک PUBG دیگر تبدیل نمیشود و من این حقیقت را قبول کردهام. من قرار نیست لزوما بازی دیگری بسازم که ماهیانه چند میلیون کاربر فعال داشته باشد و هر روز بر تعداد بازیکنانش اضافه شود. هدف من این است تا عنوانی خلق کنم که خودم از تجربه آن لذت ببرم. اگر بازیکنان دیگر نیز از آن خوششان بیاید که عالی خواهد بود، اما اگر هم از آن متنفر شوند، باز هم من یک بازی دارم که خودم از آن راضی هستم. این دیدگاه من است و به احتمال زیاد افراد زیادی مرا خواهند کوبید، اما ایرادی ندارد.
همانطور که از صحبتهای گرین مشخص است، او استرس و وحشت زیادی برای ساختن بازی جدید خود دارد و به نوعی از زیر سایه قرار گرفتن محبوبیت و موفقیت بازی PUBG میترسد. البته این مورد برای همه افرادی که یک محتوای بسیار محبوب را خلق میکنند صدق میکند، به عنوان مثال خانم جی.کی رولینگ، نویسنده و خالق مجموعه هری پاتر، پس از پایان این مجموعه همچین حسی داشت و شاید به همین دلیل است که هنوز هم خودش را با آن مجموعه (پاترمور) درگیر کرده و برای خلق مجموعه بزرگ دیگری دست به قلم نشده است.
به هر حال، امیدواریم که سازنده بازی PUBG در عنوان بعدی خود هم از خلاقیت استفاده کنند و اثری خلق کند که همانند عنوان گذشتهاش، حرف جدید و جذابی برای گفتن داشته باشد.