«یوکو تارو» (Yoko Taro) کارگردان بازی NieR Automata در مصاحبهای درباره این بازی و احتمال ساخت دنبالهای برای آن صحبت کرد.
در مصاحبهای با وبسایت GameReactor، یوکو تارو سازنده سریهای Drakengard و NieR تایید کرد که در صورت موافقت اسکوئر انیکس و مهیا شدن بودجه توسط آنها، احتمال ساخت دنبالهای بر بازی NieR Automata وجود دارد. او درباره این موضوع گفت:
اگر اسکوئر انیکس پول کافی را در اختیار من بگذارد، من هر چیزی میسازم. پس میگذارم اسکوئر انیکس فکرهایش را بکند و اگر موافقت شد من دنباله بازی را میسازم.
او همچنین درباره سیستم چند تجربهای و چند پایانی بودن بازی NieR Automata نیز صحبت کرد. بعضی از این سیستم در بازی به عنوان نبوغی در روایت داستان یاد میکنند و بعضی دیگر میگویند این کار باعث خراب شدن تجربه آنها در این بازی شد. خود تارو میگوید که تصمیم چند پایانی بودن بازی NieR Automata به هیچ وجه تصمیم خلاقانهای نبوده و فقط مربوط به بودجه بوده است. در مصاحبهای که او با وبسایت GameReactor داشت، او تایید کرد که ایدههای مشخصی درباره طول بازی داشته و برای رسیدن به آن طول با بودجهای که در اختیارشان بود، تصمیم گرفتند که به سیستم چند تجربهای روی بیاورند. او گفت:
وقتی به اینکه میخواستیم بازیکنان یک مدت طولانی درگیر بازی ما باشند و چندین بار آن را بازی کنند فکر میکردیم، از نظر بودجه درباره تعداد مراحلی که میتوانستیم بسازیم محدود بودیم پس تصمیم گرفتیم که سیستم چند تجربهای را به بازی اضافه کنیم تا بتوانیم فضایی طراحی کنیم که بازیکن بخواهد چندین بار آن را تجربه کند اما تعداد مکانهایی که باید میساختیم را محدود کردیم. پس در واقع مشکل ما مربوط به مشکلات مالی بود. اگر بودجه بیشتری داشتیم احتمالاً سیستم بازی کاملاً متفاوت میشد. زمانی که اولین بار درباره ساخت بازی NieR Automata صحبت کردیم، فکر کنم با بودجه متفاوت یک بازی کاملاً متفاوت از چیزی که عرضه شد بدست میآمد.
بازی NieR Automata با سیستم چند تجربهای و چند پایانی خود، به یک بازی موفق هم از نظر منتقدان و هم از نظر فروش تبدیل شد. این بازی بیش از ۲.۵ میلیون نسخه در جهان به فروش رساند، پس میتوان گفت که تصمیمات تارو و تیمش صحیح بود. این بازی هماکنون برای پلیاستیشن ۴ و پیسی در دسترس است.