«کوری بارلاگ» (Cory Barlog)، کارگردان بازی God Of War، در رابطه با فلسفه بازیهای ویدیویی امروزی و دلایل شخصی که به برخی از این عناوین جذب میشود، صحبت کرده است.
همانطور که اطلاع دارید، بازی God Of War در تاریخ ۲۰ آپریل ۲۰۱۸ (۳۱ فروردین ۱۳۹۷) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ شرکت سونی منتشر خواهد شد و چندی پیش خبر رسید که ساخت این عنوان اکشن/ماجراجویی به صورت کامل تمام شده و تیم سازنده وقت آزاد زیادی در اختیار دارند. سایتهای خبری از این فرصت استفاده کرده و با کارگردان بازی God Of War مصاحبههای زیادی در رابطه با طرز تفکرش در مورد بازیهای ویدیویی، انجام دادهاند که توجه شما را به صحبتهای کوری بارلاگ جذب میکنیم.
لازم به ذکر بوده که بارلاگ در اوایل ساخت قسمت سوم از مجموعه God Of War استودیوی سانتا مونیکا و شرکت سونی را به مقصد کریستال داینامیکس ترک کرد. او قبلا نیز قسمت دوم این مجموعه محبوب را کارگردانی کرده و بسیاری از ایدههای قسمت اول را نیز خودش مطرح کرده بود، به همین دلیل طرفداران با کارهای او آشنا بوده و به او ایمان کامل داشتند. او در کریستال داینامیکس با توسعهدهندگان جدیدی آشنا شد و تجربیات زیادی را کسب کرد، اما پس از اینکه مسئولین استودیو ایدههای بلند پروازانه و جاه طلبانه او را رد کردند، بارلاگ از کار کردن در کریستال داینامیکس دلسرد شد و باری دیگر به استودیوی سانتا مونیکا بازگشت تا بر روی بازی God Of War جدید کار کند.
او در مصاحبه خود در رابطه با بازیهای ویدیویی گفت:
در هر بازی که انجام میدهم، اگر دلیل منطقی برای کارهایم وجود نداشته باشد، اگر مکانیزم فوقالعاده و سرگرم کننده بازی ربطی به داستان نداشته باشد و به سوالاتم پاسخ ندهد، پس از چند ساعت علاقهام را از دست میدهم و بازی را کنار میگذارم. به نظر من هر بازی باید به سوال «چرا» که از طرف مخاطبانش پرسیده میشود، به نوعی پاسخ دهد، باید کاری که از بازیکنان انتظار دارد تا انجام دهند را توجیه کند و باید برای مکانیزمهای خودش، هرچند که عالی و جذاب باشند، دلیل منطقی بیاورد. شاید تنها من اینطور فکر کنم و یا گروه محدودی از ما (با این طرز تفکر) در دنیا وجود داشته باشد، اما اگر به بازیهای محبوب روز دنیا نگاه کنیم، متوجه میشویم که اکثر آنها این مهم را رعایت کردهاند. سوال پرسیدن، فهمیدن و کنجکاوی کردن در مورد چرایی یک موضوع، ریشه در ذات انسان دارد و این مورد هرچند شخصی است، اما فکر میکنم که در اکثر بازیکنان و اکثر مردم وجود داشته باشد. بازیهایی که به سوالات ذهنی مخاطبان پاسخ میدهند، به احتمال زیاد، مدت طولانیتری در ذهن آنها باقی خواهد ماند و همذاتپنداری بیشتری بین شخصیتها و بازیکنان صورت میگیرد. البته به این صورت هم نیست که کریتوس و پسرش، آرتئوس، وقت و بیوقت در حال توضیح دادن کارهایشان در بازی باشند!
به نظر میرسد که بارلاگ تمرکز زیادی بر روی سوالات ذهنی خودش و بازیکنان در مورد بازی God Of War داشته و سعی کرده است تا حوادث و اتفاقاتی که در این اثر انحصاری رقم میخورند را تا جای ممکن برای بازیکنان توجیه کند. به نظر او، داشتن مکانیزمهای گیمپلی جذاب و سرگرم کننده برای بازیهای امروزی کافی نیست و باید روایت بازی نیز به گونهای باشد که این مکانیزمها را منطقی جلوه دهد.
2 دیدگاه
farhad001
کوری بارلوگ کاملا آدم قابل اعتمادیه
کارگردان یکی از بهترین نسخه های این مجموعه بوده
Dreams
به نظر من قسمت دوم گاد آف وار بهترین نسخه این سریه
موافقم