با قسمت دوم ۲۰ حقیقتی که در مورد بازی Resident Evil نمیدانستید پیش شما آمدهایم و بدون مقدمهای به سراغ ۱۰ حقیقت باقی مانده از این سری بازیها میرویم.
۱۰. بازی Devil May Cry قرار بود Resident Evil ۴ باشد
پس از موفقیت بسیار خوب بازی Resident Evil 3، «نوبورو سوگیمورا» (Noboru Sugimura) و «هیدکی کامیا» (Hideki Kamiya)، تصمیم گرفتند که چهارمین قسمت بازی Resident Evil را به یک بازی جالب و اکشن تبدیل کنند. اما قرار دادن شخصیتی همانند دانته در دنیای Resident Evil کاری چالشبرانگیز و اشتباه بهنظر میآمد. دوربین ثابت بازی به اندازه کافی باحال بودن شخصیت قابل بازی را نشان نمیدادند و اتمسفر وحشت و بقای بیرحمانه دنیای رزیدنت اویل با سیستم مبارزه سریع و خشنی که برای بازی جدید برنامهریزی شده بود، نمیخورد. برای جلوگیری از دور شدن از ریشههای سری بازیهای Resident Evil، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند ایده خود را به یک سری کاملا جدی تبدیل کنند و این گونه بود که بازی Devil May Cry ساخته شد.
۹. قرار بود بازی Resident Evil 1.5 ساخته شود
امکان این که بازی Resident Evil 2 کاملا یک بازی متفاوت دیگری میشد وجود داشت. یک نسخه کاملا متفاوتی از این بازی ساخته و آماده انتشار بود، اما کپکام از این بازی ناراضی بود و تصمیم گرفت که تغییرات زیادی در آن ایجاد کند. عناصر کلیدی بازی همچون نابود شدن شهر توسط زامبیها و پلیس تازهکاری به نام لئون اسکات کندی که به یکی از بهترین شخصیتهای این سری از بازیها تبدیل شد. خب پس چه چیزهایی در این بازی متفاوت بودند؟ بجای شخصیت کلر ردفیلد در بازی Resident Evil 1.5 شخصیتی به نام الزا واکر وجود داشت که یک دانشجو و مموتور سوار مسابقهای بود. دشمنان این بازی نیز بسیار عجیب و غریب بودند، دشمنانی مثل گوریلهای زامبی، عنکبوتهای انسانی و یک هیولای عجیب که صورت آلبرت وسکر را بر روی دمش داشت.
۸. Lost In Nightmares در حالت retro قابل بازی بود
یک ماموریت قابل دانلود از بازی Resident Evil 5 که Lost In Nightmares نام دارد را میشود با دوربین ثابت معروف سری بازیهای Resident Evil بازی کرد. پس از تغییر زاویه دوربین بازی در Resident Evil 4 (که به نظر من بهترین بازی در این مجموعه است) بسیاری از طرفداران بودند که با این انتخاب موافق نبودند و خواستار زاویه دوربین کلاسیک بازی بودند، این حالت در ماموریت Lost In Nightmares به نوعی دوای دردشان بود.
۷. اشارهای به دیالوگ معروف ساندوچ جیل در بازی Resident Evil: Uprising وجود دارد
زیادی نزدیک بود، تو تقریبا تبدیل به ساندویچ جیل شده بودی. اون دیالوگ مسخره بری در اولین بازی Resident Evil را بیاد دارید؟ بازی موبایلی Resident Evil: Uprising این دیالوگ را با اضافه کردن دستور پخت یک ساندوچ جیل به تمسخر میگیرد. این نوشته را میشود در اداره پلیس پیدا کرد.
۶. George A Romero از فیلم سینمایی Resident Evil اخراج شد
پدرخوانده فیلمهای ترسناک زامبیمحور، یعنی جناب «جورج رومرو» (George A Romero) با شرکت کپکام نزدیک بود و تصمیم گرفت تبلیغی برای بازی Resident Evil 2 در ژاپن درست کند. زمانی که کپکام تصمیم گرفت این سری از بازیها را تبدیل به فیلم کند، آنها جورج رومرو را به عنوان کارگردان و نویسنده این اثر انتخاب کردند. فیلمنامه نوشته شده توسط رومرو شخصیتهای اصلی بازی همچون کریس ردفیلد و جیل ولنتاین را داشت، اما ایدههای او توسط کپکام کاملا رد شدند و این کارگردان افسانهای بعد مدت کوتاهی اخراج شد. پس از او، سازنده فیلم Mortal Kombat به عنوان کارگردان فیلم برگزیده شد ولی او نیز بعد از مدتی از سوی کپکام اخراج شد.
۵. اشارات زیادی به گروه Queen در Resident Evil وجود دارد
در حالت معمول ارتباط زیادی میان سری Resident Evil و گروه راک افسانهای Queen وجود ندارد ولی این موضوع مانع این نشد که شرکت کپکام به آخرین آخرین آلبوم گروه، Made in Heaven، اشاره نداشته باشد. کریس و کلر در بازی جلیقهای پوشیدهاند که نشانههایی از کاور آلبوم Made in Heaven در پشت آن حک کرده است. همچنین جلیقهای دیگری در بازی Resident Evil – Code: Veronica وجود دارد که عبارت Let Me Live (سومین آهنگ آلبوم) روی ان نوشته شده است. در بازی Resident Evil Zero نیز بر روی بدن بیلی خالکوبی Mother Love وجود دارد که جچهارمین آهنگ از البوم است.
۴. مجموعه Onimusha در ابتدا یک نسخه نینجایی از Resident Evil بود
Onimusha نیز همانند بازی Devil May Cry یکی دیگر از عناوین شرکت کپکام بود که به نوعی به Resident Evil وابستگی داشت. Onimusha یکی از بهترین بازیها نسل ششم بود که در ابتدا قرار بود شباهت بسیاری به Resident Evil داشته باشد. طراحیهای اولیه بازی در مورد خانهای بودند که پر از تلههای نینجایی بود. البته باید خوشحال باشیم این ایده رد شد و Onimusha عنوانی شد که میشناسیم
۳. کتاب The Shining تاثیر بسیاری در Resident Evil داشت
عمارت و هتل بزرگ که در کتاب The Shining نوشته شده به وسیله استفن کینگ در اولین نسخه از Resident Evil بسیار تاثیر گذار بوده است. یک اشاره دیگر به این کتاب در Resident Evil 2 دیده میشود که عبارت «REDRUM» بر روی دیوارها نوشته شده است.
۲. دیالوگهای ژاپنی بازی در ابتدا حذف شدند
با اینکه شخصیتهای درون بازی در اصل آمریکایی هستند ولی این عنوان در ابتدا با صداپیشگان ژاپنی ساخته شده بود. خالق این سری شینجی میکامی تصمیم گرفت تا از صداپیشگان انگیلیسی زبان استفاده کند، چون باور داشت که عملکرد صداپیشان ژاپنی بد است و نکته جالب این قضیه را میتوانید در مورد بعد بخوانید.
۱. Resident Evil رکورد بدترین دیالوگها در اختیار دارد
ما در بازی شاهد دیالوگهای بسیار بدی مثل «جیل، اینجا یه کلید در هست»، «شاید به درد بخوره»، «استاد قفل شکوندن» و خیلی موارد دیگرهستیم که سبب شده، نام این بازی وارد کتاب رکوردهای گینس شود!
5 دیدگاه
namdar
تشکر، مقاله جالبی بود
و اینی که DMC قرار بوده رزیدنت اویل باشه از همه جالب تر…!
DarkDevill
عجیب غریب بود
Onimusha هم قرار بوده رزیدنت اویل باشه خدا بخیر کرد
pcgamer
لطفا لینک قسمت قبلی رو هم بذارید
رویا
واقعا یکی از بازی های محبوب بود
بابت مقاله هم ممنون عالی بود
newbee
چجوری دی ام سی قرار بود رزیدنت اویل چهار باشه عجب