در نیمه اول سال ۲۰۱۷ بازیهای بسیار خوبی عرضه شده است ولی یکی از غافلگیر کنندهترین آنها بازی Nier: Automata به کارگردانی «یوکو تارو» (Yoko Taro) بود.
بازی Nier: Automata تاکنون ۱.۱ میلیون نسخه فروش داشته و نهمین بازی پرفروش پلیاستیشن ۴ است. البته همیشه شرایط استودیو Platinum Games به این اندازه خوب نبوده و آنها در گذشته کمی مشکل داشتهاند. بعضی از بازیهای این استودیو مثل Bayonetta و Vanquish عملکرد خیلی خوبی داشتند و بعضی نیز همانند StarFox Zero و Legend of Korra خوب نبودند. اوضاع برای این استودیو زمانی که مایکروسافت ساخت بازی Scalebound را لغو کرد، بدتر و ضرر مالی بزرگی به این استودیو وارد شد.
بعد از این جریانات بازی Nier: Automata منتشر شد که توانست بازخوردهایی خوبی از منتقدان دریافت کند و بازیکنان نیز به خوبی از آن استقبال کردند. یکی از پایه گذاران استودیو Platinum Games و طراح آن، «هیدکی کامیا» (Hideki Kamiya)، درباره موفقیت این بازی صحبت کرده و گفت که این بازی چه تاثیر خوبی بر شرایط بد استودیو داشته است. به نظر میرسد که بازی Nier: Automata آخرین تیر این استودیو بوده و در صورت عدم موفقیت آن، شرایط بدی برای آنها رقم میخورد.
موفقیت بازی Nier برای استودیو طرفدارانی جدید، اعضای جدید، مجموعهای موفق، افزایش درخواست شغل و سود زیادی به ارمغان آورده است. در حالت کلی خیلی از کارها باید به وسیله من انجام شوند ولی من قصد دارم از یوکو سان برای نجات استودیو تشکر کنم هرچند که میدانم که این تشکر کافی نیست.
بعد از این موضوع یوکو تارو نیز در توییتر پاسخ کامیا را داده و از او تشکر کرده است.
من نیز برای حمایتی که از من در این مدت کردهاید ممنونم. اعضای استودیو Platinum Games در این مدت هم از لحاظ روحی و هم لحاظ فیزیکی به من کمک کردهاند. من افتخار میکنم که توانستیم چنین عنوانی را به کمک هم خلق کنیم.
اگر با بازی Nier: Automata آشنایی ندارید باید بگویم که این بازی ۲۶ پایان مختلف دارد که رسیدن به همه آنها کار بسیار سختی نیست ولی بازی آنقدر خوب است که شما مجاب به تکرار آن شوید. این بازی هماکنون بر روی پلیاستیشن ۴ و پیسی در دسترس است.