معرفی بازسازی کامل بازی Shadow of the Colossus یکی از شگفتیسازهای E3 امسال بود. بازی Shadow of the Colossus اولین بار برای پلیاستیشن ۲ منتشر شده و یکی از بهترین بازیهای این کنسول محسوب میشود.
«فومیتو اودا» (Fumito Ueda) سازنده این بازی است کسی که سابقه خلق آثاری چون Ico و The Last Guardian را نیز دارد. البته او در بازسازی دوباره Shadow of the Colossus نقشی ندارد. با این وجود، در مصاحبهای با سایت Eurogamer بیان کرد که دوست دارد این بازسازی با تغییراتی همراه باشد.
Shadow of the Colossus برای پلیاستیشن ۴ توسط استودیو «بلوپوینت» (Bluepoint) بازسازی میشود، استودیویی که سابقه کار بر روی تعداد زیادی از بازیهای کلاسیک را دارد. استودیو بلوپوینت در گذشته دو بازی Ico و Shadow of the Colossus را برای پلیاستیشن ۳ ریمستر کرده بود. بازسازی Shadow of the Colossus تنها شامل افزایش رزولوشن بازی آن نخواهد بود و همانند کاری که اکتیویژن با Crash Bandicoot N. Sane Trilogy کرده است، بلوینت نیز قصد دارد بازی را از نو بسازد.
فومیتو اودا بیان کرده است که دوست دارد این بازسازی همراه تغییرات اساسی صورت گیرد ولی از آنجایی که به طور مستقیم در ساخت این عنوان نقش ندارد احتمال میدهد که همه این تغییرات اعمال نشوند. اودا به طور دقیق اشاره نکرد که این تغییرات چه هستند، چون ممکن است اطلاعاتی را در مورد بازی فاش سازد.
او همچنین احتمال افزایش دشمنان را رد کرد و گفت که در بازی تنها ۱۶ دشمن وجود دارد و داستان فقط شامل ۱۶ دشمن است.
به نظر میرسد که استودیو بلوپوینت قصد دارد ویژگیهای جدیدی به بازی اضافه کند ولی اساس گیمپلی ثابت خواهد ماند. بازسازی بازی Shadow of the Colossus در سال ۲۰۱۸ برای پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.