شرکت مایکروسافت در ویدیوی جدیدی، کیتهای توسعه دهنده ایکس باکس اسکورپیو و ویژگیهایی که دارند را به نمایش گذاشته است.
در این ویدیو، مدیر برنامههای بخش ایکس باکس لایو شرکت مایکروسافت، آقای «لری هریب» (Larry Hryb) که به «میجر نلسون» (Major Nelson) هم شناخته میشود را مشاهده میکنیم که با طرح پرسشهایی از آقای «کوین گمیل» (Kevin Gammill)، سعی دارد اطلاعاتی را در رابطه با کیتهای توسعه دهنده ایکس باکس اسکورپیو به دست آورد.
لازم به ذکر بوده که کیت توسعه دهنده به یک نسخه از کنسول گفته میشود که به طور اختصاصی برای بازیسازان و توسعهدهندگان ساخته شده است و عمده تفاوت آن با کنسولهای خانگی، اجرای کدهای مختلف است؛ علاوهبر این، برخی از ویژگیهای دیگری نیز در کیتهای توسعهدهنده وجود دارد که برای بازیسازان بسیار مفید و ضروری هستند.
آقای گمیل در ویدیوی منتشر شده توضیح میدهد که کیتهای ایکس باکس اسکورپیو نسبت به کنسول نهایی قدرتمندتر خواهند بود چرا که بازیسازان اول یک بازی را به صورت کامل تولید میکنند و بعد به فکر بهینهسازی آن میافتند، به همین دلیل بازیسازان میتوانند بازی خود را (هرچقدر هم بهینه نباشد) بر روی این کیتها منتقل کنند و مشغول بهینهسازی آن شوند. درنتیجه کار توسعهدهندگان بسیار آسانتر و راحتتر از قبل خواهد شد.
در این ویدیو میتوانیم نمای جلویی این نسخه از کنسول را تماشا کنیم که دارای یک صفحه نمایش کوچک است. البته این صفحه نمایش در نسخه نهایی وجود نخواهد داشت. بازیسازان میتوانند از این صفحه نمایش کوچک برای فهمیدن اطلاعی همچون نرخ فریم استفاده کنند، همچنین بدون نیاز به مانیتور میتوانند با استفاده از آن، نحوه اجرای بازی ناتمام خود را نیز تماشا کنند.
ویژگی جالب دیگر کیتهای توسعه دهنده ایکس باکس اسکورپیو این بوده که به همراه دستگاه کوچکی عرضه میشوند که دستگاه انتقال نام دارد. این وسیله به بازیسازان این امکان را میدهد تا بازیها و پروژههای خود را از پیسی، با سرعت ۴۵۰ مگابایت در ثانیه به کیت منتقل کنند. بدین صورت که یک بازی حجیم چند ده گیگابایتی برای انتقال کامل تنها ۴ دقیقه وقت خواهد برد. این امر در کیتهای قبلی حدود ۲۰ دقیقه وقت میبرد که برای توسعه دهندگان و آنهایی که مجبور بودند این عمل را بارها انجام دهند، بسیار طاقت فرسا و زمانبر بوده است.
و در آخر هم به این موضوع اشاره میشود که توسعه دهندگان به راحتی میتوانند بدون نگران گرم شدن قطعات داخلی، تعداد زیادی از این کیتها را بر روی هم قرار دهند. در کیتهای گذشته، منفذهای سیستم تهویه هوا در بالای کیتها قرار داشت و توسعه دهندگان نمیتوانستند بدون سد کردن راه آنها، چندین کیت را بر روی هم دیگر قرار دهند.
حال آن که کیتهای توسعه دهنده ایکس باکس اسکورپیو به گونهای طراحی شدهاند تا حرارت را از منفذهای کناری و یا پشتی دستگاه به بیرون هدایت کنند، درنتیجه بازیسازان میتوانند با روی هم قرار دادن ۱۰ کیت، فضای بسیار کمتری اشغال کنند. این مورد شاید برای ما چندان مهم به نظر نرسد، اما مطمئنا بازیسازانی که در فضای کوچکی مشغول به کار هستند، از این ویژگی بسیار استقبال خواهند کرد.
ناگفته نماند که کنفرانس خبری ویژه مراسم E3 2017 شرکت مایکروسافت در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) امسال برگزار شده و در آن خبرهای بیشتری از ایکس باکس اسکورپیو، قیمت و بازیهای آن منتشر خواهد شد.
در ادامه میتواند ویدیوی منتشر شده را تماشا کنید: