همانطور که در جریان هستید، دموی کوتاهی از بازی Prey برای بازیکنان کنسولهای نسل هشتم منتشر شده است اما بازیکنان پیسی از این دمو محروم ماندهاند. اکنون استودیوی سازنده این عنوان دلیل منتشر نشدن دمو برای رایانههای شخصی را توضیح داده است.
اخیرا استودیوی «آرکین» (Arkane)، سازنده بازی Prey، دموی قابل بازی این عنوان را برای کنسولهای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر کرده بود؛ اما منتشر نشدن آن برای پیسی باعث شد تا بازیکنان زیادی این عمل استودیو را زیر سوال برده و دلیل این کار را از آرکین جویا شوند.
آقای «رالف کولانتونیو» (Ralph Colantonio)، رییس استودیوی آرکین، در مصاحبهای اعلام کرده است که به خاطر منابع محدود استودیو، نتوانستهاند دمو را برای پیسی نیز منتشر کنند و آنها بین دو گزینه رایانههای شخصی و کنسولهای خانگی، مورد دوم را انتخاب کردهاند.
علاوه براین، کولانتونیو توضیح داده است که پیسیبازان میتوانند بعد از ۲ ساعت تجربه کردن بازی Prey، آن را پس دهند. به لطف وجود استیم، بازیکنان میتوانند هر عنوانی که در این سرویس وجود دارد را ۲ ساعت بازی کرده و اگر آن را دوست نداشتند، میتوانند آن را پس بدهند. خود این قابلیت مانند یک دموی قابل بازی عمل میکند.
اگر به خاطر داشته باشید، آقای کولانتونیو در مصاحبهای با سایت گیماسپات اعلام کرده بود که نسخه پیسی بازی Prey، پورتی از نسخههای کنسولی آن نخواهد بود و مشخص شده که پلتفرم اصلی آن پیسی است.
او در این باره گفت:
ما به بازی خود اطمینان کامل داریم. ساخت بازی به این شکل نیست که اول آن را برای کنسولها بسازیم و سپس با عجله برای پیسی پورت کنیم! همه بازیها در رایانههای شخصی ساخته میشوند و پلتفرم اصلی بازی Prey پیسی است.
رییس استودیوی آرکین در رابطه با مشکلات فنی که گریبان گیر عنوان قبلی آن بود نیز گفته است که تستها و آزمایشات مروبط به عملکرد بازیها را برای عنوان Prey دو برابر کردهاند تا کمتر شاهد مشکلات تکنیکی باشیم.
ناگفته نماند که بازی Prey روز جمعه در تاریخ ۵ مِی (۱۵ اردیبهشت) برای پلتفرمهای پیسی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. البته بازیکنان کنسولهای نسل هشتم میتوانند هماکنون دموی قابل بازی این عنوان که یک ساعت اول آن را دربر میگیرد را دانلود کرده و از آن لذت ببرند.