همانطور که احتمالا در جریان هستید، کنسول نینتندو سوئیچ شروع بسیار موفقی را تا به این لحظه رقم زده و فراتر از انتظارات تحلیلگران و حتی خود شرکت نینتندو ظاهر شده است. موفقیت این کنسول جدید اتفاقی نیست و از بازریابی مناسب شرکت نینتندو گرفته تا نوآوریهایی که در سوئیچ انجام شده و انتشار بازی فوقالعادهای همچون قسمت جدید زلدا همزمان با عرضه کنسول، همه و همه دست به دست هم دادهاند تا نینتندو سوئیچ بتواند رکورد محصولات قبلی این شرکت کهنه کار ژاپنی را جا به جا کند.
به نظر میرسد که شرکتها و استودیوهای ترد پارتی نیز علاقه بیشتری برای پورت و ساخت عناوین خود بر روی این کنسول دارند. به عنوان مثال استودیوی «سیکسفوت» (Sixfoot) جزو آن دسته از استودیوهایی است که تصمیم دارد عنوان خود (بازی Rime ) را تا اواخر سال جاری برای نینتندو سوئیچ منتشر کند. آقای «کرستین سونسن» (Christian Svensson)، مدیر عامل استودیوی سیکسفوت، در این باره گفته است که مخاطبان کنسول Wii U بر خلاف Wii هیچ وقت بازار بزرگی به شمار نمیرفتند، اما به نظر میرسد که کنسول نینتندو سوئیچ میتواند قوانین بازی را تغییر دهد و آن استودیوها و توسعه دهندگانی که از این شرکت روی برگرداندهاند را دوباره به طرف خود جذب کند.
یکی از دلایل جذب شدن توسعه دهندگان به سمت سوئیچ به این موضوع برمیگردد که درواقع محصول جدید شرکت نینتندو کارایی ۲ کنسول بازی مختلف را همزمان در اختیار بازیکنان و علاقه مندان قرار میدهد. نینتندو سوئیچ با طراحی خلاقانهای که دارد، هم به عنوان کنسول دستی قابل حمل استفاده میشود و هم به عنوان یک کنسول خانگی. این ویژگی ارزش خرید آن را به مراتب نسبت به محصولات دیگر افزایش میدهد.
اگر سوئیچ را با دید یک کنسول قابل حمل نگاه کنیم، متوجه میشویم که قویترین کنسول در این زمینه به شمار میرود؛ و اگر آن را با دید یک کنسول خانگی نگاه کنیم، مشاهده میکنیم که بازیهای انحصاری بسیار خوب و قابل اتکایی در این بخش برای آن عرضه خواهند شد و چیزی از رقبای خود کم نخواهد داشت. همه این عوامل سبب شدهاند که این کنسول هیبریدی طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند.
آقای سونسن در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرده است که ساخت بازی برای نینتندو سوئیچ نسبت به کنسول قبلی شرکت نینتندو بسیار راحتتر و لذت بخشتر است. او تایید کرد که دلیل پورت کردن بازی Rime برای این کنسول درواقع جذب مخاطبین بیشتر بوده است. لازم به ذکر بوده که فضای این عنوان به گونهایست که با بازیهای شرکت نینتندو مطابقت دارد.
سونسن معتقد است که استودیوها برای پورت بازیهای خود بر روی این کنسول دلایل مختلف خودشان را دارند. البته پورت کردن بازیها برای سوئیچ کار چندان راحتی هم نیست و درواقع کنسولهای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به دلیل محدودیت رم کمتری که دارند، در این مورد از راحتی کار بیشتری بهره میبرند، اما اینکه چرا توسعه دهندگان بیشتر از Wii U به سوئیچ رو آوردهاند این است که این کنسول جدید از موتورهای بازیسازی بسیار بیشتری نسبت به کنسول قبلی شرکت نینتندو پشتیبانی میکند. به عنوان مثال بر خلاف نینتندو سوئیچ، توسعه دهندگان هیچ گاه شاهد پشتیبانی کنسولهای Wii U و ۳DS از موتور آنریل نبودهاند؛ علاوه براین، کنسول سوئیچ دارای ابزارها و ویژگیهایی است که به توسعه دهندگان این امکان را میدهد تا عناوین خودشان را برای این کنسول بهینه کنند. این ویژگیها در محصولات قبلی نینتندو حضور نداشتند و توسعه دهندگان نمیتوانستند به خوبی بازیهای خودشان را برای کنسولهای قبلی این شرکت بهینه کنند.
با این تفاسیر به نظر میرسد که همکاری شرکتهای نینتندو انویدیا در خلق کنسول نینتندو سوئیچ و به دست آوردن دل بازیکنان و تحلیلگران بسیار موفق واقع شده است. مطمئنا تا زمانی که نینتندو سوئیچ به فروش بالای خود ادامه دهد، همچنان توسعه دهندگان بیشتری از آن پشتیبانی خواهند کرد.