بازی Gears of War 4 اولین عنوان از سری بازی Gears of War است که توسط یکی از استودیوهای داخلی شرکت مایکروسافت پس از خریدن حقوق این فرانچایز از استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) در سال ۲۰۱۴ ساخته شد.
بازی Gears of War 4 اولین بازی است که خالق آن یعنی آقای کلیف بلیزنسکی (Cliff Bleszinski) برروی آن کار نکرده است (گرچه استودیوی اپیک دارای تفکراتی در مورد ساخت چهارمین نسخه از بازی Gears of War بوده است.)، اکنون آقای بلیزنسکی در مورد احساس خود در ارتباط با بازی Gears of War 4 صحبت کرده است:
کاری که سازنده بازی Gears of War در استودیوی کوالیشن (Coalition) با رهبری راد فرگوسن (Rod Fergusson) صورت داده است، ساخت چیزی بوده که مردم بدنبال آن بودهاند؛ او کاری که جی جی آبرامز در فیلم Star Wars: The Force Awakens کرده را انجام داده است؛ من آن فیلم را ۵ بار نگاه کردم و در هر ۵ بار چشمانی بهتزده داشتم و از دیدن فیلم هیجانزده میشدم اما وقتی به آن فکر میکردم این فکر به ذهنم خطور میکرد که «ریسک زیادی در این فیلم وجود نداشت.» بنابراین من امیدوارم آنها در آینده ریسک پذیری بیشتری را در کار خود داشته باشند.
Gears of War 4 در مجموع با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدات برخورد کرد و سایت گیماسپات امتیاز ۷ از ۱۰ را به این بازی داد و منتقد این سایت یعنی Mike Mahardy در ارتباط با این بازی اعلام کرد که چیز بزرگی برروی لبه یک پرتگاه عمیق میباشد.
مایکروسافت تا به امروز بازی جدیدی از Gears of War را معرفی نکرده است و کلمه پرسشی که باید در مورد آن کنجکاو باشیم این است که این شرکت چه زمان (و نه اگر) اقدام به معرفی بازی جدیدی از این سری خواهد کرد؟ رئیس ایکس باکس یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) پیش از این اعلام کرده بود که امکان دارد بازی بعدی Gears of War در سبک شوتر نباشد؛ او اعلام کرده بود:
زمانی که ما تیم سازنده را دور هم جمع میکنیم و در ارتباط با آینده بازی Gears of War صحبت میکنیم، به عقیده من راههای مختلفی وجود دارد که داستان آن را روایت کرد؛ سبکهای مختلفی از گیمپلی وجود دارند. من فکر میکنم که این آیپی یک آیپی بزرگ است و میتواند یک حالت خطی داشته باشد و در بازیهای مختلف چنین چیزی را دیدهایم.
پروژه جدید آقای بلیزنسکی بازی شوتر LawBreakers است که برای رایانههای شخصی در دست ساخت قرار دارد و در این هفته شاهد یک دوره آزمایشی خواهد بود و در ارتباط با امکان عرضه این بازی برای کنسولها آقای بلیزنسکی اعلام کرد که استودیوی سازنده بازی یعنی Boss Key در حال صحبت با برخی از شرکتها است اما نمیتوان در حال حاضر چیزی را تایید کرد؛ او گفت:
من عاشق اجرایی شدن این کار هستم اما این تجارت است و باید دید که چه پیش خواهد آمد.
همچنین در مصاحبهای که با آقای بلیزنسکی در نمایشگاه PAX East بوستون صورت گرفت، او در ارتباط با برخی از فرانچایزهایی که در ساختشان کمک کرده است توضیحاتی ارائه کرد:
ایستادن در چنین جایی (غرفه Nexon) سرگرم کننده است چون دقیقاً در کنار غرفه Bulletstorm قرار دارد و در سمت دیگر آن یک تصویر از غرفه بازی Gears of War 4 است و در حالی که اینجا ایستادهام مثل این است که بگوییم «این واقعاً عجیب است.» این احساس خوبی دارد و علاقه دارم که آیپیهای جدیدی بسازم.
در پشت سر من مجموعهای از نظرات مختلف وجود دارد که در کل زندگی حرفهای شاهد آنها بودهام و مثل این است که بگوییم «بار دیگر که در نمایشگاه بودی با من تماس بگیر و در آنجا سه آیپی وجود دارند که در ساخت آنها مشارکت داشتهاید»
در نهایت آقای بلیزنسکی به این موضوع اشاره کرد که LawBreakers آخرین فرانچایزی نخواهد بود که او خلق خواهد کرد؛ او گفت:
کار من هنوز تمام نشده است.