استودیوی Psyonix، سازنده بازی Rocket League اعلام کرد که در اواخر ماه جاری میلادی این بازی یک حالت مسابقهای جدید تحت نام Dropshot دریافت خواهد کرد.
حالت Dropshot در تاریخ ۲۲ مارس، مصادف با دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۶ عرضه خواهد شد و برای کلیه بازیکنان رایگان خواهد بود.
برخلاف حالت استاندارد بازی Rocket League که از قوانین مرسوم فوتبال یا بسکتبال الهام گرفته از بهروزرسانی Hoops پیروی میکرد، حالت Dropshot بطور کامل به یک بازی ورزشی موجود وابستگی ندارد، براساس گفته سازنده بازی، این حالت الهام گرفته از والیبال بوده است اما به تدریج به یک مفهوم کلی و اصیل هنری با فعالیت بیشتر و توسعه بیشتر این حالت توسط تیم سازنده تبدیل شده است و سطوح مختلف مهارت موجود در این بازی همچنان براساس قوانین فیزیک پای برجا خواهد بود.
مسابقات Dropshot در یک محیط شش ضلعی روی میدهد که در پایین و میانه تقسیم شده است و با شبکههای شش ضلعی کوچکتر طراحی شده است. در این حالت هیچ هدف مشخص شده یا منطقه امتیازی وجود ندارد و بجای آن بازیکنان بایستی با ضربه زدن وپایین انداختن توپ منجر به شکست سطح پایینی حریفان خود گردند؛ توپ موجود در این حالت با برخورد به ماشینها به خودی خود شارژ شده و سرعت میگیرد و هرچه شدت ضربه بیشتر باشد مسلماً میزان آسیب توپ نیز بیشتر خواهد بود و در نهایت شدت زیاد توپ و برخورد با آن منجر به شکستن سطح خواهد شد.
در این بازی با تغییر رنگ توپ در حین مسابقات مواجه خواهید بود، اگر تیم نارنجی به آن ضربه زنند و برفرض رنگ آن آبی باشد، رنگ توپ پس از ضربه به نارنجی تغییر پیدا میکند اما اگر زمانی که رنگ توپ نارنجی باشد توسط تیم نارنجی به آن ضربه وارد شود، رنگ آن تغییری نخواهد کرد. نکته قابل توجه این است که این توپ تنها برروی سطوحی آسیبپذیر خواهد بود که رنگ مخالف آن را داشته باشند، بنابراین اگر تیم آبی توپ را به منطقه نارنجی بفرستند، توپ منجر به نابودی منطقه مورد نظر خواهد شد اما اگر تیم نارنجی اقدام به لمس توپ پیش از برخورد آن نمایند، هیچ آسیبی به سطح آنها وارد نخواهد شد.
به محض ایجاد قسمت بازی در یکی از سطوح، بازیکنان بایستی با فرستادن دوباره توپ به آن منطقه منجر به نابودی آن شوند تا در نهایت یک حفره کامل ایجاد گردد؛ قابلیت عبور توپ از میان قسمتهای باز سطوح وجود دارد اما ماشینها امکان عبور از روی آنها را خواهند داشت؛ به محض آنکه هدف گفته شده محقق شود، یک امتیاز برای تیم ایجاد کننده حفره ثبت شده و بازی سطح خراب شده را بازسازی کرده و بازی از سر گرفته میشود اما کلیه خساراتی که به سطوح تیم برنده وارد شده است به جای خود باقی خواهند ماند و این شانس را به تیم بازنده خواهند داد که از آنها برای بدست آوردن یک پیروزی استفاده کنند؛ در صورتی که مسابقه به وقت اضافه کشیده شود کلیه مقررات همچون حالت عادی بازی خواهند بود.
برخلاف حالت استاندارد بازی Rocket League در این حالت جدید هیچ boost pickup وجود نخواهد داشت و بجای آن هر بازیکنی با گذشت زمان بصورت خودکار boost meter دریافت خواهد کرد و برای ساده شدن این تئوری بازیکنان به سادگی میتوانند با انجام حرکات تکنیکی و در بعضی از موارد پرواز و ضربه زدن به توپ در حالت Dropshot، مهارت خاصی را بدست خواهند آورد گرچه اگر در این حالت توپ غلط بخورد هیچ آسیبی به سطح وارد نمیکند و چون هیچ هدف و منطقه امتیاز داری در این بازی وجود ندارد، جهت تغییر رنگ توپ بایستی پیش از انجام اینگونه حرکات تکنیکی منجر به تغییر رنگ آن به رنگ تیم خود شوید.
در کنار اضافه شدن حالت Dropshot که قابلیت اجرای بازی را با پلی لیست مد نظر بازیکنان در هر دو صورت خصوصی و عمومی فراهم خواهد شد، بهروزرسانی ۲۲ مارس همچنین شامل ۶ تروفی و دستاورد جدید و خاص مربوط به حالت Dropshot خواهد بود و همچنین شامل ماشین جدیدی به نام Endo، آیتمهای فصلی Easter و یک کلید Esports Live Now میباشد که در بالای منوی اصلی Rocket League ظاهر خواهد شد و به لیو استریم Rocket League متصل است؛ این بهروزرسانی همچنین نشانهای از پایان فصل ۳ رقابتها و آغاز فصل چهارم میباشد و بازیکنانی که فصل سوم را به پایان رسانیده باشند به عنوان پاداش چرخهای انحصاری را دریافت خواهند کرد.