در حین رویداد Penny Arcade Expo هفته گذشته، استودیوی بایوور (BioWare) در نهایت جزئیاتی را در مورد محتوای بخش چند نفرهای که بهزودی در بازی Mass Effect: Andromeda در سبک نقش آفرینی شاهد آن خواهیم بود را ارائه کرد.
با آن که در حین این رویداد مدت زمان محدودی به بازی Mass Effect: Andromeda دسترسی داشتیم اما ساختار حالت horde آن بسیار شبیه به بازی Mass Effect 3 بود؛ گرچه چنین چیزی میتواند منجر به لذت بخش شدن گیمپلی این بازی گردد اما زنگ هشداری برای برخی از بازیکنانی خواهد بود که قدرت بهیادآوری خوب وقایع بخش چند نفره بازی Mass Effect 3 را دارند.
جهت دستیابی به بهترین پایان بازی Mass Effect 3 (این بازی دارای چندین پایان بود.) در بخش تک نفره آن، بازیکنان بایستی Galactic Readiness بالایی را دارا میبودند که آنها را ناچار به حضور در بخش چند نفره آنلاین این بازی مینمود؛ گرچه سرعت و اکشن حالت چند نفره بازی Mass Effect 3 به شکل معجزه آسایی منجر به لذت بخش شدن آن شده و بهبودهایی را نسبت به گذشته داشته است اما این موضوع که بازیکنان مجبور خواهند بود تا برای باز کردن بخشهایی از داستان بخش تک نفره در این قسمت نیز حضور یابند منجر به مشکلاتی شده بود.
خوشبختانه در بازی Mass Effect: Andromeda شاهد تکرار این فرمت نیستیم اما بخش چند نفره آن همچنان با بخش داستانی و مکانیزم بازی تعاملاتی دارد. براساس گفته سرپرست طراحان یعنی Ian Frazier، شما به سادگی قادر خواهید بود تا بخش چند نفره را از منوی اصلی بازی انتخاب کنید اما اگر اقدام به انجام این کار نمودید در نتیجه شاهد ارتباط و تعاملاتی میان تیمهای Strike بخش تک نفره و چند نفره خواهید بود.
آقای Frazier در ادامه توضیحات خود گفت:
در برخی از نقاط خاص و نسبتاً متعادل از مسیر راه ما به خود گفتیم «این نیروی نظامی که از cryopodهای خود در مسیر کهکشان راه شیری بیدار شدهاند» آنها قادر خواهند بود تا مراحلی که توسط اعضای تیم Pathfinder قابلیت انجام شدن را ندارند انجام دهند؛ زمانی که Ryder کارهای مهمتری را برای انجام دادن دارد شما این قابلیت را خواهید داشت تا از تیمهای Strike هوش مصنوعی بازی استفاده کنید و آنها را به اینگونه ماموریتها بفرستید و همه آنها در زمان واقعی روی خواهند داد، بنابراین این امکان وجود دارد که مدت انجام این ماموریتها یک ساعت، پنج ساعت و یا هر مقدار دیگری که برای تکمیل ماموریت زمان نیاز باشد سپری شود؛ در این حالت تیمهای شما درصدهای مختلفی از شانس پیروزی را براساس موقعیت و تجهیزات و سایر عوامل خواهند داشت؛ شما این قابلیت را خواهید داشت تا آنها را مجهز کنید، آموزش دهید و سپس به این ماموریتها بفرستید اما آنها برای تکمیل این ماموریتها به زمان نیاز خواهند داشت.
در اکثر موارد، این ماموریتهای Strike بخشی از عملکرد استراتژی متای بازی را دنبال میکنند و به موازات آن پیش خواهند رفت اما استقلال بیشتری نسبت به داستان اصلی بازی خواهند داشت؛ همانطور که آقای Frazier توضیح داد، در این بازی اختیاراتی برای بازیکنان وجود خواهد داشت: «برخی از این ماموریتها، ماموریتهای Apex نامیده میشوند و درصد سختی آنها کمی بیشتر است. شما قادر خواهید بود که تیمهای خود را برای انجام ماموریتهای Apex ارسال کنید اما انجام این ماموریتها برای آنها واقعاً سخت خواهد بود مگر اینکه شما به معنی واقعی اقدام به بالا بردن سطح اعضای تیم کرده باشید یا آنکه خودتان بتوانید آنها را در بخش چند نفره انجام دهید؛ شما قادر خواهید بود تا تنها با فشردن یک کلید، منجر به ذخیره سریع بازی در بخش چند نفره شده و سپس مستقیماً ماموریت خود را در بخش چند نفره شروع کنید؛ جایی که اگر بخواهید حتی میتوانید به تنهایی در آن حاضر شوید و یا آن را از طریق ساخت مسابقات با دوستان خود انجام دهید و یا حتی با اجرای عمومی بازی و از طریق ساخت مسابقات، اقدام به اجرای این ماموریتها با غریبهها نمایید.»
براساس گفته آقای Frazier تنها انتقال میان حالتهای چند نفره و تک نفره نیست که برای ماموریتهای گفته شده به سادگی صورت خواهند گرفت و این موارد شامل محتویات بازی نیز خواهند بود،«زمانی که جزئیات مراحل اعلام میکنند که این ماموریت در شب و در نقشه خاصی در مقابل Kett با این هدف روی میدهد، این اتفاق به معنی واقعی روی خواهد داد و زمانی که آن را به پایان رساندید شما پاداش معمول بخش چند نفره را دریافت خواهید کرد اما اگر بخواهید این قابلیت وجود دارد که جایزه خود را از طریق منوی اصلی بازی و برای بخش چند نفره دریافت کنید اما اگر هم بخواهید این امکان وجود دارد تا این پاداشها را در ماموریتهای بخش تک نفره استفاده کنید» این پاداشها شامل فاندهای ماموریت هر دو حالت تک نفره و چند نفره خواهند شد که قابلیت استفاده برای خرید آیتمهایی را برای شخصیتها در بخش چند نفره ایجاد خواهند کرد؛ همینطور این پاداشها امکان استفاده برروی شخصیتهای تیم Pathfinder و Ryder برای ارتقای قابلیتهای او را خواهند داشت.
آقای Frazier همچنین توضیح داد:
ایده اصلی این است که اگر شما واقعاً در بخش چند نفره حاضر شوید، تمام مزایایی که در آن بدست خواهید آورد را بتوانید در کمپین تک نفره نیز مورد استفاده قرار دهید اما این امکان وجود دارد که شما تنها در بخش چند نفره و یا تنها در بخش تک نفره بازی حاضر شوید که منجر به سردی بازی خواهد شد. ما بازی را به گونهای ساختهایم که مشکلی برای دستیابی به تمام محتویات بخش تک نفره وجود نداشته باشد و شما اجباری به اجرای بخش چند نفره بازی در صورت عدم تمایل نخواهید داشت.
امکان دسترسی زودهنگام به Mass Effect: Andromeda برای مدت ۱۰ ساعت از طریق EA Access برای دارندگان ایکس باکس وان و از طریق Origin Access برای دارندگان رایانه شخصی امکانپذیر خواهد بود که از تاریخ ۱۶ یعنی چند روز زودتر از عرضه جهانی بازی شروع خواهد شد این بازی در تاریخ ۲۱ مارس، مصادف با اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ برای پلتفرمهای ایکس باکس وان، رایانههای شخصی و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار خواهد گرفت.
در اخبار مرتبط دیگر شاهد اعلام جزئیات و هدایای نسخههای ویژه این بازی بودیم.