در مصاحبه اخیر کلیف بلزینسکی (Cliff Bleszinski) او به مقایسه دو بازی Overwatch و Lawbreakers پرداخت و در ارتباط با تغییراتی که باید در بازی Lawbreakers صورت گیرد جزئیاتی را ارائه کرد.
تنها بازیهای Paladins و Battleborn نیستند که با بازی شرکت بلیزارد یعنی Overwatch مقایسه میشوند و بازی LawBreakers نیز در رده بازیهای مقایسه شونده قرار گرفته است. بازی Overwatch دیگر آن بازی چند نفره اول شخص شوتر روز اولی نیست که عرضه شد و دچار تغییرات فراوانی شده و نتیجه آن، بدست آوردن موفقیتهای بزرگی بوده است که به ناچار منجر به مقایسه سایر بازیهای هم سبک خود با آن میشود و انتظار بازیکنان آنان را از بازیهای دیگر بیشتر میکند. در صحبت اخیر سایت PC Gamer در حین نمایشگاه PAX East سال ۲۰۱۷ با سازنده اسبق Unreal Tournament و Gears of War یعنی آقای کلیف بلیزنسکی ، او در ارتباط با بازی چند نفره و شوتر در دست ساخت خود یعنی بازی Lawbreakers جزئیاتی را ارائه کرد و به مقایسه آن با بازی Overwatch پرداخت.
در ابتدا آقای کلیف بلیزنسکی در ارتباط با تغییرات اخیر بازی Lawbreakers پس از دوره آزمایشی آن جزئیاتی را ارائه کرد:
اکنون ما دارای تنوع بیشتری در کلاسهای خود هستیم و آنها را roles مینامیم و همچنین یک تانک CQC نیز به بازی افزوده شده است؛ همانطور که میدانید ما قصد داشتیم تا شخصیتهای Chronos و Bombshell از این تانک استفاده کنند اما چنین چیزی امکانپذیر نشد و در صورت حضور در این تانک اقدام به شلیک و پرتاب موشک به سمت همه مینمودند؛ از سوی دیگر ما رباتهایی را اضافه کردهایم که Nash و Aegis نام دارند و به معنی واقعی قابلیت نابودی و اعمال ضربات قابل توجهی را دارند. بهنظر میرسد که انجام این کارها برای انیماتورها سخت بوده است؛ در دست گرفتن سلاحهای مختلف و شلیک به مردم با شاتگان و حضور در نبردهای نزدیک، در حضور نیروهای قدرتمندی که به سادگی نمیتوان در مقابل آنها مقاومت کرد و همزمان به عنوان یک پشتیبان بازی کرد؛ برای من به شخصه این موارد چیزی شبیه به این بوده است که «من کاری به پشتیبانی ندارم.» و در این بازی افرادی خواهند بود که بدنبال درمان و بهبود هستند و در آن لحظه متوجه اصل کاری که ما انجام دادهایم خواهند شد؛ آنها قرار نیست بدوند و همچون بازی Overwatch بدنبال Mercy باشند، چراکه قرار نیست شما چیزی بهتر از Mercy خلق کنید.
زمانی که دوره آلفای این بازی در دست کار بود، به عقیده من شخصیتهای کمی را در اختیار داشتیم. در این بازی هشت شخصیت حضور دارند اما همانطور که میدانید در آنجا تنها چهار شخصیت در دسترس خواهند بود چراکه در این بازی ما دارای دو دسته هستیم و قوانین بازی برای هر دسته بطور کامل یکسان است. ما هفت شخصیت تکامل یافته در اختیار داریم و بزودی دو شخصیت دیگر به آنها اضافه خواهند شد که تعداد آنها را به نه عدد خواهند رساند؛ ما Wraith و Harrier را در حین پنل خود معرفی کردیم و به عقیده من به جایگاهی رسیدهایم که بگوییم دارای بازی هستیم که بتواند شما را برای چندین ساعت سرگرم کند و خسته کننده نخواهد شد.
در ادامه آقای بلیزنسکی در مورد میزان خوشحالی خود از عملکرد خوب دوره آلفای بازی در مدت آنلاین شدن جزئیاتی را ارائه کرد:
به عقیده من پایداری مهم است. بطور کلی شما قادرید تا مسابقهای را پیدا کرده و در آن شرکت کنید. تجربه ما در رابطه با لگ و نرخ فریم خوب نبود، چیزی که در زمان عرضه بازی Gears 2 در سالیان قدیم نیز با آن مواجه بودیم؛ جایی که بازی با یک مشکل بزرگ مواجه شد، مشکلی که شامل حالت Horde نشد و حالت Horde حالتی بود که کمک کرد تا آن فرانچایز را نجات دهیم. این برای ما مهم است که نرخ فریم پایدار و بالا باشد، نسبت به این موضوع اعتقاد زیادی دارم «اگر بازی دارای نرخ فریم ۱۲۰ نباشد من تمایلی به اجرای آن ندارم.» و زمانی که بازی را با سیستم سخت افزار متوسط بازی میکنم تنها شاهد نرخ فریم ۶۰ هستم و این برای من به معنی مزخرف بودن است!
سپس از آقای بلیزنسکی در مورد مقایسه دو بازی Lawbreakers و Overwatch سوال پرسیده شد و از او خواسته شد تا نظر خود را در مورد آنها بگوید؛ او اعلام کرد:
این یک الگوی انسانی است و در تمام دوران زندگی کاری خود با آن مواجه بودهام، مغز انسان بدنبال یک الگوی مسابقه است و آن را دوست دارد، این یک تکنیک بقا است و درست مانند این است که بگوییم «آن خرس بزرگ را آنجا میبینی؟ او دوست مرا خورد.» و بعد از آن شما خرس جدیدی را میبینید و میگویید «خدای من، این خرس قصد دارد تا مرا بخورد چون این خرس دوست مرا هم خورد» مردم علاقه دارند تا چیزهای مختلف را درون یک سطل کوچک بیندازند و نقطهای که منجر به ادامهدار شدن قضایا میشود همین است.
روزی چند تا از بچهها در حال بررسی اینستاگرام من بودند و بطور تصادفی با یکی از تصاویری که من از سگم ارسال کرده بودم برخورد کردند. اگر شما شخصیتهای Maverick و Tosska را ببینید؛ آنها دارای سلاحهای Gatling هستند و دارای jetpack مربوط به خود میباشند و میتوانند zero-G pocket ایجاد کنند؛ این مثل این است که بگویید «شما دختری با یک سلاح کوچک دارید پس شما از D.Va کپی برداری کردهاید» و همچنین مثل این است که بگویید «شما یک دختر کرهای دارید که درون یک لباس صورتی رنگ بزرگ قرار گرفته است و میتواند منجر به انفجار لباس خود شود» خوب این بدین معنی است که ما این دختر و سلاح را از بازی Overwatch کپی کردهایم؟ درست است دوستان شما حقیقت را یافتید!
در نهایت آقای بلیزنسکی به این موضوع اشاره کرد که در دنیای بازیها بطور مداوم در حال قرض گرفتن ایدههایی از سایر بازیها هستند و این در حالی است که ممکن است خود سازدنگان الزاماً از این قضیه آگاه نباشند؛ او گفت:
منظور من این است که چیزهایی که در مورد شخصیتهای ما وجود دارد، نظیر قدرتها یا تلپورتشان، درست است و حقیقت این است که «Nightcrawler نیز این را داشت و این قابلیت در واقع در بازی Dishonored بوده است؛ این در Dishonored بوده است چون من این را از کدهای یک آیپی لغو شدهای گرفتم که در زمان کار در استودیوی اپیک برروی آن کار میکردم؛ بازی که شخصیت آن قابلیت ویرایش تواناییهای خود را داشت و بوسیله آن مسیر خود را هموار مینمود و ما آن را Bamf نامگذاری کردیم و چون Tracer از آن بهرهمند است پس ما شخصیتی مشابه با آن داریم» و همچون بازی Overwatch و همچون بقیه افراد، ایدههای هیجان انگیز بکار برده میشوند و چون آنها دارای jump pad هستند مثل این است که من بگویم «این Quake 3 است.»
شما با نسل جوانی از بازیکنان مواجه هستید که علاقهای به بازیهای قدیمی ندارند، پس چیزی که منجر به جدید شدن یک چیز قدیمی میشود و با موفقیتی که بازی Overwatch داشته است، منجر به خوشحالی من میشود، چون این نشان میدهد بازیهایی که دارای شخصیت اول شخص شوتر هستند همچنان چیزهای با ارزشی محسوب میشوند و اگر آنها Coke هستند من خوشحال خواهم شد که Pepsi یا RC Cola باشم و مردم در حال حاضر از این بازیها استقبال میکنند؛ پس این یک چیز فوق العاده برای من است که به تماشای آن بنشینم و ببینم برخی از بازیکنان بگویند چون کاری که آنها در Overwatch انجام دادهاند را شاهد هستند، پس دیگر آن را انجام ندهند و این موضوع مثل این است که بگویید «نیازی به اجرای این بازی نیست، بازیهای دیگری نیز وجود دارند»
دومین بازی که ممکن است پس از یک بازی خیلی خوب از سبکی منتشر شود، ممکن است به عنوان قاتل آن عنوان شناخته شود اما باید اعتراف کنیم که آن بازی هرگز نابود نخواهد شد؛ آیا عناوین کشنده Halo که منتشر شدند را بخاطر دارید؟ عنوان Halo هنوز هم پابرجا است و نابود نشده است؛ بنابراین بگذارید دوباره بگویم، دومین عنوان از هر سبک منجر به کشته شدن عنوان قبلی نخواهد شد و امکان بقای هر دوی آنها در کنار یکدیگر فراهم هست؛ میدانید من هر دو بازی Battlefield و Call of Duty را بازی میکنم، پیش از آن نیز بازیهای Tekken و Street Fighter را همزمان اجرا میکردم؛ همیشه جایگاهی برای دو تا سه عنوان در بالاترین جایگاه یک سبک وجود دارد.
آقای بلیزنسکی بر این موضوع تاکید داشت که ممکن است بازیهای مختلف بدون آنکه خودشان بدانند ایدههایی را از سایر بازیها قرض بگیرند و این درست مثل ضرب المثلی است که میگوید «در زیر نور خورشید هیچ ایده جدیدی وجود نخواهد داشت.»
براساس گفته آقای بلیزنسکی، زمانی که مردم اقدام به اجرای بازی LawBreakers نمایند شاهد برتری آن خواهند بود.
اگر شما شانس تجربه بازی Lawbreakers را در نمایشگاه PAX East نداشتید مشکلی نیست چراکه فاز آزمایش اولیه این بازی از هفته آینده و از تاریخ ۱۶ مارس، مصادف با ۲۶ اسفند ماه شروع خواهد شد.
LawBreakers به عنوان یک بازی free-to-play معرفی شد اما بعدها مدل تجاری آن نیز معرفی گردید؛ در حال حاضر این بازی قرار است که برای رایانههای شخصی انتشار یابد اما آقای بلیزنسکی اعلام کرد در صورت پیدا کردن یک شریک خوب، امکان عرضه آن برای کنسولها نیز وجود دارد.