کارگردان بازی Final Fantasy 7 Remake آقای Tetsuya Nomura اعلام کرد که این بازی به نسخه اصلی بهطور کامل وفادار نخواهد بود و قابلیتهایی که در زمان نبردهای بازی نقش آفرینی سال ۱۹۹۷ شاهد آنها بودید را در این عنوان نخواهید دید.
همه ما در حال جنب و جوش هستیم تا ببینیم چه سیستمی جایگزین سیستم قدیمی بازی Final Fantasy 7 Remake خواهد شد اما هنوز جواب قاطعی برای آن در اختیار نداریم با این وجود جزئیات اندکی در مورد گیمپلی و سیستم مبارزهای این بازی در یک مصاحبه جدید به اشتراک گذاشته شده است.
در صحبت با مجله ژاپنی فامیتسو (Famitsu)، آقای Nomura در ارتباط با تصاویر منتشر شده اخیر بازی Final Fantasy 7 Remake جزئیاتی را ارائه کرد؛ او گفت:
در داستان بازی زمانی که به اطراف خود بصورت مخفی سرک میکشید، قادر نخواهید بود که به سادگی در میانه مسیر راه بروید.
نسخه اصلی بازی دارای درگیریهایی بصورت رندوم و تصادفی بود و برخی از چیزهای موجود در قلمرو تخیلی بودند اما بدلیل یکپارچه بودن این بازی شما قابلیت نفود به منطقه مقابل خود را خواهید داشت؛ من اعتقاد داشتم که چنین چیزی برای واقعگرایانه کردن کار لازم بوده است.
ویژگی جایگزین شده برای مخفی کاری شامل جادو نیز شده است و در این بازی میتوان از سیستم کاور گیری برای پرهیز از درگیری استفاده کرد یا میتوان ابتدا در پشت چیزی مخفی شد و سپس یک نارنجک را به میان افراد دشمن رها کرد؛ همچنین آقای Nomura توضیح داد که بازیکنان میتوانند به میان افراد دشمن دویده و با آنها مبارزه تن به تن داشته باشند.
آقای Nomura تایید کرد که شخصیت Barret نیز میتواند از سیستم کاور استفاده کند و اعلام کرد که المانهای ویژهای برای تفنگداران وجود خواهد داشت اما او در حال حاضر نمیتواند جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذارد.
در تصاویر جدید Final Fantasy 7 Remake شاهد نبرد معروف Guard Scorpion بودهایم و براساس گفته آقای Nomura، وجود نقشه بزرگتر منطقه نبرد این اجازه را به بازیکنان خواهد داد تا میان شخصیتهای Cloud و Barret سوئیچ کنند؛ او گفت:
بطور مثال، زمانی که دشمنان در منطقهای قرار دارند که نمیتوان بوسیله شمشیر Cloud به حساب آنها رسید، میتوان به شخصیت Barret سوئیچ شد و این کار میتواند به عنوان یک استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد.
نبرد The Guard Scorpion شاهد تغییراتی در حالتها در حین نبرد بوده است و نشان دهنده رفتار به شکلی که در نسخه اصلی شاهد آنها بودیم نمیباشد؛ همچنین در تصاویر منتشر شده شاهد موشکها و سایر مواردی هستیم که بسوی شما در حال حرکت هستند و نبرد را به نبردی پر زرق و برق تبدیل کردهاند.
تغییرات Final Fantasy 7 Remake تنها مربوط به کیفیت بصری بازی نمیشود؛ نقشههای نبرد این بازی قابلیت نابودی اشیا مختلف را خواهند داشت و شما همچنین از قابلیت تکه تکه کردن دشمنان نیز برخوردار خواهید بود، که میتوان به پاهای Guard Scorpion اشاره کرد.
Final Fantasy 7 Remake بصورت اپیزودیک منتشر خواهد شد اما هنوز تاریخ عرضهای برای آن اعلام نگردیده است.
آقای Nomura اعلام کرد که شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به زمان بیشتری برای قدرتمندتر کردن سیستم Final Fantasy 7 Remake پیش از ارائه جزئیات بیشتر نیاز دارد.