یکی از قابلیتهای خوب بازی Horizon: Zero Dawn ویژگی Override آن است! این قابلیت به بازیکنان اجازه میدهد تا موجودات رباتیک را در دوران جدید زمین رام و آنها را تبدیل به یک متحد نمایند.
در خصوص قابلیت رامسازی موجودات رباتیک شکایتهایی از بازی Horizon: Zero Dawn وجود دارد که چرا شخصیت بازی یعنی Aloy تنها قابلیت رامسازی آنها را دارد و نمیتواند به آنها دستور انجام کاری را بدهد؛ این موجودات تنها از کنترل خارج شده و حتی تبدیل به تهدیدی برای شخصیت بازی نیز میشوند.
تهیه کننده بازی Horizon: Zero Dawn یعنی Samrat Sharma اخیراً توضیحاتی در مورد ایجاد چنین قید و بندهایی در مصاحبه با Kotaku ارائه کرده است؛ او اعلام کرد:
اگر شما به عملکرد موجودات رباتیک نگاه کنید، آنها همگی دارای یک هدف مشخص در این بازی هستند. شما آنها را هک میکنید اما این کار موجودیت و علت خلقت آنها را تغییر نمیدهد و تنها منجر به تغییر وفاداری آنها خواهد شد و دیگر به شما به چشم یک مهاجم و تهدید نگاه نمیکنند و به دیگران به عنوان تهدیدی که قصد حمله به شما دارند نگاه خواهند کرد؛ این صرفاً یک استفاده است و شما با این کار عملکرد کلی آنها را تغییر نخواهید داد؛ اگر آنها ابزاری برای مشاهده در اختیار دارند، از این وسیله برای مشاهده استفاده کنید، اگر آنها اسب یا دونده هستند از آنها برای حرکت سریعتر استفاده کنید.
بهنظر میرسد که با وجود چنین تفکری تیم سازنده حتی بطور تصادفی قصد ایجاد تغییراتی را در سیستم این بازی نداشته است؛ Sharma ادامه داد:
من فکر نمیکنم زمانی برای ساخت سیستم بزرگتری وجود میداشت که در آن شما قابلیت ایستادن و دستور دادن را داشته باشید؛ تمام چیزی که ما به آن فکر میکردیم وجود روایات و داستان کهن در سرزمین بازی بود و قصد داشتیم که داستان بازی را به بهترین شکل بیان کنیم و هر چیزی که مانع این هدف میشد را کنار میگذاشتیم؛ اگر این موارد وجود میداشت ما قادر نبودیم که داستان بازی را اینگونه روایت کنیم، این کار چیزی به داستان بازی اضافه نمیکرد بلکه چیزی هم از آن کم میکرد.
موضوعی که Sharma در رابطه با قید و بندهای موجود در سیستم Override بازی صحبت میکند، مربوط به منابع یا طراحی گیمپلی است؛ او گفت:
Horizon Zero Dawn برای ما به معنی کاوش بود و شخصیت Aloy قرار بود که به کاوش در جهان اطراف خود دست زند و داستان بازی را دریابد؛ او دوست دارد که به مردم کمک کند و با آنها همدلی نماید که امیدوارم به خوبی در روایت داستان مشاهده شود و او بطور جدی در ارتباط با دنیا کنجکاو است و دوست دارد که بداند از کجا آمده است؛ تعامل او با محیط اطراف رصد میشود؛ او یک مامور ایجاد هرج و مرج نیست، او در این بازی برای ایجاد تمایزات حضور ندارد که نتیجه آن هرج و مرج خواهد بود؛ ببینید که چه اتفاقی در بازی روی خواهد داد و مزیت آن چه بوده است؛ او در این بازی حضور دارد تا بتواند راه خود را در دنیا پیدا کند.
در اخبار مرتبط با Horizon Zero Dawn شاهد انتشار افزونه ۱.۰۳ برای آن بودیم.
بازی Horizon: Zero Dawn یکی از عناوین بزرگ نسل حاضر کنسولها است که دارای جهان باز بسیار وسیع و مهیجی است. جهان گسترده و محیط علمی تخیلی منحصر بفرد، منجر به ربودن قلبهای بازیکنان از سوی این بازی و درگیر کردن آنها برای مقابله با رباتهای دشمن و یک داستان هیجان انگیز شده است.
با وجود دنیای وسیع بازی Horizon: Zero Dawn اما استودیوی «گوریلا گیمز» (Guerrilla Games) هرگز به ابعاد آن اشاره نکرده است. اعلام ابعاد نقشه یک بازی در سبک جهان بار منجر به هیجان انگیزتر شدن آن بازی خواهد شد اما یکی از سوالات اساسی که بوجود آمده، عدم اعلام آن از سوی سازنده بازی است. براساس اسنادی که اخیراً در یوتیوب منتشر شده، «ژان بارک ون بیک» (Jan Bart van Beek)، کارگردان هنری استودیو گوریلا گیمز علت این فقدان را اعلام کرده است. در ارتباط با این بازی، او اعلام کرد که تیم ساخت از تکنولوژی استفاده کرده تا هر چیزی بزرگتر از اندازه واقعی آن نمایش داده شود و در نتیجه اقدام به ایجاد تاثیرات تخیلی در این بازی نموده است. او گفت:
در این بازی همه چیز کوچکتر است، اگر کوهی را با ارتفاع ۳۰۰۰ متر دیدید، ما در واقع آن را با ارتفاع ۳۰۰ متر ساختهایم و در نتیجه شما به سرعت قابلیت عبور از آن را خواهید داشت اما احساس عبور از چیز بزرگتری را میکنید.
زمانی که از او در مورد ابعاد دنیای بازی پرسیده شد، آقای ون بیک علت عدم ارائه آن را اعلام کرد:
ما هرگز ابعاد دنیای بازی را اعلام نکردیم چون منجر به از بین رفتن تخیل کاربران میشد. اگر بازیکنان از ابعاد واقعی این بازی خبر داشتند، آنها ناامید میشدند. بهتر این بود که تجربه حضور در دنیای بازی را بجای توصیف، به خود بازیکنان واگذار کنیم.
سازندگان مختلفی از تکنیکهای جادویی در ساخت بازیهای خود برای رسیدن به اهداف مد نظرشان استفاده میکنند، در نتیجه حتی اگر این تکنیکها منجر به ایجاد تخیلی جهت بزرگتر نشان دادن دنیای بازی شود، به معنی کوچک بودن نقشه بازی نیست، این تنها یکی از روشهای مختلفی است که سازندگان در ساخت و بهینهسازی بازی خود و رسیدن به دستاورد مد نظرشان استفاده میکنند.
بدون در نظر گرفتن میزان بزرگی دنیای بازی (گرچه باید صادقانه بگوییم که در مقایسه با سایر بازیها، دنیای Horizon بزرگ و منحصر بفرد است.)، عنوان Horizon Zero Dawn یک تجربه فوق العاده برای هر بازیکن پلیاستیشن ۴ خواهد بود.