نیل دراگمن (Neil Druckmann)، کارگردان بازی The Last of Us Part II صحبتهایی را در مورد تجارب خود در مورد نوشتن داستان بازیها و اینکه چطور آنها را با تیم خود در استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) هماهنگ کند، ارائه کرده است.
در طول یک رویداد، نیل دراگمن، کارگردان بازی The Last of Us Part II که به عنوان دستیار کارگردان بازیهای Uncharted 4: A Thief’s End و The Last of Us نیز شناخته میشود جزئیاتی را در مورد نحوه نوشتن داستان بازیهای خود ارائه کرده است.
آقای دراگمن توضیح داد اولین چیزی که در زمان نوشتن بازیها مورد توجه او قرار دارد این است که داستان مورد نظر به حد کافی دارای محتوا و قابلیت باشد و بهسادگی تعریف گردد؛ بدین شکل او قادر خواهد بود تا مراحل ساخت و آینده داستان را تصور کند و پایان آن را برای خود روایت کند.
با پایان یافتن مرحله ایجاد تصورات کلی در مورد روند داستانی کلی و پایان آن، او کار خود را با تیم طراحی و هنری شروع میکند تا ببینند بازی چه شکلی به خود خواهد گرفت و چگونه اجرا میشود، در این مراحل مخصوصاً آنها برروی ساخت اجزای مختلفی از گیمپلی کار خواهند کرد و نمونه اولیهای ایجاد خواهند کرد و در کنار آن، ساخت پیشنمایشی از انیمیشنها و آثار هنری مربوط به محیط بازی به او کمک خواهند کرد تا افکار روشنتری در سر ایجاد کند و در این رابطه با سایر سازندگان نیز صحبت خواهد کرد تا ببیند نظرشان در مورد اجرای بازی چگونه است.
همزمان با رویدادهای گفته شده، داستان بازی شروع به شکلگیری خواهد کرد، حتی اگر دارای محتوای قابل توجهی نباشد. آقای دراگمن تا حد امکان سعی میکند تا از آوردن کلمهای برروی کاغذ خودداری کند چراکه او دوست دارد تا در طول مراحل انجام کار، داستان را مکرراً برای خود تعریف کرده تا در صورت بهتر بودن روایتی دیگر، آن را انجام دهند یا در طول طراحی بازی، آن راهی که در همان زمان به سرش خطور میکند را پیاده کنند.
در برخی مواقع داستان بازی در حالی تهیه میشود که تیم نیاز به ساخت صحنههای تیراندازی دارد یا آنکه بازیگران نیاز به داشتن داستانی برای اجرای آن دارند. داستان بازی قابلیت اشتراکگذاری با تیم ساخت را داشته و امکان خلق شخصیتهای جدید وجود خواهد داشت. با عبور از این مراحل، داستان کلی بازی ایجاد خواهد شد و رشتههای مختلف به هم گره میخورند و کارهای بصری و انیمیشینها تولید میشوند؛ این زمانی است که استودیو تبدیل به یک صحنه تئاتر شده و اعضای آن از کلیه تجارب خود برای ساخت یک بازی با جزئیات کامل استفاده خواهند کرد. توصیف شخصیتها، گیمپلی، داستان بازی، درگیریها، احساسات موجود در موقعیتهای مختلف بازی در حدود یک تا دو ساعت توسط تیم سازنده صورت میگیرد و هر کدام مرحله به مرحله شکل میگیرند.
مراحل کاری مختلف ضبط شده و در شبکه استودیو ذخیره میگردند تا سازندگان بتوانند بهطور مداوم به آنها رجوع کنند، این در حالی است که امکان تکمیل مراحل مختلفی از ساخت بازی امکانپذیر است، چراکه این مراحل ابتدایی به نوعی راهنمای آنها محسوب میشود و به آنها نشان خواهد داد تا در داستان، گیمپلی و آثار هنری بازی باید چه چیزهایی حضور داشته باشند.
دراگمن و تیم او در استودیوی ناتی داگ در حال حاضر برروی ساخت بازی The Last of Us Part II کار میکنند که برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد، این بازی هنوز دارای تاریخ انتشاری نیست و بهنظر میرسد که در مراحل ابتدایی ساخت خود بهسر میبرد.
در ضمن در ارتباط با فیلم Uncharted، آقای دراگمن در توییت اخیر خود اعلام کرده است که هیچیک از اعضای ناتی داگ نمایشنامه این فیلم را مطالعه نکرده و در نتیجه ایدهای در مورد آنکه این فیلم چگونه خواهد بود در سر ندارند، آقای دراگمن در توییتر خود نوشت:
هیچیک از اعضای تیم ناتی داگ نمایشنامه این فیلم را مطالعه نکرده است، در نتیجه ایدهای در مورد این فیلم نداریم.