با توجه به مصاحبه اخیر Two Left Sticks، اکنون جزئیات بیشتری را در مورد عنوان در دست ساخت Paranoid Productions در سبک اکشن و نفوذ در اختیار داریم. این بازی The Church in the Darkness نام دارد و برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.
برای کسانی که با بازی The Church in the Darkness آشنایی ندارند، این یک بازی در سبک اکشن و نفوذ است که با هر بار اجرای آن شاهد تغییر داستان بازی خواهید بود. داستان این بازی در سال ۱۹۷۰ روی میدهد، جایی که فرقهای مذهبی و افراطی ماموریت مییابد تا برای اجرای عدالت اجتماعی به جنوب آمریکا برود و خود را از باقی افراد جدا کنند. شما در این گروه نفوذ و ماموریت دارید تا ارتباط آنها را چک کنید و خیلی زود خواهید فهمید که اوضاع آنطور که بهنظر میرسد نیست.
براساس گفتههای Richard Rouse III، کارگردان و طراح بازی در ساخت The Church in the Darkness از بازیهای قدیمی Metal Gear Solid ،Far Cry و Dishonored الهاماتی گرفته شده است؛ همچنین المانهایی نیز از بازی Suffering مربوط به پلی استیشن ۲ گرفته شده است؛ همچون بازی Suffering در The Church in the Darkness شما بایستی که میان کمک کردن، صرفنظر کردن یا کشتن شخصیتهای مختلف، یکی را انتخاب کنید.
آقای Rouse در مصاحبه خود در ارتباط با آثار هنری بکار رفته در بازی توضیحاتی را ارائه کرد، براساس صحبتهای او، تیم سازنده قصد داشتهاند تا بازی دارای محیطی طبیعی بوده و این حس و اجازه به بازیکن داده شود تا آزادی کامل داشته باشد و بتواند سناریوهای مختلفی را پیرامون اکشن و اختفا پیاده کند.
آقای Rouse گفت:
مسیری که در ساخت این بازی طی شده پایهایترین سیستم بوده است، من جهانی را در نظر داشتم که بازیکن قابلیت پیشبینی عوامل مختلفی را داشته باشد. ما دوست داشتیم که بازیکنان قابلیت استفاده از ابزار مختلف و تعامل با محیط پیرامون خود را داشته باشند، اهمیتی ندارد که این ابزار یک اسلحه باشد (الزاماً نه برای درگیری، صرفاً برای آنکه آن را در اختیار داشته باشید.) یا ابزاری برای اختفا نظیر یک ساعت هشدار دهنده که میتواند توجهات را به سمت خود جلب کند یا کلروفورم که بتواند مردم را از موقعیتی خارج کند.
برای انجام این کارها من نیاز داشتم تا از برنامهنویسیهای مشخص شده و توسعه دهنده پرهیز کنم و بجای آن این اجازه به هوش مصنوعی داده شود تا براساس عملکرد بازیکنان با آنها تعامل داشته باشد. بازیکنان قادرند تا به مخفی کاری یا حتی به خون و خونریزی اقدام کنند و حتی قادرند از تریکها و ابزار موجود در بازی برای انجام ترکیبی از کارها استفاده کنند. ما مدت زمان زیادی را روی این بازی سپری کردیم و افراد بسیاری علاقهمند به چنین کاری هستند.
آقای Rouse در ارتباط با پایانهای مختلف و درجات دشواری بازی نیز اعلام کرد:
بدلیل سیستمی که بکار بردهایم، بازی دارای پایانهای بازتری نسبت به یک بازی در سبک مخفی کاری خواهد بود که بازی را خطیتر کرده و بازیکن را وادار میکنند تا تمرکز خود را برروی یک مسیر بحرانی قرار دهند؛ اما در این بازی آزادی بیشتری وجود دارد و چیزی که در ابتدا خیلی سخت بهنظر میرسد، آسان خواهد شد، به همین جهت ما درجات دشواری مختلفی را در نظر گرفتهایم. من در تلاش هستم تا سختترین تنظیمات ممکن را در نظر بگیرم تا بازیکنان با چالش مواجه باشند. به عنوان مثال در درجه سختی دشوار اگر شما آسیبی ببینید خواهید مرد. میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازیکنان کلیه چالشهایی که دوست دارند را در این بازی تجربه کنند.
کارگردان و طراح The Church in the Darkness تایید کرد که شما قابلیت کشتن هر کسی را خواهید داشت در عین حال شما میتوانید با مخفی کاری اقدام به نابودی هیچکس ننمایید؛ او همچنین اعلام کرد که بازی دارای بیش از ۱۰ پایان مختلف خواهد بود که بستگی به تعامل شما با بازی و انتخابهای شما دارد. در این بازی یک پایان خوب یا یک پایان بد وجود ندارد و این بستگی به خود بازیکنان خواهد داشت. چیزی که سازندگان دوست دارند بازیکنان آن را حس کنند، عواقب هر انتخابی است که خواهند گرفت.
در پایان صحبتها، آقای Rouse اعلام کرد که پایانهای بازی دارای تعداد شمارش شده و تعیین شدهای نیست و این صحبت را در جهت تصحیح عدد ۱۰ بکار رفته در بالا اعلام کرده است؛ همچنین او اعلام کرد که راههای متفاوتی برای پشت سر گذاشتن چالشها وجود دارد، در واقع در بازی مسیرهای بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است هر بازیکنی از یک مسیر پیش برود. پیشنهاد آقای Rouse به بازیکنان این بوده است که اگر آنها بازی را ۴ تا ۵ بار اجرا کنند و به پایان برسانند، تصویر خوبی از آن در ذهن خواهند داشت.