طبق صحبتهای کارگردان هنری استودیو «آرکن» (Arkane)، سازنده بازی Dishonored 2، اگر همه تصمیمهایمان را بر اساس چیزهایی که خوب میفروشند بگیریم، با یک بازار اشباع شده طرف میشویم. با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
استودیو آرکن ترسی از بهکار بردن ایدههایی که شاید با استانداردهای بازیهای AAA مطابقت نداشته باشند، ندارد. «هاروی اسمیث» (Harvey Smith)، کارگردان هنری بازی، در مصاحبه با سایت گیم اینفورمر گفته بود که استودیو آنها همانند استودیو From Software، سازنده بازی Demon’s Souls، از تغییر دادن استانداردهای این صنعت نمیترسد و از موفقیتهایی که در این مسیر بدست میآورد لذت میبرد.
برخلاف قسمت اول، در این قسمت بازی به شما این اجازه را میدهد تا بین «کوروو» (Corvo) و «املی کالدوین» (Emily Kaldvin) یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این شخصیتها قابلیتها و ترورهای مخصوص به خودشان را دارند و تغییرات مختلفی در داستان بازی ایجاد میکنند. با این حساب میتوان گفت که استودیو آرکن دو نسخه مختلف از یک بازی را ساخته است. با در نظر داشتن این مسئله که مردم اغلب یک بار به انجام یک بازی میپردازند، ساخت بازی به این صورت احتمالا یک ریسک پرهزینه خواهد بود.
اسمیث در جواب به این قضیه میگوید:
بله. این یک ریسک است؛ اما این دقیقا همان ریسکی است که ارزشش را خواهد داشت. اگر همه تصمیمهایمان را بر اساس چیزهایی که خوب میفروشند بگیریم، با یک بازار اشباع شده طرف میشویم.
ما معتقدیم که اگر بهدنبال ایدههایی برویم که بهعنوان یک بازیکن از آنها خوشمان بیاید؛ شاید در وهله اول از لحاظ مالی منطقی بهنظر نرسد، اما بعد از مدتی طبیعتا بازگشت مالی را خواهد داشت. وقتی بازی Demon’s Souls عرضه شد، همه قوانین بازیهای AAA را زیر پا گذاشت، اما همان بازی باعث پیشرفت تیم سازنده و خود مجموعه شد. ما هم به همین صورت فکر میکنیم. چیزهای زیادی در بازیهای ما وجود دارند که کسی آنها را نمیبیند. اگر از دید بقیه به قضیه نگاه کنیم، باید بسیاری از ایدهها و کارهایمان را دور بریزیم. اما از دید ما این همان چیزی است که باعث خاص شدن یک بازی میشود. ما میخواهیم وقتی مردم بازی را انجام میدهند؛ حس کنند که آن بازی بزرگتر از چیزی است که فکرش را میکردند.
اسمیث در ادامه با ذکر دلیل تایید کرد که در بازی بخش دو نفره وجود ندارد.
بازی ما درباره مشاهده کردن، مخفیکاری، صبور بودن و پیشروی بصورت دلخواه خود بازیکنان است؛ که بخش دو نفره این تجربه را نابود خواهد کرد. شاید بتوان این بخش را در بازی پیادهسازی کرد اما آن حس و حالی که میخواهیم نخواهد بود.
طبق اطلاعاتی که بهدست گیم اینفورمر رسیده است بازی Dishonored 2 دارای سیستم ذخیره و بارگیری سریع و همچنین Checkpoint خواهد بود. اسمیث وجود مادهای رسمی بازی را تایید یا تکذیب نکرد و فقط به گفتن: «هنوز صحبت کردن در این باره زود است» بسنده کرد.
در خبرهای قبلی صداپیشههای بازی Dishonored 2 اعلام شدند؛ و مشخص شد که بهجای کوروو که در قسمت اول بیصدا بود، «استفان راسل» (Stephen Russell) و بهجای املی کالدوین «اریکا لاترل» (Erica Luttrell) صحبت خواهند کرد. میتوانید لیست کامل صداپیشگان بازی را در اینجا مشاهده کنید.
بازی Dishonored 2 قرار است ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) برای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شود. همچنین انتظار میرود برای اولین بار گیمپلی این بازی را در E3 امسال مشاهده کنیم.