بازی Mass Effect: Andromeda برای اولین بار پا به عرضه جهان باز گذاشته است و کاری که بایوور (BioWare) در این بازی انجام داده است، کاری مشابه با بازی Dragon Age: Inquisition بوده است.
در بازی Mass Effect: Andromeda خوشبختانه با مجموعهای از ماموریتهای پشت سر هم و تکراری مواجه نخواهید بود گرچه برخی از طرفداران این نگرانی را دارند که الهام گرفتن از بازی Dragon Age: Inquisition، میتواند منجر به آن شود که بازی Mass Effect: Andromeda فضایی همچون آن بازی را داشته باشد، به همین دلیل شرکت بایوور برای آنکه خیال اینگونه طرفداران را راحت کند اعلام کرد که در ساخت بازی Andromeda الهام کمی از بازی Dragon Age گرفته شده است.
یکی از کاربران سایت Reddit به نقل از یکی از مدیران بایوور اعلام کرده است :
مسیری که در طراحی بازی در پیش گرفته شده است بسیار متفاوت است چراکه ما از بازی Inquisition درسهای بسیاری را آموختیم.
همچنین ما نگاهی به عملکرد سایر بازیها داشتهایم، بازیهایی نظیر The Witcher و این برای ما بسیار مهم بود که کیفیت و عملکرد بازیکنان در این بازی چگونه خواهد بود.
بازی The Witcher 3: Wild Hunt دارای مراحل جانبی مختلفی بود و برخی از آنها به بزرگی یک مرحله اصلی بودند و همچنین این بازی دارای داستانی جذاب و میان پردههای مناسبی بوده است. بازی Witcher در برخی مواقع در داستان پردازی با کمبودهایی مواجه بود و بجای آن بازیکنان را با چالشهای بیشتری مواجه میکرد، چالشهایی نظیر ماموریتهای جمعآوری در سیاهچالها و مقابله با هیولاهای بسیار سریع و وحشتناک. بطور مشخص بازی Andromeda قادر خواهد بود تا با ایده پردازی از بازی CD Projekt RED و انتقال کارها و ایدههای آنها، کارهای به مراتب بزرگتری را در بازی جهان باز خود انجام دهد.
شرکت بایوور بارها تکرار کرده است که در بازی Andromeda هر سیارهای دارای داستان مربوط به خود میباشد و حضور در هر یک از آنها و انجام ماموریتهای موجود در آنها را با ارزش و معنیدار خواهد کرد. ماموریتهای مربوط به وفاداری به خصوص این شانس را برای بایوور فراهم کرده است تا به بازگویی داستانی بسیار متفاوت بپردازد.
بازی Andromeda در ماه مارس برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.