همانطور که میدانید بازی Dishonored 2 به عنوان یکی از بدترین بازیهای بهینه شده سال ۲۰۱۶ برای رایانه های شخصی شناخته میشود؛ عنوانی که از موتور Void بهره میبرد و به طور فاجعه باری روی پلتفرم رایانه های شخصی اجرا میشود. طبیعتا بازیکنان این پلتفرم محبوب در مورد وضعیت اجرای بازی بعدی استودیو Arkane یعنی بازی Prey نگران هستند. با این حال امروز طراح ارشد بازی آقای رافائل کلانتونیو (Raphael Colantonio) ادعا کرد بازی Prey از مشکلات مشابه در رایانههای شخصی رنج نخواهد برد.
آقای کلانتونیو در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GameInformer اظهار داشت:
ما پروسه انتشار سختی برای نسخه رایانه های شخصی بازی Dishonored 2 داشتیم. در طول توسعه، ما هرگز نمیدانستیم که قرار است چه چیزی را ببینید. [خروجی بازی مشخص نبود] مخصوصا در رایانه های شخصی که تعداد فراوانی تنظیمات و موارد مختلف دارد. متاسفانه چیزی شد که میبینید. بازی منتشر شد، چندین افزونه برایش منتشر کردیم و حالا به خوبی اجرا میشود. البته این بار حواسمان را دو برابر جمع میکنیم تا مطمئن باشیم نسخه رایانه های شخصی بازی در هنگام انتشار بدون عیب باشد.
هنگامی که پرسیده شد چگونه استودیو Arkane مطمئنن میشود نسخه رایانه های شخصی بازی Prey مشکلی نخواهد شد، آقای کلانتونیو پاسخ داد:
مقدار بیشتری زمان Q&A [پرسش و پاسخ]، همچنین با انجین متفاوتی کار میکنیم و محدودیتها متفاوت است. برای بازی Dishonored 2 ما یک انجین جدید طراحی کردیم، حتی اگر براساس idTech هم بود، بیشتر بخشها مجددا دستکاری شده بود. ریسک مشابه قبل نخواهد بود، در بازی Prey ما از انجین CryEngine استفاده میکنیم که انجینی است که قبلا محصولاتی روی آن منتشر شده است. بنابراین پیکربندی آن مشابه با گذشته نخواهد بود. با این حال ما از مشکلات باخبر هستیم؛ دفعه قبل هم باخبر شدیم اما غافلگیرکننده. این بار مسلما حواسمان را بیشتر جمع خواهیم کرد.
بازی Prey در سال ۲۰۱۷ میلادی برای رایانه های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.