با توجه به گزارشاتی که اخیرا به بیرون درز پیدا کردهاند، به نظر میرسد که اطلاعات بیشتری از سخت افزار و جزییات کنسول سوییچ مشخص شده است. سایت فنی «دیجیتال فاندری» (Digital Foundry) نیز دست به کار شده و سرعت کلاک پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی این کنسول جدید شرکت نینتندو را محاسبه کرده است.
بر اساس گفتههای سایت دیجیتال فاندری، قدرت پردازنده کنسول سوییچ چه هنگامی که بر روی داک مخصوص خود قرار داشته باشد و چه بر روی آن نباشد، تفاوتی ندارد و در هر ۲ وضعیت هستههای پردازنده آن بر روی ۱۰۲۰ مگاهرتز کار میکنند. با توجه به این گزارش مشخص شده است که تجربه بازی با خود کنسول و هنگامی که به داک وصل نباشد، محدود نشده و این کنسول یک تجربه مستمر و پایدار را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد. پهنای باند حافظه این کنسول هنگامی که بر روی داک سوار شده است، ۱۶۰۰ مگاهرتز بوده در حالیکه اگر بخواهیم از سوییچ به عنوان کنسول دستی استفاده کنیم، این مقدار به ۱۳۳۱ مگاهرتز کاهش مییابد، اما نکته مهم اینجاست که توسعه دهندگان و بازیسازها میتوانند این مقدار را به دلخواه و بنابر نیاز خود تغییر دهند.
دیجیتال فاندری خاطر نشان کرده است که سرعت پردازنده گرافیکی کنسول سوییچ نسبتا جنجالی و بحث برانگیز است. هنگامی که این کنسول را بر روی داک سوار کرده و بخواهیم از آن به عنوان یک کنسول خانگی استفاده کنیم، سرعت پردازنده گرافیکی آن بر روی ۷۶۸ مگاهرتز قفل خواهد شد، در صورتی که سرعت پردازنده گرافیکی ست تاپ باکس شرکت انویدیا که شیلد (Shield) نام دارد، بر روی ۱ گیگاهرتز تنظیم شده و به مراتب بیشتر از کنسول سوییچ است.
دیجیتال فاندری در این مورد گفته است که سرعت پردازنده گرافیکی کنسول سوییچ برای ما غافلگیر کننده بوده است، اما شاید شرکت نینتندو به خاطر مسائل حرارتی و عمر باتری کنسول مجبور شده است تا سرعت پردازنده گرافیکی آن را در حد نسبتا پایینی نگه دارد. جالب است بدانید که سرعت پردازنده گرافیکی این کنسول در هنگام استفاده به عنوان کنسول قابل حمل ۳۰۷.۲ مگاهرتز است به این معنی که این کنسول بدون داک، تنها ۴۰% از قدرت خود (هنگامی به که داک متصل نباشد) را استفاده میکند.
لازم به ذکر بوده که شرکت نینتندو فعلا نسبت به گزارشات سایت دیجیتال فاندری واکنشی از خود نشان نداده است. علاقهمندان به مسائل فنی میتوانند مقاله کامل را در سایت رسمی دیجیتال فاندری مطالعه کنند. اگر این مسائل درست از آب دربیایند، از هم اکنون میتوانیم حدس بزنیم که بازیهای این کنسول هیبریدی جدید شرکت نینتندو چگونه اجرا خواهند شد.
گزارش اولیه سایت دیجیتال فاندری حاکی از آن بود که صفحه نمایش موجود بر روی کنسول سوییچ دارای رزولوشن ۷۲۰P بوده و از قابلیت چندین لمس همزمان پشتیبانی خواهد کرد.
همچنین گزارش دیگری در هفته گذشته منتظر شده بود مبنی بر اینکه در پردازنده گرافیکی این کنسول به جای معماری جدید «پاسکال» (Pascal) از معماری «مکسول» (Maxwell) شرکت انویدیا استفاده شده است. در جریان تریلر رونمایی کنسول در ماه اکتبر، به صورت رسمی تایید شد که سوییچ از نوع دیگری از تراشه تگرا استفاده خواهد کرد.
با این تفاسیر، اگر کنسول جدید شرکت نینتندو از یک تراشه تگرا با معماری مکسول استفاده کند، طبیعتا دارای قدرت محاسبهای یک میلیون ترافلاپ در ثانیه خواهد بود. همانطور که در جریان هستید، این مقدار از کنسول اسکورپیوی شرکت مایکروسافت (۶ ترافلاپ)، پلی استیشن ۴ پرو شرکت سونی (۴.۲ ترافلاپ)، پلی استیشن ۴ استاندارد (۱.۸ ترافلاپ) و ایکس باکس وان (۱.۳ ترافلاپ) کمتر خواهد بود.
همانطور که قبلا اعلام شده بود، شرکت نینتندو در ماه ژانویه مراسمی را برای اعلام مشخصات نهایی، قیمت و بازیهای کنسول سوییچ در شهر توکیو ژاپن برگزار خواهد کرد. هنوز مشخص نشده است که تاریخ عرضه دقیق این کنسول به بازار چه زمانی خواهد بود، اما به نظر میرسد که در ماه مارس سال ۲۰۱۷ باید منتظر عرضه آن باشیم.