استودیوی «تلتیل» (Telltale) تصمیم گرفت است تا قبل از انتشار فصل سوم بازی The Walking Dead یک حالت داستانی جدید که مخصوص فصل سوم است را به بازیکنان معرفی کند. این حالت داستانی بر اساس انتخابهایی که بازیکنان تاکنون داشتهاند، شخصیت آنها را مشخص میکند.
این حالت داستانی، انتخابهای بازیکنان را به ۴۲ سناریوی مختلف تقسیم میکند و بر اساس آنها به بازیکنان اطلاع میدهد که چه شخصیتی در بازی دارند. این حالت برای کسانی که فصلهای اول و دوم این مجموعه را بازی نکردهاند بسیار مفید خواهد بود چرا که طبق گفتههای استودیوی سازنده، تصمیمات فصلهای گذشته تاثیر به سزایی در فصل سوم خواهند داشت؛ همچنین برای کسانی که قسمتهای قبلی را بر روی کنسولهای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ به اتمام رساندهاند و اکنون شرایط انتقال فایلهای ذخیره را بر روی کنسولهای جدیدتر ندارند هم مفید خواهد بود. لازم به ذکر بوده که در اخبار گذشته طریقه انتقال فایلهای ذخیره فصلهای گذشته این عنوان را منتشر کردهایم که با مراجعه به اینجا میتوانید آن روش را مطالعه کنید.
بر اساس گفتههای آقای «کوین برنر» (Kevin Bruner)، مدیر عامل استودیوی تلتیل، این حالت داستانی تنها به این که چه انتخابی در فصلهای گذشته کردهاید اکتفا نمیکند. اینکه تصمیم گرفتهاید کدام شخصیت زنده بماند و کدام یک بمیرد به صورت واضخ توضیح نمیدهد که شما و «کلمنتاین» (Clementine)، شخصیت اصلی مجموعه، چه نوع آدمی هستید. حالت داستانی بازی The Walking Dead به چرایی این موضوع میپردازد. چرا چنین انتخابی کردهاید مهمتر از این است که چه انتخابی کردهاید. بازیهای استودیوی تلتیل به علت انتخاب یک گزینه میپردازند نه خود گزینه.
هرچند در آخر فصل اول بازیکنان فقط ۲ انتخاب حیاتی داشتند، اما کلمنتاینها و «لی»های (Lee) مختلفی در داستان بازی به وجود آمده است. آن تصمیم نهایی کل بازیکنان فصل اول را به دو دسته تقسیم میکرد، اما با این وجود تصیمات و انگیزههای مختلفی در بازی به وجود آمده است.
بر اساس گفتههای آقای برنر، استودیوی تلتیل بیش از ۴۰ هزار شیوه مختلف بازی در اپیزودهای قبل را بررسی کرده و نتیجه گرفته است که در کل ۴۲ مسیر مختلف در فصلهای گذشته بازی وجود دارد و همه بازیکنان یکی از آن مسیر را انتخاب کردهاند. هرچند این ۴۲ مسیر هم دقیقا مشابه یکدیگر نیستند و شاید تصمیمات بازیکنان در برخی از صحنهها متفاوت باشد، اما به طور کلی ۴۲ سبک و شیوه در فصلهای گذشته بازی The Walking Dead ثبت شده است.
برخی از بازیکنان گزینههای منطقی، برخی دیگر گزینههای احساسی و برخی هم گزینههای شوخی و سرگرم کننده را انتخاب کردهاند. بعضی از بازیکنان شخصیتهای فرعی داستان را دوست نداشته و از آنها متنفر بودهاند در حالیکه بعضیها عاشق آنها شدهاند.
از نظر مدیر عامل استودیوی تلتیل بازی The Walking Dead درواقع یک تست شخصیتی است که بازیکنان در آن متوجه میشوند که چه کسی هستند و یا حداقل تظاهر میکنند چه شخصیتی داشته باشند. این حالت داستانی از بازیکنان سوالتی را میپرسد و سپس مشخص میکند که بازیکنان چه مسیری را انتخاب کردهاند، یا در شرایط مشابه چه انتخابی میکردند؛ این حالت با این روش بازیکنان را برای فصل سوم نیز آماده میکند.
ناگفته نماند که استودیوی تلتیل یکی از پرمشغلهترین استودیوهای بازیسازی چند مدت اخیر است. این استودیو علاوه بر ساخت فصل سوم بازی The Walking Dead، ساخت و توسعه بازیهای Batman و Guardians of the Galaxy را نیز همزمان بر عهده دارد.