بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر میرسد که شرکت EA قصد دارد بر روی بازیهای بهتر که داستان عمیقتری نیز دارند، سرمایه گذاری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
در جریان کنفرانس خبری که اخیرا در شهر سان فرانسیسکو برگزار شده بود، آقای بلیک جارجنسن (Blake Jorgensen)، مدیر مالی شرکت EA، صحبتهای جالبی را درمورد فعالیتهای شرکت برای تولید بازیهای بهتر و بهره بردن از موتور بازی سازی فراست بایت (Frostbite) برای تمامی عناوین این شرکت، انجام داده است.
آقای جارجنسن خاطر نشان کرد که در گذشته شرکت EA بودجه زیادی را خرج بازیهای کوچکی کرده است که حتی پتانسلی تبدیل شدن به عنوان بزرگی را هم نداشتهاند؛ به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته است تا به مرور زمان بازیهای کمتری را منتشر کند. اکنون که شرایط برای این شرکت مساعد شده، ممکن است تعداد بازیهای خود را افزایش دهد، اما هیچ وقت قصد ندارد به آن دوران (انتشار بازیهای کوچک بدون پتانسیل) برگردد.
مدیر مالی شرکت EA درمورد سرمایه گذاریهای اخیر شرکت گفته است که ما در حال سرمایه گذاری بر روی ساخت بازیهای بهتر با گرافیک، جزییات بصری، گیم پلی بهتر و داستان عمیقتری هستیم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را به بازیها و مجموعههای خود جذب کنیم و آنهایی که از بازی کردن مجموعههای ما دست برداشتهاند را دوباره سمت خودمان برگردانیم و جامعه خود را گستردهتر کنیم. ارزش واقعی در این است که که کاری کنیم تا بازیکنان تمام طول سال را مشغول انجام دادن بازیهایی مانند FIFA و Madden باشند، نه اینکه برای چند مدت بازیهای ما را انجام دهند و بعد به بازی دیگری بپردازند.
آقای جارجنسن در ادامه گفته است که استفاده از موتور بازیسازی فراست بایت برای تمامی بازیها یک انتخاب بسیار قوی برای EA بوده است. طبق صحبتهای وی، شرکت EA 26 موتور بازیسازی را کنار گذاشته و تنها یک موتور (فراست بایت) واحد را برای ساخت تمامی عناوینش انتخاب کرده است. همچنین مشخص شد که بازی Madden NFL نیز از این به بعد همانند بازیFIFA 17 با همین موتور بازیسازی ساخته خواهد شد.
جالب است بدانید که شرکت EA ویژگی تمامی موتورهای بازیسازی ورزشی استودیوهای خود را با موتور فراست باست ترکیب کرده است تا بهترین نتیجه را از آن بگیرد. این مهم باعث شده است تا شاهد حرکات و فیزیک (نقات قوت بازیهای ورزشی) بسیار بهتری در دیگر سبکها و عناوینی که توسط این موتور ساخته میشوند، باشیم.
همانطور که احتمالا متوجه شدهاید، موتور بازیسازی فراست بایت برای تمامی استودیوهای EA اوپن سورس بوده و اگر یکی از استودیوها ابزار جدیدی برای این موتور تولید کند، تمامی استودیوهای دیگر شرکت EA نیز میتوانند از این ابزار استفاده کنند.
در گذشته استودیوهای EA نمیتوانستند به یکدیگر کمک کنند چرا که از موتورهای بازیسازی متفاوتی برای ساخت عناوین خود استفاده میکردند؛ اما در حال حاضر و با مهاجرت به یک موتور بازیسازی واحد، شرکت EA قادر بود تا از یکی از استودیوهای خود بخواهد تا به کمک تیم سازنده فیفا، داستانی را برای بخش داستانی بازی FIFA 17 به وجود بیاورد.
آقای جارجنسن معتقد است که کوچ کردن به تنها یک موتور بازیسازی باعث شده است تا کار ساخت و توسعه بازی بسیار راحتتر و بهتر از قبل انجام شود. یکی از مهمترین دلایلی که آنها یک موتور را برای ساخت تمامی عناوین خود انتخاب کردهاند این است که اگر به عنوان مثال در آینده شرکت اپل قصد داشته باشد کنسولی را تولید کند، EA به جای سازگار کردن ۲۶ موتور مختلف با آن کنسول، تنها کافی است تا یک موتور بازیسازی را برای آن سازگار کند.
او گفته است که من به طور قاطع نمیگویم که اپل قرار است کنسولی را به بازار عرضه کند، اما اگر کنسول جدیدی وارد بازار شود، ما آمادگی لازم برای سازگر شدن با آن و ساخت بازی برای آن کنسول را خواهیم داشت.