آقای راد فرگوسن (Rod Fergusson) رییس استودیوی سازنده بازی Gears of War 4 اعلام کرده است که به ساخت بازیهای AAA (پرهزینه) علاقه دارد. او گفته است که اگر نسبت به کاری که انجام میدهید، علاقه داشته باشید و بخواهید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید بسیار تلاش کنید تا به هدفتان برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
آقای راد فرگووسن در سال ۲۰۱۲ از ساخت مجموعه بازیهای Gears of War انصراف داد و به استودیوی سازنده بازی BioShock Infinite پیوست تا در به اتمام رساندن کار ساخت این عنوان نقشی داشته باشد. او گزینههای کاری زیادی از جمله شرکت در ساخت عناوین رایگان (free-to-play) را داشته است؛ اما به دلیل علاقهای که به ساخت عناوین AAA داشت، تصمیم گرفت تا باری دیگر به شرکت مایکروسافت بپیوندد و بر روی ساخت بازی Gears of War 4 تمرکز کند.
فرگوسن در یک مصاحبه با سایت مادربورد گفته است که علاقهاش بیشتر مربوط به بازیهایی است که با دیگران متمایز باشند، بازیهایی که تیتر مجلهها شده و به کاور آنها تبدیل شوند و بازیهایی که داستان پرمحتوایی داشته باشند. او گفت که به عنوان یک بازیساز، بیشتر علاقه دارد تا بازیهایش سرگرم کننده و تاثیرگذار باشند و نمیخواهد از مسیرش منحرف شود.
جالب است بدانید که گزارشات زیادی مبنی بر استرسزا بودن ساخت بازیهای AAA منتشر شده است. در این گزارشات گفته شده است که سازندگان برای ساخت این نوع از بازیها، ساعتهای بسیار طولانی کار کرده و بعد از صرف هزینههای سرسام آور و سالیان طولانی، در نهایت بازی خود را منتشر میکنند. سازندگان بازیها یک اتحادیه کامل و مشخص نیز برای خود ندارند، بنابراین، سوال اصلی این جاست که چرا آنها میخواهند باز هم بازیهای AAA بسازند؟
فرگوسن در جواب گفت که از محصول نهایی و کیفیتی که بازیهای پرهزینه دارند، بسیار لذت میبرد. همچنین حسی که با کار کردن در میان ۳۰۰ نفر از استودیوی کوالیشن (Coalition) و هدایت کردن همه آنها به سمت یک هدف خاص به دست میآید، را بسیار دوست دارد. او خاطرنشان کرد که انتشار بازی Gears of War 4 در ماه اکتبر، کار بسیار سختی برای استودیوی آنها بوده است زیرا همانطور که در نمایش E3 مشاهده کردیم، بازی نیاز به بهبودهایی بسیاری داشت و کامل نبود.
اما بالاخره استودیوی کوالیشن موفق شد تا بازی را در تاریخ تعیین شده به اتمام برساند و حتی توسط مدیر اجرایی مایکروسافت، آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella) در این مورد، تشویق و تحسین نیز شده است.
آقای فرگوسن در مصاحبه اش در مورد بازیهای مستقل هم صحبتهایی را انجام داده است و عقیده دارد که آسان بودن ساخت این نوع از بازیها بیشتر یک عبارت گول زننده است.
او گفت که این روزها از افراد زیادی میشنویم که میگویند بازیهای AAA طاقتفرسا و له کننده هستند و دیگر تصمیم گرفتهاند تا بر روی عناوین مستقل کار کنند. بعد اگر به مستندهای ساخت یک بازی یا فیلم مستقل نگاه کنیم، میبییم که آنها برای به اتمام رساندن پروژه خود تمام ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته را کار میکنند و در وان خانه پدریشان میخوابند و حتی به مرحله خودکشی هم میرسند (!). یک چیز مشخص است. کار کردن روی عناوین مستقل به این معنی است که دیگر خودتان همه کاره هستید و همه کارها را باید انجام دهید و هیچ وقت اضافهای برای استراحت ندارید. در صورتی که در ساخت بازیهای AAA برای هر کاری چندین نفر برنامه ریزی کردهاند.
واقعیت این است که اگر نسبت به کاری که میخواهید انجام دهید، علاقه خاصی دارید و میخواهید تا آن را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید، باید سخت تلاش کنید. این یک حقیقت محض بوده و فرقی نمیکند که تیم شما تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد.
آقای فرگوسن بر روی تمامی قسمتهای مجموعه Gears of War در استودیوی اپیک (Epic) کار کرده است. او بعد از ۷ سال کار کردن در استودیوی اپیک گیمز، در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت تا این استودیو را ترک کند و به استودیوی Irrational Games بپیوندد. فرگوسن در ساخت بازی BioShock Infinite نیز همکاری داشته است و بعد از اتمام ساخت این بازی، قرار بود تا به استودیوی جدید شرکت ۲K گیمز که در کالفرنیا واقع شده بود، بپیوندد؛ اما به نظر میرسید که مایکروسافت موقعیت بهتری برای او پیشنهاد داده بود و به همین خاطرآقای فرگوسن در ژانویه سال ۲۰۱۴ به عنوان رییس استودیوی کوالیشن به مایکروسافت پیوست تا بر روی بازی Gears of War 4 کار کند. ناگفته نماند که حق امتیاز ساخت این بازی در اصل مال استودیوی اپیک بوده است و مایکروسافت موفق شده است این حق امتیاز را از اپیک گیمز خریداری کند.
بازی Gears of War 4 از قابلیت Xbox Play Anywhere نیز پشتیبانی میکند، به این معنی که اگر نسخه دیجیتالی این عنوان را خریداری کنید، یک نسخه رایگان نیز برای پلتفرم دیگر مایکروسافت در اختیارتان قرار خواهد گرفت و تمام اچیومنتها، پیشرفتها و فایلهای ذخیره شما قابلیت جابه جایی بین پلتفرمی (از ایکس باکس وان به رایانههای شخصی و برعکس) را خواهند داشت.
لازم به ذکر است که بازی Gears of War 4 در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) امسال برای رایانههای شخصی و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.
پیشنهاد میکنیم مطالعه مقاله «۹ چیزی که بیصبرانه منتظریم تا در بازی Gears Of War 4 مشاهده کنیم» را از دست ندهید.
نظرات خود در رابطه با بازی Gears of War 4 و صحبتهای سازندهاش را با ما در میان بگذارید.