یکی از جالب ترین و سرگرمکننده ترین بازیهای انحصاری مایکروسافت، بازی Sea of Thieves است. نمایش این عنوان در E3 2016 نشان داد که بازی خیلی گسترده تر از آن چیزی است که فکر میکردیم و البته با بخش Co-op جالب آن، تا چه حد میتواند سرگرم کننده باشد. حال، اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر شده که برای بازیبازان بسیار مهم هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب سایت گیم شات همراه باشید.
استودیوی Rare، سازنده بازی Sea of Thieves بهتازگی در یک پنل در نمایشگاه کامیک کان سن دیگو، اطلاعات فراوانی را در مورد بازی، استایل هنری، شخصی سازی شخصیتها، مجازات مرگ و بسیاری از موارد دیگر ارائه کرده است که این اطلاعات را در اختیار شما قرار میدهیم.
کارگردان هنری بازی، آقای رایان استیونسن (Ryan Stevenson) اشاره میکند که زمانی که اعضای استودیو کار برروی Sea of Thieves را آغاز کردند، خود را به چالش انداختند تا بتوانند با استفاده از تمام دانشی که از ساخت بازیهای قبلی به دست آورده بودند و با استفاده از همه فناوری های موجود، بازی کنونی Rare را توسعه دهند و متصور شوند.
در مورد سبک و استایل هنری بازی نیز صحبت شد. با اینکه اشیای تک در بازی ساده و نقاشی شده هستند، پیچیدگی بصری زمانی به وجود میآید که این اشیا را در راههای مختلف با یکدیگر ترکیب کنید. جدایی بصری از طریق رنگ و میزان آن شکل میگیرد. اگر با دقت به اجسام خیره شوید میتوانید آنها با توجه به رنگارنگ بودن بازی از یکدیگر تشخیص دهید.
وقتی شما از نزدیک به اجسام بازی نگاه میکنید، میتوانید نشان های بریدگی آن ها که به این اجسام کیفیت رنگی میدهد را مشاهده کنید. تیم سازنده قصد داشته تا در حد امکان به بازی بازان حس تصویری بدهد.
یکی دیگر ازعناصری که تیم سازنده برای ساخت بازی در نظر گرفتند، «همه چیز میتواند قصه تعریف کند» نام دارد. هیچ چیزی جدید به نظر نمیرسد و هر چیزی با هر شکلی برای مدتی طولانی استفاده شده است.
این موضوع با ۳ راه به دست میآید: چیزهایی که سست به نظر میرسند، اضافه شدن ساییده شدن و پاره شدن و این که همه چیز به نظر بهبود یافته شده و درست شده میرسد. این روش ها نه تنها برروی اشیا و کشتیها پیاده شده بلکه شخصیت ها نیز از این روشها بهره میبرند.
بازی Sea of Thieves همچنین یک بازی در مورد حرکت است. دنیای بازی کاملا در حرکت و جنب و جوش است. چرخه شب و روز به مانند باد و موج وجود دارد. ابر ها در بازی به صورت بافت نیستند، بلکه آنها تکه های سه بعدی هندسی هستند و به صورت کاملا فیزیکی در طول دنیای بازی حرکت میکنند. تغییر فشار در اتمسفر در واقع ابرها را به صورت هوشمند و پویا تغییر میدهند.
کشتیها میتوانند بسیار متفاوت باشند با رنگهای مختلف متمایز شوند و حتی نشان افتخار گروه را برروی بادبان ها نشان دهند. آن ها همچنین سر های مجسمه ای دارند که بر روی هر کشتی سوار میشود.
در بازی پری دریایی وجود دارد اما شکل آنها نسبت به پریهای دریایی کلاسیک بسیار متفاوت است. اول از همه این که آنها شبیه به پری نیستند بلکه بیشتر شبیه انسان هستند. آنها جایگاه هایی دارند و در حالی که بعضی از آنها به صورت انسان هستند، برخی دیگر نیز بیشتر به شکل بیگانهها مخلوقات بد شگون و شوم هستند.
در بازی همچنین روح و حتی یک کشتی ارواح نیز وجود دارد. بازی بازان نه تنها با کشته شدن شخصیت چیزهای زیادی را از دست میدهند بلکه غرق شدن کشتی نیز باعث از دست رفتن بسیاری از داشتههای بازیباز میشود. تیم سازنده همچنین میخواهد مطمئن شود که عواقبی برای مردن بازی باز وجود داشته باشد اما از طرفی آنها میخواهند تا بازی بازان بتوانند به ماجراجوییهای خود ادامه دهند و با مکانیک مردن (یا مکانیک هایی شبیه به آن) نا امید نشوند. در مورد کشتی ارواح یک مکانیک جالب وجود دارد که به نوعی مانند اتاق انتظار در Beetlejuice است. جایی که مردم در آن جا میمانند تا زمانی که به دنیا بازگردانده شوند.
تیم سازنده همچنین میخواهد مرگ را خنده دار جلوه دهد و میخواهند این، بخشی از سفر بازیکن باشد. با این حال، عواقب و از دست رفتن های زیادی در مرگ وجود دارد اما اینها باعث پیچش بازی میشوند.
بازی کلاسیک و شاهکار راز جزیره میمون (The Secret of Monkey Island) به عنوان یک منبع الهام در ساخت بازی معرفی شده است که البته به حال و هوای بازی جدید Rare (و در کل بازیهای Rare) نیز بسیار میخورد. تیم سازنده حتی برای دیدن کاتی سارک در گرینویچ و مالک هند طلایی در لندن سفر کرده است. طی این سفر ها و مشاهدات، آنها دریافته اند که موش ها به هنگام غرق شدن کشتی به روی عرضه میآیند و از این حقیقت به عنوان یک مکانیک در بازی استفاده شده است که به شما اخطار میدهد کشتیتان در خطر است.
تیم سازنده همچنین نگاهی نیز به ویژگی گروهی پلتفرم های اکسباکس دارد و در نظر دارد تا طوری این ویژگی را در بازی ادغام کند که بهترین شکل برای بازی Sea of Thieves باشد. پیاده سازی این مکانیک بسیار مهم است. آنها برنامه دارند تا این کار را خودشان به تنهایی انجام دهند اما تیم پلتفرم اکسباکس در راه از این قضیه مطمئن میشود.
در بازی دزد دریایی افسانهای وجود ندارد زیرا استودیوی Rare میخواسته تا بازی بازان، خود به افسانه تبدیل شوند و داستان خود را بسازند.
سازندگان میدانند که بازی بازان شخصی سازی شخصیت ها را به شدت دوست دارند و در همین راستا اقدام کردهاند. آن ها همچنان در حال انجام بخشهای نهایی جزئیات هستند اما آنها میخواهند یک تجربه شخصیتی بزرگی خلق کنند که بازیبازان به جست و جو و کاوش بپردازند و آن دزد دریایی باشند که نمیتوانند. این موضوع را دریافتیم که تیم سازنده در حال استفاده از یک فناوری به نام I.P.J است و با این که اعلام نکردهاند این فناوری واقعا چیست (طرفداران را به حدس و گمان دعوت کردهاند) بسیار نسبت به پتانسیل شخصی سازی شخصیتها هیجان زده هستند.
در آخر نیز اعلام شده است که هدف بزرگ بازی ساخت زندگی به صورت سرگرم کننده برروی کشتی است.