توسعهدهندگان استودیو DICE در مصاحبهای جدید به دلایل شکست Battlefield 2042 اعتراف کرده و توضیح دادند که چگونه از این تجربه تلخ برای ساخت نسخه بعدی این مجموعه درس گرفتهاند. جرمی چاب تهیهکننده دایس میگوید که نسخه ۲۰۴۲ هدفی بسیار بلندپروازانه بود.
تلاش تیم برای ساخت نقشههای عظیم با پشتیبانی از ۱۲۸ بازیکن در عمل برای بسیاری از مخاطبان حس درستی نداشت و به تجربهای ناقص منجر شد. عرضه جنجالی بازی بدون بخش داستانی و با مشکلات فراوان در بخش چندنفره، بازخوردهای بسیار ضعیفی از سوی کاربران و منتقدان دریافت کرد.
بازگشت به ریشهها با کمک طرفداران
اکنون تیم سازنده با اعتماد به نفس بیشتری روی نسخه جدید بتلفیلد کار میکند و قصد دارد به ریشههای این مجموعه بازگردد. به گفته توسعهدهندگان، بتلفیلد جدید شباهت زیادی به نسخههای محبوب Battlefield 3 و Battlefield 4 خواهد داشت. آنها این بار از ابتدا با جامعه بازیکنان همکاری نزدیکی داشتهاند و از طریق برنامهای به نام Battlefield Labs، نسخههای اولیه بازی را برای دریافت بازخورد در اختیار آنها قرار میدهند.
این رویکرد شفاف و تعامل با طرفداران باعث شده است تا تیم سازنده از تکرار شکست Battlefield 2042 جلوگیری کند و محصولی بسازد که انتظارات طرفداران قدیمی این مجموعه را برآورده سازد.