در صورت بررسی پیشنمایشهای Death Stranding 2 از استودیو کوجیما پروداکشنز، بهوضوح ردپای تأثیرات مجموعه Metal Gear Solid را در ساختار و مکانیکهای گیمپلی آن میتوانید بیابید. هیدئو کوجیما، کارگردان افسانهای ژاپنی، در تازهترین مصاحبه با مجله «اج» تأکید کرده است که تمرکز گستردهتر نسخه دوم بر عناصر اکشن و مأموریتهای تاکتیکی، این عنوان را تا حد زیادی به متال گیر سالید ۵ نزدیک کرده است. او میگوید وقتی برای نخستین بار Death Stranding 2: On the Beach را تجربه کرد، حس بازی در یک دنیای آمیخته با تنش و جسارت مأموریتهای نظامی در ذهنش تداعی شد.
با توجه به تجربهای که هیدئو کوجیما از Metal Gear Solid V: The Phantom Pain دارد، او این نسخه را نقطه عطفی در نوآوریهای طراحی مرحله دانسته است. بازگشت به پایگاه «پلانت» (Mother Base) و امکان سفارشیسازی نیروها و تسلیحات در آن بازی، از جمله ویژگیهایی بود که تجربهای فراموشنشدنی فراهم آورد. حال کوجیما اعتقاد دارد قابلیتهای شخصیسازی در Death Stranding 2 نیز میتواند تجربه مشابهی را برای مخاطب خلق کند و ساختار تعاملی بازی را غنیتر نماید.
هرچند هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه امکان ساخت و ارتقاء پایگاه یا شبکه «Chiral» در نسخه دوم پیادهسازی میشود، اما میدانیم که Private Rooms در Death Stranding 2: On the Beach شامل مجموعهای از چالشهای واقعیت مجازی (VR) است. این چالشها، با الهام از مأموریتهای VR در Metal Gear Solid, فضایی تعاملی و آموزشی ایجاد میکنند که بازیکن را برای روبهرو شدن با تهدیدات دنیای واقعی بازی آماده میسازد. این ترکیب خلاقانه از دنیای مرئی و مجازی، نشان از تلفیق نوآورانه سبکهای گیمپلی دارد.
از منظر بصری و طراحی محیط، Death Stranding 2 با بهرهمندی از موتور گرافیکی قدرتمند و استفاده از تکنیکهای نورپردازی پیشرفته، چشماندازی وسیع و متفاوت از قارهای جدید را ارائه میدهد. بر خلاف نسخه اول که در فضای نوردیک جریان داشت، داستان دوم در سرزمینی با بافت جغرافیایی متنوعتر رخ میدهد؛ جایی که کاراکتر سم بریجز باید ضمن تحکیم شبکه Chiral، با دشمنانی که تحت تأثیر محیطِ بیرحم و عناصر فراطبیعی خلق شدهاند، روبهرو شود.
در بخش روایت داستانی، کوجیما بار دیگر از تکنیکهای داستانگویی غیرخطی بهره برده است. شگردهای او در جایگذاری سرنخها در میان دیالوگها و صحنههای سینمایی، همان تجربهی درهم و پیچیدهی Metal Gear Solid V را تداعی میکنند. این روش روایت، به ایجاد حس کنجکاوی و جستوجوگری در بازیکن منتهی میشود و او را به کشف رازهای نهفته در دنیای بازی ترغیب میکند.
اگرچه تمرکز اصلی تبلیغات Death Stranding 2 بر عناصر اکشن و مبارزهای است، اما نقشآفرینی غنی و تعاملات گسترده با NPCها نیز به قدر کافی حفظ شده است. سیستم تعاملی گفتگو و تصمیمگیری که در متال گیر سالید ۵ دیده بودیم، این بار در قالب مأموریتهای فرعی در Private Rooms و مأموریتهای اصلی بازی تکرار شده است. این مأموریتها، ضمن ارائه پاداشهای ارزشمند، به ارتقای تجهیزات و سبک بازی بازیکن کمک میکنند.
از نظر سئو، ترکیب واژگان کلیدی «Death Stranding 2»، «متال گیر سالید ۵»، «هیدئو کوجیما»، «اکشن»، «شخصیسازی»، و «واقعیت مجازی» در مقاله پیشِرو، به دیده شدن بهتر در نتایج جستجو کمک میکند. استفاده از عبارات مترادف و مرتبط همچون «بازی اکشن-ماجرایی»، «مأموریت تاکتیکی»، «پایگاه ماژلان»، و «چالشهای VR» نیز دامنه پوشش را گستردهتر میسازد و نرخ کلیک (CTR) را ارتقا میدهد.
نسخه جدید Death Stranding 2: On the Beach برای انتشار در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ (۵ تیر ۱۴۰۴) روی کنسول پلیاستیشن ۵ برنامهریزی شده است. این تاریخ به علاقهمندان اکشن ماجراجویی فرصتی میدهد تا همگام با سم بریجز وارد نبرد برای نجات بشریت از انزوا و نابودی شوند. با توجه به ادغام المانهای تاکتیکی و اکشن، همراه با فناوری VR و امکانات شخصیسازی، میتوان انتظار داشت که تجربهای بسیار فراتر از یک دنباله ساده ارائه گردد.
در پایان، اگر از دوستداران متال گیر سالید بودهاید و از طراحی مراحل تاکتیکی و رابط کاربری غنی آن لذت بردهاید، Death Stranding 2 میتواند برای شما حکم نسخهای پیشرفته و بهروزشده از MGSV: The Phantom Pain را داشته باشد؛ عنوانی که با حفظ المانهای نوستالژیک و افزودن تکنیکهای نوین، بار دیگر استانداردهای صنعت بازی را دگرگون خواهد ساخت.