استودیو بازیسازی Rocksteady که بیشتر برای خلق سری بازیهای محبوب “Batman: Arkham” شناخته میشود، به تازگی با موج دیگری از تعدیل نیرو مواجه شده است. طبق گزارشات، تعدادی از اعضای تیمهای مختلف این استودیو، از جمله کارکنان بخش QA، برنامهنویسی و هنری، از کار خود اخراج شدهاند. این تغییرات بخشی از فرآیند بازسازی در این استودیو است که همچنان دلایل آن بهطور رسمی مشخص نشده است.
این اقدام، دومین بار است که طی چند ماه اخیر رخ میدهد. پیش از این، در سپتامبر گذشته، استودیو شاهد کاهش چشمگیر نیروی انسانی در بخش QA بوده، که بیش از ۵۰ درصد از کارکنان این بخش را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر میرسد این تعدیلهای نیروی گسترده به دلیل مشکلات مختلفی که استودیو در پروژههای اخیر خود با آنها مواجه بوده، از جمله نارضایتیهای مرتبط با عملکرد بازی “Suicide Squad: Kill the Justice League”، به وقوع پیوسته است.
در حالی که هنوز جزئیات بیشتری در مورد دلیل دقیق این تعدیلها منتشر نشده، گزارشها حاکی از آن هستند که این تصمیمات با توجه به عملکرد ضعیف این بازی و ضرر مالی بزرگی که برای برادران وارنر به همراه داشته، اتخاذ شدهاند. طبق اطلاعات موجود، شرکت مادر Rocksteady، یعنی برادران وارنر، در گزارش مالی خود اعلام کرده است که به دلیل عملکرد ناامیدکننده “Suicide Squad”، این استودیو متحمل ضرری معادل ۲۰۰ میلیون دلار شده است.
این وضعیت نه تنها بر استودیو Rocksteady تاثیرگذار است، بلکه نشاندهنده چالشهای بزرگتری است که شرکتهای بازیسازی با آن مواجه هستند. بهویژه در زمانهایی که پروژهها با شکستهای مالی روبرو میشوند، مدیران مجبور به اتخاذ تصمیمات سختی مانند تعدیل نیرو میشوند تا ساختار مالی شرکت را پایدار نگه دارند.
در این میان، سوال اصلی این است که آیا این تعدیلها به تیمهای مختلف استودیو کمک خواهد کرد تا با چالشهای پیشرو مقابله کنند یا اینکه مشکلات عمیقتری در درون استودیو وجود دارد که نیاز به بازنگری اساسی دارند. تنها زمان خواهد توانست پاسخ این سوالات را بدهد.
با این حال، استودیو Rocksteady همچنان در تلاش است تا در آیندهای نزدیک، پروژههای جدید خود را به سرانجام رسانده و جایگاه خود را در صنعت بازیسازی حفظ کند. اما موفقیت این پروژهها بستگی به توانایی استودیو در بازسازی ساختار داخلی و جلب رضایت طرفداران دارد.