تا الان دیگر همه از عرضه بازی The Last of Us Part 2 و موفقیت بسیار زیاد ان مطلع هستند. این عنوان که یکی از موردانتظارترین بازیهای سال بود یک پیروزی دیگر برای سونی و ناتی داگ محسوب میشود.
اسودیو ناتی داگ چندین سال مشغول توسعه The Last of Us Part 2 بود و با آن توانست نهایت استفاده از قابلیتهای پلیاستیشن ۴ را ببرد. به همین خاطر خیلیها چشم انتظار عملکرد آنها برای نسل نهم و کنسول پلیاستیشن ۵ هستند.
اخیرا نایب رئیس ناتی و کارگردان The Last of Us Part 2، نیل دراکمن، در پادکست Talking Games حضور داشته است. او در مورد آینده استودیو گفته است که مشتاقانه منتظر کار بر روی پلیاستیشن ۵ است. این کنسول یک هارد SSD بسیار قدرتمند دارد که کمک بسیاری در حذف صفحه بارگذاری خواهد کرد. این موضوع برای نیل دراکمن که در ناتی داگ همیشه در تلاش برای حذف صفحه بارگذاری بوده، بسیار هیجان انگیز است.
ما در انتهای هر نسل همیشه در تلاش برای جابجایی محدودیتها هستیم. به هر دری خواهیم زد تا شکاف کوچکی برای پیشرفت پیدا کنیم و هر بار کمی بهبود در قسمت پردازنده یا هارد حاصل میشود. آغاز نسل جدید مثل یک شمشیر دو لبه است. از یک سو شما باید تکنولوژی جدید برای سختافزار نو بسازید که یک کار بسیار سخت است. از طرف دیگر حس آزادی بسیار زیادی خواهید داشت و میتوانید دوباره نفس بکشید. ما میتوانیم این محدودیت را پشت سر قرار دهیم. یکی از هیجانانگیزترین جنبههای نسل بعد، هارد SSD است که در زمینه صفحه لودینگ بسیار مهم است.
ما در استودیو تلاش بسیاری میکنیم که شما در هنگام بازی کردن با صفحه بارگذاری روبه رو نشوید. همچنین پشت پرده نیز زحمات بسیار زیادی در مورد طراحی مراحل و تقسیم بندی آنها کشیده میشود که بازیکن نمیتواند آن را ببیند. حالا که میتوانیم بارگذاری را سریعتر انجام دهیم، به این معنی است که طراحان محدودیت کمتری خواهند داشت. محدودیتی که شامل چینش اجزا بازی، نحوه انجام کارها و بارگذاری شخصیت جدید میشود. من هیجان زده هستم که درهایی که نسل بعد باز خواهد کرد را ببینم.
البته به نظر نمیرسد که در آینده نزدیک شاهد فعالیت ناتی داگ در این زمینه باشیم، چون که تیم توسعه دهنده بازی The Last of Us Part 2 در حال استراحت هست. هنوز مشخص نیست که چه زمانی آنها دوباره به استودیو بازخواهند داشت، ولی این موضوع میتواند عدم انتشار بسته الحاقی برای بازی The Last of Us Part 2 توضیح دهد. The Last of Us Part 2 پروژه بسیار سنگینی بود که چندین سال در دست توسعه قرار داشت و فشار زیادی به اعضای استودیو آورده است، به همین خاطر این استراحت و مرخصی برای آینده کاری آنها ضروری خواهد بود.