کارگردان بازی The Last of Us 2 بهتازگی در مورد بهبود هوش مصنوعی آن نسبت به نسخهی قبلی و جزئیان آن توضیحاتی را ارائه داده است.
بازی The Last of Us 2 را میتوان بزرگترین عنوان AAA و بلاکباستر سال دانست (که البته Cyberpunk 2077 رقابت نزدیکی با آن دارد) و استودیوی «ناتیداگ» (Naughty Dog) سخت کوشیده است تا دنیایی پویا را خلق کند که پر از جزئیات ظریف است. و یکی از این جزئیات ظریف، مربوط به هوش مصنوعی و چگونگی واکنش آن است که قطعاً نسبت به نسخهی قبلی هوشمندتر شده است.
یکی از کارگردانان The Last of Us 2 یعنی «آنتونی نیومن» (Anthony Newman) در گفتوگو با Ungeek هوش مصنوعی بهبودیافتهی این عنوان صحبت کرده است. یکی از جوانبی که وی به آن اشاره نموده، هوشمندتر بودن این عنوان در واکنش به حملههای مخفیانه بوده است.
هوش مصنوعی The Last of Us 2 اکنون دارای حالتی به نام «حالت میانه» است که طی آن، دشمنان وقتی میبینند که یکی از یارانشان با یک ضربهی مخفیانه از فاصلهی دور از پا در آمده است، در نوعی گارد قرار میگیرند. البته این بدین معنی نیست که با کشتن یکی از دشمنان، سریع شناسایی میشوید اما این المان وضعیت پیچیدهتر و چالشبرانگیزتری را در مقابله با آنها ایجاد میکند.
در The Last of Us 2 این حالت میانه را روی کار آوردهایم که باعث میشود اگر کسی قتل یار خود با یک تیر را جلوی خود مشاهده کند، هوشیار شود و بداند که فردی این کار را انجام داده است. اما نباید بدانند که دقیقاً از چه سمت این اتفاق افتاده است. این نوعی «آگاهی مبهم است». پس وقتی بازی را تجربه کنید، میشنوید که دشمنان چیزی شبیه «فکر میکنم از آنجا بود» میگویند و این یعنی به نوعی نسبت به موقعیت شما شک دارند ولی تقریباً میدانند که کجا هستید.
در The Last of Us 1 وقتی کسی را با سلاحی بیصدا مثل تیر و کمان بُکشید، انتظار دارید که هیچکس متوجه موقعیت شما نشود ولی اگر کسی ببیند که یارش کشته شده است، سریع متوجه میشود که کجا هستید. این به این دلیل است که در این عنوان فقط دو حالت داشتیم، یا دشمنان نمیدانستند یا دقیقاً میدانستند که کجا هستید.
The Last of Us 2 در ۱۹ ژوئن مصادف با ۳۰ خرداد بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.