هنوز کاملا مطمئن نیستیم که بازی Bioshock 4 در دست توسعه قرار دارد ولی به هر حال کارگردان بازی Bioshock 2 یعنی «جوردن توماس» (Jordan Thomas)، مواردی که دوست دارد در این بازی مشاهده کند را شرح داده است. در ادامه با گیمشات همراه باشید.
جوردن توماس طی مصاحبهای با وبسایت TechRadar دربارهی راهی که بازی Bioshock 4 بایستی در پیش بگیرد، توضیحاتی را ارائه کرده است. وی در اصل پیش از ترک استودیوی «توکی گیمز» (۲K Games)، برروی تمام نسخههای مجموعهی Bioshock کار کرده است. در واقع این وبسایت سوالی را مطرح کرد و اظهار داشت؟
شما دوست دارید نسخهی جدید مجموعهی Bioshock چه رویکردی را در پیش گیرد؟
کارگردان Bioshock 2 به این سوال پاسخ داد و بیان کرد:
من امیدوارم که آنها زنجیرهی اتفاقات گذشته را دور انداخته و فراتر از آن فکر کنند. من امیدوارم که این مجموعه در آینده هم از نظر فیزیکی و هم از نظر درونمایه، ما را به مکانهایی ببرد که انتظارشان را نداشتهایم.
همیشه ساختن ادامهای برای مجموعههای دوستداشتنی امری دشوار بوده و معمولا زمانی که بیشتر توسعهدهندگان با این موضوع مواجه میشوند، رویکردی امن را در پیش میگیرند. البته تمام نسخههای مجموعهی Bioshock، موضوعاتی غیر منتظره را ارائه کردند و داستان بازی Bioshock: Infinite نیز مخلوطی از وقایع حال حاضر و تاریخی بود که موضوعاتی مانند اعتراضات و استثناگرایی را در بر داشت. اکنون بایتستی صبر کرده و مشاهده کنیم که ایا استودیوی «کلاود چمبر» (Cloud Chamber) راه گذشته را در پیش میگیرد و یا این مجموعه را دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد.