در قسمت قبلی این مقاله به ۱۵ نکتهای که پیش از خرید بازی Death Stranding نیاز بود بدانید، پرداختیم. اکنون با قسمت دوم ایت مقاله همراه شما هستیم تا شما را بیشتر با این عنوان آشنا کنیم.
نکاتی که پیش از خرید بازی Death Stranding باید بدانید:
تایم فال
در دوره ابتدایی معرفی بازی، کوجیما در مورد جنبهها مختلفی از بازی صحبت کرد که مهمترین آنها مفهوم تایمفال (Timefall) بود. تایم فال بارانی است که سرعت عمر کردن هرچیزی را را که لمس کند زیادی خواهد کرد. از این رو تایمفال میتواند اهمیت زیادی در داستان بازی داشته باشد. در تریلرهای پیشین بازی ما شاهد این بودیم که یک مرد به سرعت عمر کرده و پرندهها از آسمان به زمین میافتادند. اما سوال اصلی این است که این بارش قرار است به عنوان یک مکانیزم در گیمپلی بازی نقش ایفا کند. متاسفانه در این مورد کوجیما هیچگونه توضیحی نداده است. در بازی Death Stranding بسیاری از ماموریتها شامل رساندن محمولههای مختلف است، پس نباید انتظار داشته باشید که تایم فال و BTها کار را برای شما آسان کنند.
کمپهای MULE
در بازی تنها خطرهای فراطبیعی جان شما را تهدید نمیکند، بلکه انسانهایی نیز وجود دارند که سعی خواهند کرد از شرایط سواستفاده کنند. این گروه که MULE نام دارد دارای کمپها و ایستگاههایی در سراسر نقشه بازی است. بازیکنان میتوانند به این کمپها نفوذ کرده تا ابزار و امکانات بهتری برای خود پیدا کنند. برای اینکار شما هم میتوانید به مخفیکاری روی آورید یا اینکه یک درگیری بزرگ به راه بندازید. تاکنون چندان به درگیری با این گروه پرداخته نشده است، به همین خاطر باید امیدوار باشیم که خطر آن برای سم و ماموریتش کاملا جدی و به خوبی طراح شده است.
گروه Homo-Demens
جدا از BTها و گروه MULE، دیگر دشمن اصلی بازی Death Stranding، گروه Homo-Demens نام دارد. Homo-Demens یک گروه افراطی جدایی طلب است که کنترل شهر Edge Knot را در اختیار دارد. این گروه که خواهان جدایی از UCA است، توسط هیگز (فردی که ادعا دارد با جهان دیگر در اربتط است) رهبری میشود. این ادعا اما با دو توانای او اثبات میشود. هیگز میتواند اب و هوا را تغییر داده و یک سری موجود هیولا مانند احضار کند تا دستوراتش را انجام دهند. هنوز مشخص نیست که این گروه تا چه میزان در بازی دخیل است ولی باید انتظار داشته باشیم که بتوانند چند باس فایت خوب در بین آنها وجود داشته باشد.
جهان دیگر
جهان دیگری که در بازی به آن اشاره میشود، منشا BTها است. این جهان یکی از مرموزترین مفهومهای بازی Death Stranding محسوب میشود. با این وجود سوال اصلی این است که این جهان چه تاثیری بر روی گیمپلی بازی Death Stranding دارد. کشته شدن یا گیر افتادن توسط BTها شما را به این جهان خواهد برد و برای بازگشت باید با یک دشمن بزرگ درگیر شوید. اما بازیکنان با این مکانیزم چقدر تعامل دارند؟ آیا این جهان دیگر تنها یک مکان ثابت است، یا اینکه نقشه مجزا مربوط به خودش را دارد؟ با توجه به تریلرها و تصاویر مربوط به جنگهای (جهانی و ویتنام)، احتمالا با یک سری مکان متفاوت طرف باشیم.
میدان جنگ
در چند سال گذشته ما چندین بار تصاویری از میدان جنگ دیدهایم که در لانچ تریلر بازی نیز وجود داشتند. تصاویر مربوط به این جهان یک سری فلش بک نیستند، بلکه ما شاهد BTها، سربازان اسکلتی و اتفاقاتی فراطبیعی در آنها بودهایم. همچنین به نظر میرسد که شخصیت کلیف با بازی مدس میکلسن با این مناطق ارتباط خاصی داشته باشد. حضور در این دنیا تنها نمایشی نیست و شما در آن وارد درگیری با دشمنان نیز میشوید. هنوز اطلاعات چندانی از این بخش در اختیار نداریم، اما سوال اصلی این خواهد بود این مناطق جنگی آیا تنها محدود به بخشهای خاصی در داستان هستند یا در همه زمان در دسترس خواهند بود.
سرعت پیشروی داستان بازی Death Stranding
بازی Death Stranding قرار است طولانی باشد که جای تعجب ندارد، با این وجود بسیاری از بازیها جهان باز پس از مدتی دچار مشکلاتی در روند پیشروی داستان میشوند. کوجیما در این مورد صحبت کرده و گفته است که بازی در ابتدا بسیار کند آغاز میشود و بازیکنان بسیار گیج و سردرگم خواهند بود. با پیشروی در بازی، بازیکنان میتوانند درک بهتری از آن پیدا کنند. از نیمه بازی به بعد است که سرعت پیشروی در داستان بیشتر میشود و همه چیز در سر جای خود قرار خواهد گرفت. کوجیما اعلام کرده است:
داستان بازی Death Stranding مخصوصا در ابتدا بسیار کند روایت میشود. شما احساس میکنید که گم شدهاید ولی نگران نباشد، چون سیستم بازی توضیح داده خواهد شد و شما جای خود را پیدا خواهید کرد. برای بعضی، این موضوع میتواند شبیه فیلم Alien باشد که کم کم متوجه خواهید شد در جهان بازی چه میگذرد. از نیمههای بازی همه چیز جالبتر میشود. در همه بازیها چه شوتر یا چه سبک دیگری، بازیکنان با یک سری قانون بازی را آغاز میکند، من نمیخواستم که Death Stranding اینگونه باشد و همه از نقطه صفر شروع به بازی کردن خواهند کرد.
تمرکز اصلی داستان بازی Death Stranding
روند پیشروی داستان تنها چیزی نیست که بازیهای جهان باز با آن مشکل دارند. خیلی مواقع طراحی یک بازی جهان باز و دادن ازادی زیادی به بازیکن، هدف اصلی داستان را قربانی خود میکند. Metal Gear Solid 5 از این مشکل ضربه خورد، اما کوجیما میگوید که Death Stranding این مشکل را نخواهد داشت.
در Phantom Pain من بازی را به شکل خطی شروع کردم، اما با باز شدن جهان بازی، داستان در پسزمینه محو شد. بعضی از طرفداران از این موضوع که داستان به پسزمینه برده شده بود، راضی نبودند. اما این تصمیمی بود که با آگاهی و از قصد گرفته شده بود. برای بازی Death Stranding، بزرگترین چالش ما این بود که نمیخواستیم اهمیت داستان بازی فدای جهان باز آن شود، تا اینگونه طرفداران را راضی نگه داریم.
فضاسازی
آن اوایل که بازی به صورت رسمی معرفی شد، فضای آن بسیار عجیب و غریب به نظر میرسید. صفاتی مثل وحشت، متروک و عجیب در تک تک تصاویر بازی به چشم میآمدند. خیلیها باور دارند که جهان بازی خالی باشد، ولی کوجیما این موضوع را عمدی عنوان کرده است. بنابر صحبتهای کوجیما دنیای بازی باعث میشود شما حس تنهایی کنید. به همین خاطر جنبه چند نفره بازی جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد.
درجه سختی بازی Death Stranding
همان طور که انتظار میرود، بازی دارای چندین درجه سختی خواهد بود. سه درجه سختی آسان، نرمال و سخت در بازی وجود دارد ولی مهمترین نکته درجه بسیار آسان است. این درجه برای بازیکنانی طراحی شده است که تجربه زیادی در بازی کردن ندارد ولی علاقهمند به پیشروی در داستان آن هستند.
باس فایتها
بازیهای پیشین کوجیما همیشه پر بودهاند از باس فایتهای به یاد ماندنی، ولی Metal Gear Solid 5 در این زمینه دچار مشکل شد. هرچند این موضوع برای این عنوان دچار تغییر شده است و با توجه به تصاویر و اطلاعات منتشر شده، انتظار باس فایتهای جالبی را داشته باشید. این را باید ذکر کنیم که دشمن بزرگی که در مراسم TGS به نمایش درآمد و شبیه شیر بود، جز باس فایتهای اصلی بازی محسوب نمیشود. کوجیما قول تعداد زیادی ست-پیس مربوط به باس فایت را به بازیکنان داده است.
عدم نیاز به پلیاستیشن پلاس
بخش آنلاین بازی قرار است اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و سیستم اجتماعی رشتهای بازی وابسته به آن خواهد بود. اما اگر جز ان دسته افرادی هستید که نگران نداشتن پلیاستیشن پلاس هستید، چیزی برای نگرانی وجود ندارد. به صورت رسمی تایید شده است که شما برای تجربه آنلاین بازی نیازی به پلیاستیشن پلاس نیست.