اگرچه دنیای بازی Cyberpunk 2077 به خودی خود بزرگ و پر از فعالیتهای مختلف است، اما از لحاظ ابعادی کوچکتر از عنوان قبلی استودیو سیدی پراجکت است.
جهانی که این استودیو خوشذوق لهستانی برای سایبرپانک خلق کرده، میتوان گفت در صعنت بازی کمتر نمونه آن را دیدهایم و چشم خیلی از طرفداران بازیهای ویدئویی را گرفته است. اگرچه فضای شهری آینده ایده تازه و دست اولی نیست، اما تمرکز عمده بر المانهای سایبرپانک، جز یکی دو سری مشهور همچون Deus Ex، کمتر اجرایی شدهاند.
اما سوالی که ذهن خیلیها را از زمان رونمایی نایتسیتی مشغول کرده بود، بزرگی و وسعت نقشه آن بود. سوالی که به تازگی جواب آن توسط ریچارد برزیموفسکی تهیهکننده بازی Cyberpunk 2077 در مصاحبه با سایت Gamesradar داده شد. به گفته او اگرچه ابعاد شهر بازی در نوع خود بزرگ و قابل قبول است اما از نظر وسعت به ساخته موفق قبلی استودیو، The Witcher 3 نمیرسد.
اما در عوض تراکم و غلظت آن بسیار بیشتر است و همچون یک شهر واقعی پر از فعالیت و جنب و جوش درون شهری است. اگر در نقشه وسیع ویچر ۳ فضای مُرده و راکدی را پیدا میکردید که فعالیتی در آن صورت نمیگرفت، به گفته او دیگر با چنین صحنهای در حین بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ روبه رو نخواهید شد.
در ویچر ۳ جهان باز بزرگی با جنگلها و تپهها در میان شهرهای کوچک و بزرگ همچون Novigrad داشتیم. اما در بازی Cyberpunk 2077 شما به یک شهر، آن هم نایتسیتی سفر خواهید کرد که بخش جداییناپذیر فضای کُلی بازی است. شهر به تنهایی دارای ذات و کاریزما مخصوص به خود است و آنقدر فشرده و پر از فعالیت نشان داده شده تا برای به تصویر کشیدن یک شهر قابل باور، اثر مدنظر ما را بر روی مخاطب بگذارد.
به هر حال فضای باز در یک عنوان فانتزی قرون وسطایی معنای بهتری نسبت به یک شهر دیستوپیایی پر از شهروند دارند. برای تجربه این اثر باید تا ۱۶ آپریل سال آینده صبر کرد. تا آن زمان میتوان منتظر انتشار ویدئوی به نمایش در آمده در همایش گیمزکام تا پایان ماه آگوست باشیم. به علاوه سازندگان نیز تایید کردند که در Tokyo Game Show حضور خواهند یافت.