در خبری به تازگی اعلام شده است که پروسه ساخت شوتر سوم شخص استودیو رمدی، بازی Control به پایان رسیده و به اصطلاح گُلد شده است.
میکل کاسورینن کارگردان بازی در توئیت جدیدی که به تازگی در اکانت خود ارسال کرده، اعلام کرده است که پروسه ساخت بازی پس از گذشت سه سال و زحمتهای فراوان تکمیل شده است. او گفت:
بازی جدید، تکنیک جدید، ساختار جدید بازی، کارگردانی جدید، سه پلتفرم. و سه سال زحمت. دستاوردی که توسط بهترین تیم سازنده بر روی کُره خاکی بدست آمد!
بازی Control که توسط شرکت ۵۰۵Games در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد، داستان جسی فِیدن زنی با قدرتهای ماوراء الطبیعی را دنبال خواهد کرد که به قدیمیترین خانه (Oldest House) مرکز فرماندهی اداره فدرال کنترل (FBC) میرود تا جواب سوالات متعدد خود را دریافت کند. از بخت بد او، موجودی با ماهیت فراطبیعی به نام Hiss به مقر فرماندهی حمله میکند و رئیس بخش را به قتل میرساند. اکنون فِیدن رئیس جدید مرکز شده و با کمک اسلحه خدمت که تفنگی مخصوص برای شکار این موجودات غیرطبیعی است، به دنبال شکست دادن Hiss است.
بازی Control اثری فراتر از تنها یک شوتر سوم شخص خواهد بود که گشت و گذار در مناطق آن و حل پازلهای محیطی، نشانههایی از ژانر مترویدوانیا را به ارث برده است. استودیو رمدی باور دارد که به پایان رساندن بازی چیزی حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت به طول خواهد کشید که بستگی به انجام دادن یا ندادن ماموریتهای فرعی دارد. بخشی که تاکنون پیش از این در آثار رمدی جایی نداشته بودند.
تا ۲۷ آگوست باید صبر کرد تا بتوانیم ساخته جدید این استودیو خوشذوق و دوستداشتنی را بر روی ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی تجربه کنیم. باید یادآوری کرد که نسخه رایانههای شخصی در زمان عرضه در انحصار استور اپیک گیمز خواهد بود.